To παρόν blog http://epityxiacom.blogspot.gr δεν ανανεώνεται πλέον και αποτελεί αρχείο για το eisodima.gr.
Το eisodima.gr λειτουργεί κανονικά με καθημερινή ενημέρωση στις διευθύνσεις:
Όσοι φίλοι και φίλες έχουν εγγραφεί στο newsletter με τις καθημερινές αναρτήσεις μας και επιθυμούν να συνεχίζουν να το λαμβάνουν στο email τους, θα πρέπει να επανεγγραφούν εδώ.

Σάββατο 22 Μαρτίου 2014

Τι πρέπει να κάνετε αν κλείσει η ασφαλιστική σας

Η παρατεταμένη οικονομική ύφεση, ο έντονος ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών αλλά και το αυστηρότερο πλαίσιο λειτουργίας που τίθεται σε ισχύ με την κοινοτική οδηγία Φερεγγυότητα ΙΙ (Solvency II) δημιουργούν ένα εκρηκτικό μείγμα στον χώρο της ιδιωτικής ασφάλισης.

Χαρακτηριστικό είναι πως το 2013 πέντε εταιρείες οδηγήθηκαν σε κλείσιμο και ασφαλιστική εκκαθάριση από την Τράπεζα της Ελλάδος, ενώ δύο ακόμη εταιρείες έκλεισαν αυτοβούλως και πούλησαν τα χαρτοφυλάκια τους. Όπως όλα δείχνουν, η συρρίκνωση της ασφαλιστικής αγοράς θα συνεχιστεί και το 2014.

Τι γίνεται όμως όταν μια ασφαλιστική επιχείρηση χρεοκοπήσει; Ποια είναι η τύχη των ασφαλισμένων και τι προβλέπεται για τις αποζημιώσεις;




Ασφάλειες ζημιών

Σε περίπτωση που η ασφαλιστική εταιρεία στην οποία έχετε ασφαλίσει το όχημά σας κλείσει, η διαδικασία είναι σχετικά απλή:

- Βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας τα ασφαλιστήρια συμβόλαια αυτοκινήτου ισχύουν για 30 ημέρες από την ημερομηνία ανάκλησης της άδειας της εταιρείας. Στο διάστημα αυτό το αυτοκίνητο σας καλύπτεται από το Επικουρικό Κεφάλαιο, μόνο όμως για την υποχρεωτική από τον νόμο περί κάλυψης αστικής ευθύνης, ενώ όλες οι υπόλοιπες καλύψεις (κλοπής, προστασία πυρός, κλπ) δεν ισχύουν.

- Μετά από την πάροδο των 30 ημερών θα πρέπει να προχωρήσετε σε νέο συμβόλαιο με διαφορετική ασφαλιστική εταιρεία.

- Επιπλέον, το μέρος των ασφαλίστρων που έχει καταβληθεί για το χρονικό διάστημα από την ημερομηνία που έκλεισε η ασφαλιστική εταιρεία έως την λήξη ισχύος του ασφαλιστηρίου -δηλαδή τα μη δεδουλευμένα ασφάλιστρα- θα πρέπει να επιστραφεί στους ασφαλισμένους από τον εκκαθαριστή. Αυτή, βεβαίως, είναι μια διαδικασία που παίρνει αρκετό καιρό, ίσως και χρόνια.

- Ένα τελευταίο πράγμα που θα πρέπει να σημειώσουμε για τον κλάδο ασφάλισης οχημάτων είναι ότι οι δίκες της εταιρείας που έβαλε “λουκέτο”, οι οποίες εκκρεμούν, συνεχίζονται από το Επικουρικό Κεφάλαιο.

Ασφάλειες ζωής

Για τις ασφάλειες ζωής, τα πράγματα είναι αρκετά πιο σύνθετα. Μετά από την πτώχευση ή την ανάκληση της άδειας λειτουργίας της ασφαλιστικής επιχείρισης υπεύθυνο είναι το Εγγυητικό Κεφάλαιο Ιδιωτικής Ασφάλισης Ζωής, το οποίο αναλαμβάνει είτε να βρει αγοραστή για τα χαρτοφυλάκιο της εν λόγω εταιρείες ή να αποζημιώσει τους ασφαλισμένους.

Ειδικότερα, με το που ανακληθεί η άδεια μιας ασφαλιστικής, το Εγγυητικό Κεφάλαιο προχωράει σε απογραφή των ασφαλισμένων και αποτίμηση του Χαρτοφυλακίου Ζωής και της σχετικής ασφαλιστικής τοποθέτησης. Στη συνέχεια αναζητεί άλλη ασφαλιστική πρόθυμη να αναλάβει το συγκεκριμένο χαρτοφυλάκιο. Αν δεν πουληθεί το χαρτοφυλάκιο, τότε ξεκινά η διαδικασία των αποζημιώσεων των ασφαλισμένων, οι οποίες αφορούν την αξία των συμβολαίων, τυχόν εκκρεμείς ζημιές και τυχόν παροχές που πρέπει να καταβληθούν.

Σύμφωνα με το νόμο υπάρχουν ανώτατα όρια αποζημιώσεων που καταβάλλονται στις περιπτώσεις αυτές και συγκεκριμένα:

- Σε περίπτωση θανάτου ή μόνιμης ολικής αναπηρίας καταβάλλεται από το Εγγυητικό Ταμείο ως αποζημίωση το ποσό που οφείλεται σύμφωνα με τη σύμβαση και με ανώτατο όριο τα 60.000 ευρώ.
- Για ασφαλίσεις που δεν είχαν λήξει κατά την ημερομηνία ανάκλησης της άδειας λειτουργίας της ασφαλιστικής επιχείρησης, καταβάλλεται ως αποζημίωση η αξία εξαγοράς που η ασφάλιση ζωής είχε κατά την ημερομηνία ανάκλησης, με ανώτατο όριο τα 30.000 ευρώ.
- Για ασφαλίσεις ζωής, για τις οποίες είχε ασκηθεί νομίμως το δικαίωμα εξαγοράς, καταβάλλεται ως αποζημίωση η αξία εξαγοράς που η ασφάλιση είχε κατά την ημερομηνία άσκησης του δικαιώματος, με ανώτατο όριο τα 30.000 ευρώ.
- Επιπλέον, στις αποζημιώσεις δεν συμπεριλαμβάνονται υποχρεώσεις σε σχέση με συμπληρωματικές καλύψεις νοσοκομειακής περίθαλψης.

(Πηγή: in.gr)




ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: