To παρόν blog http://epityxiacom.blogspot.gr δεν ανανεώνεται πλέον και αποτελεί αρχείο για το eisodima.gr.
Το eisodima.gr λειτουργεί κανονικά με καθημερινή ενημέρωση στις διευθύνσεις:
Όσοι φίλοι και φίλες έχουν εγγραφεί στο newsletter με τις καθημερινές αναρτήσεις μας και επιθυμούν να συνεχίζουν να το λαμβάνουν στο email τους, θα πρέπει να επανεγγραφούν εδώ.

Παρασκευή 18 Μαρτίου 2011

9 "απλά" βήματα για να ανοίξετε τη δική σας επιχείρηση

Σε δύσκολους οικονομικά καιρούς, αυτοί που προχωρούν είναι οι τολμηροί και οι έμπειροι. Ίσως, αν δεν έχετε το κεφάλαιο που απαιτείται, η έναρξη μιας νέας επιχείρησης να μην είναι η σοφότερη ιδέα την παρούσα χρονική στιγμή. Αλλά αν αποταμιεύατε γι’ αυτό τον σκοπό και έχετε τα φόντα για ένα επιτυχημένο βήμα στον επιχειρηματικό τομέα, η κρίση είναι μια ευκαιρία για να κάνετε την διαφορά.

Είχατε λοιπόν την ιδέα, το όραμα και την διάθεση για να ανοίξετε, επί παραδείγματι, το δικό σας εμπορικό κατάστημα. Αυτά, όμως, από μόνα τους δεν είναι αρκετά. Γνωρίζετε πόσο «ανάρπαστη» είναι στις υπηρεσίες από τις οποίες πρέπει να περάσετε η φωτοτυπία της αστυνομικής σας ταυτότητας; Πόσες διαφορετικές υπογραφές πρέπει να «πέσουν» στα έγγραφά σας; Τι είναι τα τριπλότυπα, η σφραγίδα, το μπλοκ τιμολογίου; Ποια βήματα θα σας οδηγήσουν στα... εγκαίνια της επιχειρηματικής σας ζωής; Ο αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Φοροτεχνών Επιστημόνων κ. Ορέστης Σεϊμένης μας αναλύει βήμα-βήμα όσα πρέπει να ξέρετε, για να μην χαθείτε στα γρανάζια της γραφειοκρατίας.

Ρωτάμε τον κ. Σεϊμένη ποιο είναι το πρώτο πράγμα που θα χρειαστεί ο νέος επιχειρηματίας. «Πολλή υπομονή», μας απαντά γελώντας, και καταλαβαίνουμε την αιτία από τις πληροφορίες με τις οποίες μας κατακλύζει στην συνέχεια. Όπως μας αναφέρει, θα χρειαστεί πολύ τρέξιμο, αναμονή σε δεκάδες γραφεία υπηρεσιών, πολλές… σκάλες για να αποσπάσουμε υπογραφές και να επιστρέψουμε πίσω για να μας στείλουν εκ νέου αλλού, σε γραφειοκρατικές διαδικασίες που μπορούν να διαρκέσουν αρκετούς μήνες.

Τα πράγματα, όμως, γίνονται πιο εύκολα αν γνωρίζουμε κάποια πράγματα εκ των προτέρων. Παρακάτω, παραθέτουμε συνοπτικά, πώς θα φτάσετε από το μηδέν στην έναρξη των εργασιών σας, σε 9 απλά βήματα.

* Αποφασίστε αν θα ξεκινήσετε μια ατομική επιχείρηση ή μια εταιρία. Για την επιλογή σας θα πρέπει να λάβετε υπ’ όψη το εισόδημά σας, το εισόδημα των άλλων πιθανών εταίρων και την φορολογία που θέλετε να επιτύχετε, για την οποία θα σας ενημερώσει ο λογιστής σας (οι οδηγίες στο σχετικό έγγραφο αφορούν την ατομική επιχείρηση, αφου για έναρξη εταιρίας οι διαδικασίες είναι εξαιρετικά πολύπλοκες και θα πρέπει να λάβετε εξειδικευμένες πληροφορίες από έναν λογιστή).

