To παρόν blog http://epityxiacom.blogspot.gr δεν ανανεώνεται πλέον και αποτελεί αρχείο για το eisodima.gr.
Το eisodima.gr λειτουργεί κανονικά με καθημερινή ενημέρωση στις διευθύνσεις:
Όσοι φίλοι και φίλες έχουν εγγραφεί στο newsletter με τις καθημερινές αναρτήσεις μας και επιθυμούν να συνεχίζουν να το λαμβάνουν στο email τους, θα πρέπει να επανεγγραφούν εδώ.

Κυριακή 11 Μαΐου 2014

Τι αλλάζει στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Αλλάζει το τοπίο στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Οι μεγάλες αλλαγές έρχονται από τις 13 Ιουνίου στις συναλλαγές μας με τα ηλεκτρονικά καταστήματα. Το υπουργείο Ανάπτυξης με ρυθμίσεις προωθεί τη μεγαλύτερη ασφάλεια των συναλλαγών αλλά και την ποιότητα του εμπορεύματος.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της ιστοσελίδας in.gr, οι νέοι κανόνες αφορούν την πολιτική επιστροφής ενός προϊόντος, τις υποχρεώσεις του εμπόρου αλλά και τα δικαιώματα του καταναλωτή.


Τα σημαντικότερα σημεία όπως αναφέρει η ιστοσελίδα είναι τα εξής

* Ο καταναλωτής έχει στη διάθεση του 14 ημερολογιακές ημέρες για να υπαναχωρήσει σε περίπτωση που έχει κάνει αγορά εξ αποστάσεως και χωρίς να χρειάζεται να αναφέρει το λόγο για την απόφαση του. Η μοναδική επιβάρυνση θα είναι τα έξοδα αποστολής για την επιστροφή του προϊόντος, ενώ ο προμηθευτής οφείλει να επιστρέψει τα χρήματα συμπεριλαμβανομένου των εξόδων αποστολής. Αυτό θα πρέπει να γίνει εντός 14 ημερολογιακών ημερών από την ημέρα κατά την οποία ενημερώθηκε από τον καταναλωτή ότι υπαναχωρεί.

Σε περίπτωση που ο προμηθευτής δεν έχει ενημερώσει τον καταναλωτή για το δικαίωμα υπαναχώρησης, τότε η προθεσμία αυξάνει από τις 14 ημέρες στους 12 μήνες.

* Το προϊόν πρέπει να έχει παραδοθεί εντός 30 ημερών από την παραγγελία

* Σε περίπτωση κακής χρήσης του προϊόντος, ο καταναλωτής ευθύνεται για τυχόν μείωση της αξίας του. Αν δηλαδή προχώρησε σε άνοιγμα της συσκευασίας και αυτό λειτουργεί, κάτι τέτοιο δε σημαίνει ότι μειώνει την αξία του.

* Υποχρέωση του ηλεκτρονικού καταστήματος για πλήρη ενημέρωση του τελικού κόστους του προϊόντος ή της υπηρεσίας. Ο καταναλωτής δεν είναι υποχρεωμένος να πληρώσει οποιαδήποτε άλλη δαπάνη αν δεν έχει προηγηθεί αναλυτική πληροφόρηση από το κατάστημα.

* Σε περίπτωση πληρωμής με πιστωτική κάρτα, απαγορεύεται να επιβαρύνονται οι καταναλωτές με επιπλέον κόστος.

* Παροχή ειδικής προστασίας των καταναλωτών σε περίπτωση συμβάσεων που συνάπτονται δια τηλεφώνου. Πλέον η προφορική συναίνεση δεν είναι αρκετή και για να είναι έγκυρη η σύμβαση ο καταναλωτής θα πρέπει να υπογράψει την αποδοχή της.



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: