To παρόν blog http://epityxiacom.blogspot.gr δεν ανανεώνεται πλέον και αποτελεί αρχείο για το eisodima.gr.
Το eisodima.gr λειτουργεί κανονικά με καθημερινή ενημέρωση στις διευθύνσεις:
Όσοι φίλοι και φίλες έχουν εγγραφεί στο newsletter με τις καθημερινές αναρτήσεις μας και επιθυμούν να συνεχίζουν να το λαμβάνουν στο email τους, θα πρέπει να επανεγγραφούν εδώ.

Πέμπτη 5 Ιανουαρίου 2012

Εγκατάσταση συστημάτων ελέγχου εισροών-εκροών στα βενζινάδικα

Την εγκατάσταση συστημάτων ελέγχου εισροών-εκροών στα βενζινάδικα της Αττικής και της Θεσσαλονίκης εντός του 2012 και σε όλα τα βενζινάδικα της επικράτειας εντός διετίας, προβλέπει η απόφαση που υπέγραψε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Παντελής Οικονόμου και εστάλη για υπογραφή στο συναρμόδιο Υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης.

Για την απόφαση αυτή υπήρξαν δημοσιεύματα με βάση διαρροές από κύκλους του Υπουργείου Ανάπτυξης, περί συμφερόντων που δεν επιθυμούν να εγκατασταθούν συστήματα ελέγχου εισροών-εκροών στα βενζινάδικα και εκ των υστέρων κοινή απάντηση των δύο υπουργείων, που διέψευδε σχετικά δημοσιεύματα.

Η απόφαση, σύμφωνα με πληροφορίες, προβλέπει ότι θα πρέπει να έχουν τοποθετηθεί συστήματα ελέγχου εισροών-εκροών:

– Σε όλα τα βενζινάδικα της Αττικής και της Θεσσαλονίκης μέσα σε 12 μήνες.
– Σε όλα τα βενζινάδικα των 8 μεγαλύτερων νομών της χώρας (Αχαΐας, Ηρακλείου, Λάρισας, Αιτωλοακαρνανίας, Εύβοιας, Μαγνησίας, Σερρών, Ηλείας) εντός 18 μηνών.
– Σε όλα τα πρατήρια υγρών καυσίμων της επικράτειας (περίπου 8.000) εντός 24 μηνών.

Το σύστημα εισροών-εκροών θα συνδέει τη δεξαμενή του πρατηρίου με την αντλία, θα λειτουργεί ηλεκτρονικά και θα παρουσιάζει, ανά πάσα στιγμή, τα στοιχεία για την ποσότητα του υγρού καυσίμου (βενζίνης, πετρελαίου) που μπήκε ή βγήκε (πωλήθηκε) με απόλυτη ακρίβεια.

Το Υπουργείο Οικονομικών υποστηρίζει ότι το μέτρο αυτό σε συνδυασμό με τη χρήση ταμειακών μηχανών αλλά και την πλήρη εξίσωση φόρων στο πετρέλαιο θέρμανσης με το κίνησης, που θα ισχύσει από τον Οκτώβριο του 2012, θα αποτελέσει ένα ακόμη μέτρο στη «μάχη» κατά του λαθρεμπορίου και της νοθείας καυσίμων.

Ο έλεγχος

Σήμερα η φορολόγηση των πρατηρίων βενζίνης γίνεται βάσει των παραστατικών που εκδίδουν και παραλαμβάνουν. Δηλαδή ο έλεγχος του όγκου και του τζίρου γίνεται βάσει των τιμολογίων παραλαβής και των αποδείξεων ή τιμολογίων που εκδίδονται κατά την παροχή των καυσίμων. Με αυτό τον τρόπο, η διασταύρωση των ποσοτήτων στα παραστατικά με τον πραγματικό όγκο καυσίμων που υπάρχει στη δεξαμενή ή περνούν μέσω της αντλίας, είναι ιδιαίτερα δύσκολη και σύμφωνα με εκπροσώπους του κλάδου το σύστημα αυτό διευκολύνει σε μεγάλο βαθμό τη φοροδιαφυγή και το λαθρεμπόριο καυσίμων.

Με το νέο ηλεκτρονικό σύστημα εισροών - εκροών ο έλεγχος θα γίνεται με το πάτημα ενός κουμπιού, η Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών θα μπορεί να ενημερώνεται ασύρματα κάθε μισή ώρα ενώ βάσει της απόφασης δεν θα επιτρέπεται απόκλιση στον όγκο καυσίμων –μεταξύ συστήματος και δεξαμενής- πάνω από 2%.

Το κόστος

Ο Σύνδεσμος Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών εκτιμά ότι η προμήθεια του εξοπλισμού των συστημάτων εισροών-εκροών καυσίμων θα κοστίσει πάνω από 200 εκατομμύρια. Το κόστος ανέρχεται σε 20.000 ευρώ ανά πρατήριο, χωρίς όμως σε αυτά να υπολογίζονται τα κόστη αντικατάστασης μηχανικών αντλιών, ηλεκτρονικών κεφαλών και καρτών επικοινωνίας, αλλά και η ογκομέτρηση των δεξαμενών.

Είναι απαραίτητη -αναφέρει ο Σύνδεσμος- η αντικατάσταση όλων των μηχανικών αντλιών και η προσαρμογή του παλαιού τύπου ηλεκτρονικών αντλιών, κάτι που αφορά το 40% του συνόλου των αντλιών, και που θα βαρύνει κυρίως τις μικρές εταιρίες και τα ανεξάρτητα πρατήρια.

Τα επόμενα βήματα

Μεγάλο στοίχημα όμως για το υπουργείο είναι η εξάρθρωση των κυκλωμάτων εικονικών εξαγωγών καυσίμων. Για τον σκοπό αυτό θα ενταθούν οι έρευνες από το ΣΔΟΕ και την οικονομική αστυνομία στις εξαγωγές αλλά και στη διακίνηση ναυτιλιακών καυσίμων και που γίνονται από τα αρμόδια τελωνεία.

Στην ίδια κατεύθυνση εξετάζεται η λήψη μέτρων για την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου για τη χορήγηση αδειών εμπορίας κατηγορίας Β1, ώστε να επιτρέπεται η διακίνηση ναυτιλιακών καυσίμων μόνο σε επιχειρήσεις με σοβαρές υποδομές και κεφάλαια κίνησης.

Προτείνεται επίσης η σήμανση όλων των βυτιοφόρων Ι.Χ. και Δ.Χ. με το εμπορικό σήμα της εταιρίας εμπορίας πετρελαιοειδών και η πραγματοποίηση ελέγχων καθ' οδόν του νόμιμου της διακίνησης.

Το σχέδιο προβλέπει και δειγματοληπτικό έλεγχο τιμολογίων εταιριών εμπορίας για τυχόν περιπτώσεις λαθρεμπορίου και πειρατείας μαζί με ελέγχους του φορτίου και του νόμιμου της διακίνησης που γίνεται με τα μικρά βυτιοφόρα των πρατηρίων.

Ζητούμενο, σύμφωνα με το Υπουργείο Οικονομικών, είναι και η εξάρθρωση του κυκλώματος νοθείας της βενζίνης με μεθανόλη.

(Πηγή: express.gr)





ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: