Πιο συγκεκριμένα, και σύμφωνα με ρεπορτάζ του Ελεύθερου Τύπου, θα μπορούν να φεύγουν με 63 μισθούς, υπερβαίνοντας κατά πολύ το πλαφόν για τις υπόλοιπες δημόσιες υπηρεσίες.
Η απόφαση για τις περικοπές δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ στις 18 Μαρτίου και, όπως αναφέρει, το ψαλίδι στα εφάπαξ των υπαλλήλων της Βουλής, για τα οποία έγινε πριν από μήνες μεγάλος πολιτικός καβγάς, θα ισχύσει από τη δημοσίευσή της και όχι από 1/1/2014 όπως περίμεναν όλοι όταν είχαν αποφασιστεί οι μειώσεις τον περασμένο Νοέμβριο.
Με την απόφαση τροποποιείται ο Οργανισμός του Ταμείου Αρωγής Υπαλλήλων της Βουλής «για την περαιτέρω», όπως αναφέρει, «μείωση της χορηγούμενης αρωγής». Μετά το «ψαλίδι», λοιπόν, οι υπάλληλοι της Βουλής θα παίρνουν κατά τη συνταξιοδότησή τους 1,8 μισθούς ως εφάπαξ για κάθε έτος υπηρεσίας, ενώ μέχρι και τώρα παίρνουν 2,5 μισθούς για κάθε έτος υπηρεσίας.
Δηλαδή μετά τη μείωση του εφάπαξ ένας υπάλληλος Βουλής που θα συνταξιοδοτηθεί με 35ετία θα πάρει 63 μισθούς ως εφάπαξ, από 87,5 μισθούς που έπαιρνε πριν γίνει η μείωση. Σε ποσά και αν λάβει κανείς υπόψη μια χαμηλή -ίσως τη χαμηλότερη- μηνιαία αμοιβή των υπαλλήλων της Βουλής (έστω 1.300 ευρώ) οι 63 μισθοί σημαίνουν ότι το κατώτατο ύψος του νέου εφάπαξ για τους υπαλλήλους της Βουλής κυμαίνεται στα 81.900 ευρώ, από 113.500 ευρώ που θα «έβγαζαν» ως εφάπαξ για ένα «χαμηλόμισθο» υπάλληλο Βουλής, οι 87,5 μισθοί! Γίνεται αντιληπτό ότι για έναν υπάλληλο με υψηλότερες αποδοχές (που είναι και οι περισσότεροι) το εφάπαξ μετά τη μείωση ξεπερνά τις 100.000 ευρώ και είναι αξιοζήλευτο για όλους τους υπόλοιπους δημοσίους υπαλλήλους που παίρνουν μάξιμουμ 40.000 ευρώ και με το νέο τύπο υπολογισμού του βοηθήματος οι 40.000 ευρώ αποτελούν παρελθόν!
Η απόφαση, λοιπόν, για τη μείωση του εφάπαξ των υπαλλήλων της Βουλής αποτελεί πρόκριμα και για τα 17 ταμεία αρωγής που έχουν μείνει εκτός περικοπών και τα ανακάλυψε η τρόικα ζητώντας να γίνουν και σε αυτά μειώσεις.
Οι εν λόγω φορείς λειτουργούν ως αυτόνομοι και ξεχωριστοί λογαριασμοί σε υπουργεία, ασφαλιστικά ταμεία, ΔΕΚΟ και Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, με στόχο να ενισχύουν με εφάπαξ βοήθημα τους ίδιους τους υπαλλήλους τους.
Τέτοιοι λογαριασμοί λειτουργούν στον ΟΑΕΕ, στο ΙΚΑ για τους υπαλλήλους άλλων Ταμείων, στον ΟΑΕΔ, στο ΤΑΠ-ΟΤΕ, στον ΟΓΑ και σε υπουργεία. Μάλιστα, στον ΟΓΑ έχει διατηρηθεί το καθεστώς που προβλέπει ότι οι υπάλληλοι του Οργανισμού λαμβάνουν κατά τη συνταξιοδότησή τους (εν είδει… ευδόκιμης υπηρεσίας) και δεύτερο εφάπαξ 15.000 ευρώ χωρίς να έχουν πληρωθεί καθόλου εισφορές. Είναι τρόπον τινά ένα μπόνους που νομοθετήθηκε για ορισμένους κρατικούς φορείς.
Αλλη περίπτωση είναι το βοήθημα που παίρνουν οι δημόσιοι υπάλληλοι που υπηρετούν σε όλα τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου (πλην Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και νοσοκομείων) επιλέγοντας να συνταξιοδοτηθούν είτε με διατάξεις ΙΚΑ είτε με διατάξεις Δημοσίου. Η εν λόγω κατηγορία των δημοσίων υπαλλήλων μπορεί να πάρει ως ειδικό βοήθημα 5 μισθούς από το βοήθημα που χορηγεί το Ταμείο Πρόνοιας Νομικών Προσώπων του Δημοσίου, μόλις υποβάλλει αίτηση για συνταξιοδότηση με την προϋπόθεση όμως ότι θα συνταξιοδοτηθεί με τις διατάξεις του ΙΚΑ, δηλαδή μετά τα 58 και με 35ετία. Αν επιλέξουν να αποχωρήσουν με δημοσιοϋπαλληλικές διατάξεις, δεν δικαιούνται το Δώρο των 5 μισθών. Το τελευταίο διάστημα όμως και ελλείψει πόρων, αλλά και εν όψει των κυοφορούμενων αλλαγών (εντός καλοκαιριού) στο ασφαλιστικό ζητούν και τους 5 μισθούς αλλά και να συνταξιοδοτηθούν με δημοσιοϋπαλληλικές διατάξεις που είναι πιο ευνοϊκές!
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: