Η πρόσφατη εγκύκλιος που εξέδωσε ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων κος Θεοχάρης αναφέρει ότι η καταβολή των φόρων και των λοιπών δημοσίων εσόδων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας διενεργείται σε πιστωτικά ιδρύματα ή στα ΕΛΤΑ., με τη χρήση κωδικού πληρωμής. Ουσιαστικά δηλαδή καταργεί το γκισέ στις εφορίες, σε μια προσπάθεια να αποσυμφορήσει το σύστημα, επιτρέποντας παράλληλα στους εφοριακούς να πραγματοποιούν περισσότερες διασταυρώσεις και ελέγχους.
Την ίδια στιγμή όμως, και οι ίδιες οι τράπεζες επιδιώκουν σταθερά να αποθαρρύνουν τους πελάτες τους από το να πραγματοποιήσουν συναλλαγές στα καταστήματα, προωθώντας αντ’ αυτών τις ηλεκτρονικές συναλλαγές.
Καθώς μάλιστα, μετά και τις συγχωνεύσεις και ανακατατάξεις των τελευταίων μηνών τα τραπεζικά καταστήματα –και οι εργαζόμενοι σε αυτά μειώνονται σταθερά- επιδίωξη των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων είναι να στρέψουν όσο το δυνατόν περισσότερους πελάτες στα εναλλακτικά δίκτυα. Και αυτό γιατί οι συναλλαγές στον τραπεζικό γκισέ κοστίζουν περισσότερο, παρά τις υψηλές προμήθειες με τις οποίες επιβαρύνονται.
«Σύμμαχος» των τραπεζών –αλλά και της εφορίας- στην προσπάθεια αυτή είναι οι τεχνολογικές εξελίξεις, αλλά και η εξοικείωση των συναλλασσόμενων με τις νέες τεχνολογίες.
«Απόβαση» στην κινητή
Για παράδειγμα, οι τράπεζες έχουν κάνει «απόβαση» στην κινητή τηλεφωνία, αναπτύσσοντας εξειδικευμένες εφαρμογές για λειτουργικά συστήματα iOS και Android, ώστε να διευκολύνουν ακόμη περισσότερο τους πελάτες τους αλλά και να ενσωματώσουν περισσότερες και πιο καινοτόμους υπηρεσίες. Στις υπηρεσίες αυτές προστίθενται πλέον και οι πληρωμές που μέχρι πρότινος γίνονταν στο γκισέ των εφοριών.
Μεταξύ άλλων δηλαδή, οι υπηρεσίες νέας γενιάς επιτρέπουν σε όσους έχουν κινητό τηλέφωνο να μεταφέρουν με το πάτημα ενός πλήκτρου χρήματα από λογαριασμό σε λογαριασμό ή να πληρώνουν οφειλές σε δημόσιες και ιδιωτικές εταιρείες. Παράλληλα, δίνουν τη δυνατότητα στους πελάτες τους να έχουν άμεση πρόσβαση στο χαρτοφυλάκιο των μετοχών τους, να ενημερώνονται για την πορεία του Χρηματιστηρίου σε πραγματικό χρόνο και να πραγματοποιούν αγοραπωλησίες. Τέλος, οι κάτοχοι κινητού τηλεφώνου μπορούν άμεσα και όλο το 24ωρο να υποβάλλουν αιτήσεις για δάνεια, πιστωτικές κάρτες, έκδοση μπλοκ επιταγών και μια σειρά από άλλες υπηρεσίες.
Μάλιστα, οι «έξυπνες τηλεοράσεις» που ενσωματώνουν λειτουργικό σύστημα αντίστοιχο των κινητών τηλεφώνων έχουν ανοίξει το δόμο για τραπεζικές συναλλαγές από την οθόνη του τηλεοπτικού δέκτη.
Και ανέπαφες συναλλαγές
Αντίστοιχης λογικής είναι οι «ανέπαφες συναλλαγές» μέσω πιστωτικών καρτών, οι οποίες φιλοδοξούν να αντικαταστήσουν τα μετρητά σε μικροπληρωμές. Έτσι, οι τράπεζες επιδιώκουν να δώσουν τη δυνατότητα στους πελάτες τους να μειώσουν τις συναλλαγές σε μετρητά, εξοικονομώντας χρόνο σε καθημερινές αγορές, όπως για παράδειγμα αγορές καφέ, εφημερίδας ή και εισιτηρίων. Όφελος σε αυτή την περίπτωση έχει πάντως και η εφορία, καθώς οι ηλεκτρονικές συναλλαγές αυτού του τύπου καταγράφονται πλήρως και δεν υπάρχει δυνατότητα φοροδιαφυγής. Αυτή τη στιγμή, οι ανέπαφες συναλλαγές βρίσκονται σε πιλοτικό στάδιο στην Ελλάδα, σύντομα θα τις δούμε να επεκτείνονται καθώς η νέα τεχνολογία είναι ιδανική για πληρωμές στα μέσα μαζικής μεταφοράς, σε πάρκινγκ, κινηματογράφους, θέατρα, μικρά καφέ και fast foods.
(Πηγή: in.gr)
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: