Όπως διευκρινίζεται στο σχετικό έγγραφο, στο πλαίσιο της μεταρρύθμισης που προωθείται προβλέπεται να διατηρηθεί μία Εφορία στην πρωτεύουσα κάθε νομού και οι υπόλοιπες να αντικατασταθούν με Γραφεία Εξυπηρέτησης Πολιτών.
Ειδική μέριμνα θα ληφθεί για τους νομούς Αττικής και Θεσσαλονίκης καθώς και για το νησιωτικό χώρο, ωστόσο οι τελικές αποφάσεις για την αναδιοργάνωση των ΔΟΥ δεν έχουν ακόμη ληφθεί.
Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών με την αλλαγή στο χάρτη των ΔΟΥ και την εσωτερική αναδιοργάνωσή τους, οι υπάλληλοι που υπηρετούν στις σημερινές ΔΟΥ θα αξιοποιηθούν με τη μετακίνησή τους στις διατηρούμενες αναβαθμισμένες Εφορίες προκειμένου να εξασφαλιστεί η επάρκεια στελέχωσης και να επιτευχθεί αυξημένη αποτελεσματικότητα.
Προκειμένου, δε, με την αναδιοργάνωση αυτή να επιτευχθεί η καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, διευρύνεται η δυνατότητα των υπαλλήλων να διεκπεραιώνουν φορολογικές υποθέσεις εκτός ΔΟΥ, αναβαθμίζονται σημαντικά οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών και υλοποιούνται πολλές νέες.
Όπως αναφέρει ο κ. Βενιζέλος, το τελικό οργανωτικό σχήμα λειτουργίας των ΔΟΥ όταν θα εφαρμοστεί θα προβλέπει ανάγκη για αυτοπρόσωπη παρουσία των πολιτών και επιχειρηματιών στην Εφορία, μόνο σε περιπτώσεις ελέγχου μετά από πρόσκληση του προϊσταμένου της μονάδας.
Τέλος, επισημαίνεται πως στο άμεσο μέλλον η υποβολή όλων των τύπων δηλώσεων, βεβαιώσεων, καταστάσεων, η έκδοση πιστοποιητικών και βεβαιώσεων καθώς και οι πληρωμές οφειλών θα γίνονται ηλεκτρονικά.
(Πηγή: in.gr)