To παρόν blog http://epityxiacom.blogspot.gr δεν ανανεώνεται πλέον και αποτελεί αρχείο για το eisodima.gr.
Το eisodima.gr λειτουργεί κανονικά με καθημερινή ενημέρωση στις διευθύνσεις:
Όσοι φίλοι και φίλες έχουν εγγραφεί στο newsletter με τις καθημερινές αναρτήσεις μας και επιθυμούν να συνεχίζουν να το λαμβάνουν στο email τους, θα πρέπει να επανεγγραφούν εδώ.

Δευτέρα 11 Ιανουαρίου 2010

Πώς να διαχειρίζεστε αποτελεσματικά τον χρόνο σας

Αν θέλουμε να αξιοποιήσουμε τον εργασιακό μας χρόνο κατά τον καλύτερο τρόπο, πρέπει να αρχίσουμε με τον προσδιορισμό των αιτίων της σπατάλης χρόνου και να μάθουμε πώς να τα αποφεύγουμε. Ακολουθούν μερικές προτάσεις:

Αναβλητικότητα
Η αναποφασιστικότητα ή ακόμα και η μη λήψη μιας απόφασης είναι ίσως η μεγαλύτερη αιτία του «ανενεργού» χρόνου.

Ασαφείς στόχοι
Αν έχετε κατά την έναρξη της ημέρας μια σαφή ιδέα για το τι θέλετε να επιτύχετε, προστατεύεστε κατά τον καλύτερο τρόπο από την άσκοπη «περιπλάνηση».

Διακοπές
Ελαχιστοποιήστε τις αποσπάσεις της προσοχής που έχουν επιπτώσεις στην παραγωγικότητά σας – ειδικά, περιττά τηλεφωνήματα ή προσωπικοί επισκέπτες.

Υπερβολικά φιλόδοξοι στόχοι
Αποφεύγετε να θέτετε στόχους που είναι πολύ φιλόδοξοι, ή να παρέχετε στον εαυτό σας πολύ λίγο χρόνο για να ολοκληρώσετε τους στόχους σας.

Προτεραιότητα εργασιών
Χρησιμοποιήστε την κλίμακα επείγον/σημαντικό για να δώσετε προτεραιότητα στις εργασίες σας. Ξεκινήστε με εκείνες που είναι και επείγουσες και σημαντικές, και στη συνέχεια προχωρήστε σε εκείνες που είναι σημαντικές αλλά όχι επείγουσες. Αποφύγετε εντελώς ό,τι δεν είναι ούτε επείγον ούτε σημαντικό!

Ανάθεση εργασίας
Η ανάθεση εργασιών σε άλλους είναι ένα βασικό σημείο αναφοράς στην αποτελεσματική διαχείριση. Εάν κάποιος από το προσωπικό σας μπορεί να κάνει μια εργασία κατά 80 % καλά όπως εσείς, μεταβιβάστε την εργασία σ΄ αυτόν. Φροντίστε να τον ενημερώσετε πλήρως για τα στοιχεία της εργασίας έτσι ώστε να μη χρειαστεί να την ξανακάνετε από την αρχή!

Συσκέψεις
Στις συσκέψεις αποφύγετε συζητήσεις που δεν έχουν σαφείς στόχους και σπαταλούν πολύ χρόνο και κόπο. Ετοιμάστε ένα σαφές πλάνο και ένα ρεαλιστικό αλλά και οικονομικό χρονοδιάγραμμα για κάθε σύσκεψη. Αποφύγετε τις συσκέψεις όπου δεν είναι αναγκαία η παρουσία σας.

Πολιτική τακτοποιημένου γραφείου
Πολλοί ειδικοί διαχείρισης χρόνου ισχυρίζονται ότι οι πιο αποτελεσματικοί άνθρωποι εργάζονται σε τακτοποιημένα γραφεία. Όταν φτάνει κάτι στο γραφείο σας, έχετε τρεις επιλογές: ενέργεια, αρχειοθέτηση ή κάλαθος των αχρήστων!

Απλά λέτε "Όχι"
Όταν συνάδελφοι ζητούν τη βοήθειά σας σε βάρος της δικής σας παραγωγικότητας, μπορείτε να αρνηθείτε ευγενικά!

Σεβασμός του χρόνου
Όταν δείχνουμε σεβασμό στον τρόπο με τον οποίο οι άλλοι οργανώνουν τον εργασιακό τους χρόνο, βοηθούμε το προσωπικό να αποφεύγει τους περισπασμούς και να μεγιστοποιήσει την παραγωγικότητά του!



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: