To παρόν blog http://epityxiacom.blogspot.gr δεν ανανεώνεται πλέον και αποτελεί αρχείο για το eisodima.gr.
Το eisodima.gr λειτουργεί κανονικά με καθημερινή ενημέρωση στις διευθύνσεις:
Όσοι φίλοι και φίλες έχουν εγγραφεί στο newsletter με τις καθημερινές αναρτήσεις μας και επιθυμούν να συνεχίζουν να το λαμβάνουν στο email τους, θα πρέπει να επανεγγραφούν εδώ.

Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2012

Πώς "απελευθερώνονται" ταξί και φορτηγά

Μέσα στην επόμενη εβδομάδα θα έχει ολοκληρωθεί η κατάρτιση του σχεδίου νόμου για την απελευθέρωση των οδικών επιβατικών μεταφορών (ΤΑΞΙ).

Η νέα ρύθμιση θα στηρίζεται στην υιοθέτηση περιβαλλοντικών και συγκοινωνιακών κριτηρίων στην βάση τον οποίων θα αποφασίζεται αν σε μια περιοχή χρειάζεται ή όχι να εκδοθούν νέες άδειες.

Η απελευθέρωση του κλάδου συζητήθηκε χθες σε συνάντηση που είχαν ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Βορίδης με αντιπροσωπεία των ιδιοκτητών ταξί στο πλαίσιο της διαβούλευσης που έχει ήδη ξεκινήσει σε θετικό κλίμα.

Ο κ. Βορίδης χαρακτήρισε την συνάντηση χρήσιμη και γόνιμη, τονίζοντας ότι πρόκειται να έρθουν ρυθμίσεις οι οποίες θα κινούνται στην κατεύθυνση της απελευθέρωσης του επαγγέλματος αλλά με αλλά με όρους και κριτήρια. Επιπλέον ανέφερε ότι σε επίπεδο επεξεργασίας το σχέδιο νόμου θα είναι έτοιμο την ερχόμενη εβδομάδα.

Υπέρ της απελευθέρωσης εφόσον όμως αυτή συνοδεύεται από όρους και προϋποθέσεις τάχθηκε και ο πρόεδρος των αυτοκινητιστών κ. Θύμιος Λυμπερόπουλος.

Στόχος να «περάσει» η ρύθμιση από την Τρόικα


Το κρίσιμο σημείο στο οποίο εστιάζει το υπουργείο Μεταφορών την προσπάθειά του τώρα είναι να γίνουν δεκτές από την τρόικα οι ρυθμίσεις που θα προωθηθούν καθώς υπάρχει πάντα ο κίνδυνος οι εκπρόσωποι των δανειστών θα θεωρήσουν ότι πρόκειται για ρυθμίσεις που διατηρούν το επάγγελμα κλειστό.

Από την πλευρά του ο κ. Βορίδης έχει επανειλημμένως σπεύσει να διαχωρίσει τον κλάδο των ταξί από αυτόν των φορτηγών και των βυτιοφόρων, σημειώνοντας ότι η απελευθέρωση των ταξί δεν αποτελεί μνημονιακή υποχρέωση της Ελλάδας.

Ωστόσο από την στιγμή που οι ρυθμίσεις θα τεθούν στο μικροσκόπιο της τρόικα είναι πιθανόν να υπάρξουν αντιρρήσεις πολύ δε περισσότερο αν ληφθεί υπόψη ότι η προηγούμενη πρόταση που είχαν λάβει στα χέρια τους οι εκπρόσωποι των δανειστών προέβλεπε την άμεση και πλήρη απελευθέρωση του κλάδου.

Πάντως το βέβαιο είναι ότι στον κάλαθο των αχρήστων οδηγείται η ρύθμιση του κ. Ραγκούση η οποία προέβλεπε μείωση του κομίστρου των ταξί σε ποσοστό 20%. Το κόμιστρο θα παραμείνει ρυθμιζόμενο από το κράτος, ενώ οι αυτοκινητιστές σημειώνουν ότι για να ανοίξει ένας διάλογος για την μείωσή του θα έπρεπε να προηγηθούν μειώσεις και στα υπόλοιπα κόστη που επιβαρύνουν το ταξί όπως πετρέλαιο, ασφάλιση κ.λπ.

Φορτηγά: σε εκκρεμότητα το ζήτημα της οικονομικής επιφάνειας

Εν τω μεταξύ από τις 29 Φεβρουαρίου θα ισχύσει η απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, ρύθμιση η οποία περιλαμβάνεται στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών.

Το σχέδιο νόμου προβλέπει ότι άδεια μεταφορέα Δ.Χ. μπορούν να αποκτούν οι εμπορικές εταιρίες οποιασδήποτε νομικής μορφής, τα φυσικά πρόσωπα που πληρούν τα κριτήρια πρόσβασης στο επάγγελμα του οδικού μεταφορέα, καθώς και οι μεταφορικές επιχειρήσεις άλλης μορφής.

Οι κάτοχοι αδειών μπορούν να διενεργούν όλα τα είδη μεταφοράς ενώ τα οχήματα θα πρέπει να είναι κατηγορίας Euro V. Δικαίωμα πρόσβασης στο επάγγελμα δεν έχουν οι μεταφορείς που προέρχονται από χώρες εκτός ΕΕ.

Σε εκκρεμότητα παραμένει το θέμα της οικονομικής επιφάνειας καθώς και ο τρόπος απόδειξης αυτής που αποτελεί προϋπόθεση προκειμένου κάποιος να αποκτήσει άδεια. Το ζήτημα αυτό θα ρυθμιστεί με απόφαση του υπουργείου Μεταφορών.

Εθνικοί μεταφορείς: ζητούν αυξημένες εγγυήσεις και εισφορές για τους νέους

Πάντως από την πλευρά τους οι εκπρόσωποι των εθνικών μεταφορών, οι οποίοι από την αρχή είχαν τις περισσότερες ενστάσεις σε σχέση με την απελευθέρωση του κλάδου, επιμένουν να ζητούν την ικανοποίηση επιπλέον αιτημάτων τα οποία παρουσίασαν χθες και στον πρόεδρο της ΝΔ κ. Αντώνη Σαμαρά.

Μεταξύ άλλων οι εκπρόσωποι της εθνικής μεταφοράς ζητούν:

-καθορισμό της εισφοράς σε επίπεδα υψηλότερα από το διοικητικό κόστος των 1.500 ευρώ
-Καταβολή αυξημένης εγγύησης για την είσοδο στο επάγγελμα
-Απαλλαγή από την αστική ευθύνη για τα εμπορεύματα που μεταφέρονται
-φορολογικά κίνητρα για τους νυν ιδιοκτήτες προκειμένου να προχωρήσουν στην ίδρυση εταιρείας
-παροχή αναπτυξιακών κινήτρων που σχετίζονται με την ανανέωση του στόλου και του γενικότερου εξοπλισμού που απαιτείται για την λειτουργία μιας εταιρείας.

(Πηγή: euro2day.gr)





ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: