Αυτά ανέφερε μεταξύ των άλλων ο Johannes Hahn μετά τη δίωρη συνάντηση που είχε με τον υπουργό Ανάπτυξης κ. Κωστή Χατζηδάκη, επισημαίνοντας με έμφαση ότι “τις επόμενες εβδομάδες το πρώτιστο μέλημα θα πρέπει να είναι να υπάρξει μια συμφωνία με την ΕΤΕπ η οποία να χαρακτηρίζεται και από βιωσιμότητα προκειμένου να ξεμπλοκαριστούν πόροι».
Εκτός απο το μείζον θέμα που έχει ανακύψει με την ΕΤΕπ, μεταξύ του Επιτρόπου και του Έλληνα υπουργού συζητήθηκαν τα θέματα των ευρωπαϊκών προγραμμάτων του ΕΣΠΑ, το ζήτημα της ρευστότητας και της ανάγκης η κοινοτική χρηματοδότηση ιδιαίτερα για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να πάει στους αποδέκτες της, ιδιαίτερα σε σχέση με τα προγράμματα που χειρίζεται το ΕΤΕΑΝ.
Ειδικότερα και σε ότι αφορά στο ΕΣΠΑ ο υπουργός έθεσε το ζήτημα της αναθεώρησης του, προκειμένου όπως είπε να προσαρμοστεί στα σημερινά δεδομένα, με την αξιοποίηση περισσότερων κονδυλίων για την αντιμετώπιση της ανεργίας και την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και της ρευστότητας της αγοράς. Σημειώνεται ότι έχει γίνει ήδη μια συζήτηση για την αναθεώρηση μεταξύ των υπηρεσιών του Υπουργείου με τις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Κατά τη δίωρη συνάντηση οι δύο άνδρες συζήτησαν και την πορεία των 181 έργων προτεραιότητας του ΕΣΠΑ. Τα περισσότερα από αυτά τα έργα υλοποιούνται με ικανοποιητικούς ρυθμούς, υπάρχουν ωστόσο και έργα που παρουσιάζουν καθυστερήσεις (64 έργα με στοιχεία 31-3-2012). Μεταξύ αυτών οι πέντε μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι της χώρας που έχουν σταματήσει. Όπως είπε ο υπουργός υπάρχει δέσμευση από την κυβέρνηση να προχωρήσει σε διαπραγματεύσεις χωρίς καθυστέρηση, έτσι ώστε να υπάρξει μια πρώτη συμφωνία – πλαίσιο μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου και μια ρύθμιση του θέματος οριστική μέχρι το τέλος της χρονιάς. Στο πλαίσιο αυτό θα οριστεί συντονιστής – διαπραγματευτής.
Σοβαρά προβλήματα – καθυστερήσεις καταγράφονται και στη διαχείριση των αποβλήτων, εξέλιξη η οποία μπορεί να οδηγήσει σε πρόστιμα από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Καθυστερήσεις υπάρχουν και στην ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού δικτύου από την Πάτρα στα Ελληνο-βουλγαρικά σύνορα, όπως και στα προγράμματα «Ψηφιακή Σύγκλιση» και «Διοικητική Μεταρρύθμιση». Την ίδια ώρα ορατός είναι ο κίνδυνος να χαθούν κονδύλια από τη μη ολοκλήρωση των έργων του Γ΄ ΚΠΣ (2000-2006).
Σε ότι αφορά τέλος στην απλοποίηση των διαδικασιών ήδη σε συνεργασία με την Task Force και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχουν καταγραφεί τα σημεία που προκαλούν τις μεγαλύτερες καθυστερήσεις.
Στο πλαίσιο αυτό κρίνεται αναγκαία η απλοποίηση της νομοθεσίας δημοσίων συμβάσεων, η τροποποίηση της νομοθεσίας για τις απαλλοτριώσεις, ο εξορθολογισμός της ροής χρηματοδότησης των έργων, η μείωση των πολλαπλών υπογραφών, η μείωση σταδίων ελέγχων συγχρηματοδοτούμενων έργων και η περαιτέρω απλοποίηση του συστήματος διαχείρισης και ελέγχου του ΕΣΠΑ.
(Πηγή: euro2day.gr)
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: