Το φορολογικό τους μαρτύριο όμως δεν τελείωσε ακόμη. Κάποιοι που βρήκαν τη λύση της πώλησης του ΙΧ τους σε κάποιον έμπορο με σκοπό την εξαγωγή του στην Ευρώπη ή κάποια χώρα της Μέσης Ανατολής έρχονται αντιμέτωποι με τον αστείρευτο εισπρακτικό παραλογισμό του υπουργείου Οικονομικών. Πληροφορούνται ότι για να εξαχθεί το όχημά τους θα πρέπει να παραλάβουν τις πινακίδες του και να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας! Και αυτό παρά το γεγονός ότι η μόνη κίνηση που θα κάνει το όχημα θα είναι η φόρτωσή του στο τραίνο ή σε νταλίκα για εξαγωγή. Είναι ένα ακόμη απίστευτο αλλά ελληνικό εύρημα.
Υπολογίζεται ότι τα τελευταία δυο χρόνια έγινε εξαγωγή περίπου 70.000 οχημάτων από την Ελλάδα. Τα περισσότερα ήταν οχήματα πολύ υψηλού κυβισμού και μικρής σχετικά ηλικίας (έως πέντε ετών) τα οποία για φορολογικούς λόγους τέθηκαν εκτός αγοράς. Οι ιδιοκτήτες τους είχαν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας προκειμένου να γλιτώσουν τέλη κυκλοφορίας, το φόρο πολυτελούς διαβίωσης και το τσουχτερό τεκμήριο.
Μάλιστα ακόμη και όταν αποφάσισαν να πουλήσουν τα οχήματά τους αυτά στις περισσότερες περιπτώσεις βρέθηκαν στα αζήτητα διότι κανείς δεν ήθελε να φορτωθεί ένα αυτοκίνητο με πολύ υψηλό φορολογικό κόστος. Τελικά βρήκαν τη λύση της πώλησής τους σε εμπόρους που θα τα εξήγαγαν στο εξωτερικό. Από αυτόν πληροφορήθηκαν ότι για να διαγραφεί και εξαχθεί το όχημά τους θα πρέπει πρώτα να πληρωθούν τα τέλη κυκλοφορίας.
Τυπικά η φορολογική νομοθεσία προβλέπει ότι για οποιαδήποτε μεταβολή στα στοιχεία της αδείας κυκλοφορίας ενός οχήματος πρέπει να έχουν πληρωθεί τα τέλη κυκλοφορίας. Και το κωμικοτραγικό της υπόθεσης είναι ότι ακόμη και η διαγραφή του οχήματος από τα αρχεία του υπουργείου Μεταφορών λόγω εξαγωγής του θεωρείται… μεταβολή και πρέπει να εξοφληθούν τα τέλη κυκλοφορίας. Πρόκειται για τέλη που φθάνουν ακόμη και τα 1.320 ευρώ για οχήματα άνω των 4.000 κυβικών. Το γιατί πρέπει να πληρωθούν τα τέλη ακόμη και στις περιπτώσεις οριστικής διαγραφής του οχήματος το γνωρίζει μόνο το υπουργείο Οικονομικών.
(Πηγή: capital.gr)
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: