Αυτό προκύπτει από έρευνες του υπουργείου Ανάπτυξης που έκανε σε τρεις μεγάλες κατηγορές κωδικών προϊόντων που πουλάνε οι έξι μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μαρκετ (Carrefour - Μαρινόπουλος, ΑΒ Βασίλοπουλος, Σκλαβενίτης, Βερόπουλος, Μασούτης και My Market).
Πιο συγκεκριμένα η γενική γραμματεία Εμπορίου επέλεξε τις τιμοληψίες στα 1.200 αγαθά του Παρατηρητηρίου Τιμών για να κάνει τις αναλύσεις. Η πρώτη κατηγορία αφορά σε 382 επώνυμα προϊόντα που πουλάνε και οι έξι αλυσίδες.
Η δεύτερη κατηγορία περιλαμβάνει 617 που δεν είναι κοινά για όλα τα σούπερ μάρκετ και η τρίτη κατηγορία αφορά σε 569 ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα.
Τα προϊόντα είναι τρόφιμα, είδη υγιεινής, καθαριότητας και περιποίησης προσώπου και σώματος. Από την έρευνα που έγινε προκύπτει ότι στα κοινά επώνυμα προϊόντα η ακριβότερη από τη φθηνότερη αλυσίδα έχει διαφορά 6%. Στη δεύτερη κατηγορία των 617 προϊόντων η αντίστοιχη διαφορά είναι 7,5% και στα ιδιωτικής ετικέτας η "ψαλίδα" ανοίγει στο 11%.
Για τα 382 κοινά επώνυμα προϊόντα, αν η οικογένεια κάνει σωστή έρευνα και σύγκριση τιμών, μπορεί να προκύψει όφελος μέχρι 450 ευρώ το χρόνο, για τα 617 το κέρδος είναι 550 ευρώ ετησίως και στα 569 ιδιωτικής ετικέτας το νοικοκυριό μπορεί να εξοικονομήσει έως και 750 ευρώ το χρόνο.
Σε άλλη έρευνα που έκανε το υπουργείο Ανάπτυξης προκύπτουν και οι διαφορές τιμών σε βασικά προϊόντα. Για παράδειγμα η χαμηλότερη τιμή στο νωπό γάλα είναι 0,86 ευρώ (πρόκειται για προϊόν ιδιωτικής ετικέτας), ενώ η μέση τιμή (περιλαμβάνονται επώνυμα και ιδιωτικής ετικέτας) είναι 1,44 ευρώ. Δηλαδή η διαφορά είναι 41,1%. Το αλάτι έχει χαμηλότερη τιμή 0,34 ευρώ και η μέση τιμή 1,01 ευρώ (διαφορά 66,3%). Συνολικά για 17 προϊόντα που αγοράζει μία οικογένεια το μηνιαίο όφελος είναι 59,66 ευρώ και το ετήσιο 715,92.