* Εξασφαλίστε τον κατάλληλο χώρο στον οποίο θα εδρεύει η επιχείρησή σας. Αφενός επειδή θα χρειαστείτε μισθωτήριο συμβόλαιο ή τίτλο ιδιοκτησίας για να πάρετε την άδειά σας και αφετέρου για να σιγουρευτείτε ότι πληροί τις προϋποθέσεις για τυχόν ειδικές άδειες (π.χ. επιχειρήσεις όπως σιδηρουργεία ή κέντρα διασκέδασης χρειάζονται να ελεγχθούν ως προς τον «βαθμό όχλησης» μέσα σε μια πόλη).

* Ειδική άδεια χρειάζονται και οι επιχειρήσεις που παρέχουν υπηρεσίες (π.χ. δεν μπορεί κάποιος να ανοίξει φοροτεχνικό γραφείο χωρίς να έχει άδεια ασκήσεως του επαγγέλματος), καθώς και επιχειρήσεις όπως εστιατόρια και φαρμακεία.

Και κάπου εδώ, ξεκινά το τρέξιμο και η… «χαρτούρα»:

* Εγγράφεστε στο ΤΕΒΕ ως ελεύθερος επαγγελματίας.
* Προεγγράφεστε στο Επιμελητήριο.
* Εξασφαλίζετε την Έναρξη Επιτηδεύματος από την Εφορία.
* Πραγματοποιείτε την τελική εγγραφή στο Επιμελητήριο.
* Φτιάχνετε την σφραγίδα σας σε τυπογράφο, αγοράζετε βιβλίο εσόδων-εξόδων, μπλοκ τιμολογίου-δελτίου αποστολής, μπλοκ δελτίου αποστολής, μπλοκ τιμολογίου παροχής υπηρεσιών και όποιο άλλο ειδικό βιβλίο απαιτείται στην εκάστοτε περίπτωση.
* Τα παραπάνω θα σας χρειαστούν στην Εφορία (για άλλη μια φορά), όπου πρέπει να τα θεωρήσετε και να υποβάλλετε όλες τις βεβαιώσεις και τα πιστοποιητικά που συγκεντρώσατε από όλες τις παραπάνω υπηρεσίες.
* Τέλος, στο ΙΚΑ κάνετε υπεύθυνη δήλωση ότι δεν απασχολείτε προσωπικό, ή ακολουθείτε την διαδικασία πρόσληψης αν σκοπεύετε να έχετε προσωπικό.

Τι πρέπει να κάνω για να πραγματοποιήσω έναρξη νέας ατομικής επιχείρησης

1. ΜΙΣΘΩΤΗΡΙΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ
Ή τίτλος ιδιοκτησίας ή υπεύθυνη δήλωση για παραχώρηση
Θεωρώ το Μισθωτήριο Συμβόλαιο στην Εφορία, χρειάζομαι τέσσερα αντίγραφα

2. ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ ΤΕΒΕ
Υποβάλλω το επικυρωμένο από την εφορία Μισθωτήριο Συμβόλαιο.
Υποβάλλω μια φωτοτυπία της ταυτότητας. Το ΤΕΒΕ μου δίνει βιβλιάριο και μια βεβαίωση ότι είμαι γραμμένος.

3. ΠΡΟΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ
Υποβάλλω το επικυρωμένο από την εφορία Μισθωτήριο Συμβόλαιο.
Υποβάλλω μια φωτοτυπία της ταυτότητας, υποβάλλω την βεβαίωση του ΤΕΒΕ, δείχνω το βιβλιάριο του ΤΕΒΕ.
Το Επιμελητήριο μου δίνει πιστοποιητικό προεγγραφής. Χρειάζομαι τρία αντίγραφα.

4. ΕΦΟΡΙΑ (για την έναρξη)
Συμπληρώνω το έντυπο Μ1 και Μ2 και τα υποβάλλω στο τμήμα Μητρώου για να πάρω ΑΦΜ και έναρξη επιτηδεύματος. Παράλληλα κάνω συνεννοήσεις για τον προσδιορισμό του φόρου Υπεραξίας (όπου απαιτείται). Πληρώνω τον φόρο Υπεραξίας (δυστυχώς…)
Για τα παραπάνω χρειάζομαι:
Βεβαίωση του ΤΕΒΕ σε φωτοτυπία
Πιστοποιητικό προεγγραφής του Επιμελητηρίου σε φωτοτυπία
Μισθ. Συμβόλαιο με πρωτότυπες υπογραφές επικυρωμένο
Φωτοτυπία ταυτότητας
Φωτοτυπία του τριπλότυπου που πληρώθηκε ο φόρος υπεραξίας (όταν συντρέχει περίπτωση)
Πληρώνω ένα ποσό στο Δημόσιο ταμέιο
Τα παραπάνω δικαιολογητικά υποβάλλονται στο τμήμα Μητρώου και παίρνω την Έναρξη Επιτηδεύματος και ΑΦΜ.

5. ΤΕΛΙΚΗ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ
Υποβάλλω την Έναρξη Επιτηδεύματος της Εφορίας.
Υποβάλλω το επικυρωμένο από την εφορία Μισθωτήριο Συμβόλαιο.
Υποβάλλω φωτοτυπία ταυτότητας.
Το επιμελητήριο μου δίνει πιστοποιητικό Εγγραφής. Χρειάζομαι ΔΥΟ αντίγραφα.

6. ΤΥΠΟΓΡΑΦΟΣ
Φεύγω από την εφορία και πηγαίνω στον τυπογράφο για να παραγγείλω την σφραγίδα της νέας επιχείρησης. ΠΡΟΣΟΧΗ: Για σιγουριά, τα στοιχεία της σφραγίδας πρέπει να τα δει και το Λογιστικό Γραφείο.

7. ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΟΡΙΑ
Προετοιμάζω το βιβλίο Εσόδων-Εξόδων
Αγοράζω και προετοιμάζω για θεώρηση στην Εφορία: μπλοκ Τιμολογίου-Δελτίου αποστολής, μπλοκ Δελτίου αποστολής, μπλοκ Τιμολογίου παροχής υπηρεσιών και όποιου άλλου πιθανού ειδικού βιβλίου απαιτείται.

8. ΕΦΟΡΙΑ (πάλι) ΓΙΑ ΤΗΝ ΘΕΩΡΗΣΗ ΒΙΒΛΙΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ
Προσκομίζω τα προς θεώρηση βιβλία και στοιχεία. Έχω μαζί μου την σφραγίδα και την Έναρξη της Εφορίας.
Υποβάλλω φωτοτυπία της ταυτότητας, την βεβαίωση του ΤΕΒΕ, το πιστοποιητικό του Επιμελητηρίου, πιστοποιητικό Ενημερότητας και βεβαίωση μη οφειλής από το ΙΚΑ.

9. ΙΚΑ
Κάνω μια υπεύθυνη δήλωση ότι δεν απασχολώ προσωπικά (αν δεν έχω).
Αν έχω προσωπικό από ήδη υπάρχουσα άλλη επιχείρηση κάνω απογραφή εργοδότη, βγάζω βιβλίο νεοπροσληφθέντων και κάνω μεταφορά προσωπικού ή πρόσληψη.
Προσκομίζω την Έναρξη της Εφορίας να την δουν.
Υποβάλλω μια φωτοτυπία της ταυτότητας.
Από το ΙΚΑ θα πάρω βεβαίωση μη οφειλής. Για να την πάρω, κάνω τις παρακάτω ενέργειες:
α) Αν προσλάβω υπάλληλο ο οποίος προέρχεται από άλλη επιχείρηση που διαλύθηκε, τότε υπογράφεται Ιδιωτικό Συμφωνητικό με το οποίο ο συνεχίζων η νέα ατομική επιχείρηση αναλαμβάνει όλες τις υποχρεώσεις που έχει ο εργαζόμενος.
Το ιδιωτικό αυτό συμφωνητικό υπογράφεται από τους: Εκπρόσωπο της παλαιάς επιχείρησης, εκπρόσωπο της νέας επιχείρησης και τον ίδιο τον εργαζόμενο.
Το παραπάνω Ιδιωτικό Συμφωνητικό προσκομίζεται στον ΟΑΕΔ για θεώρηση και μετά κατατίθεται στο ΙΚΑ στην Επιθεώρηση Εργασίας.
β) Αν προσλάβω νέο υπάλληλο, ακολουθώ την διαδικασία πρόσληψης υπαλλήλου κατά τα γνωστά.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Όπου πάει άλλος στην θέση μας, πρέπει να έχει μαζί του επικυρωμένη εξουσιοδότηση.

(Τα παραπάνω στοιχεία συντάχθηκαν παλαιότερα, αλλά ισχύουν με ελάχιστες διαφοροποιήσεις και σήμερα.)

Πηγή: in2life.gr

Δείτε και την ανάρτηση:10 ερωτήσεις - απαντήσεις για την απόκτηση ΑΦΜ και την έναρξη επαγγέλματος και επιχείρησης.



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: