Σήμερα τα οχήματα που κινούνται με αέριο σε όλο τον κόσμο είναι περίπου 11,5 εκατομμύρια. Περισσότερα από 1,5 εκατομμύριο από αυτά κυκλοφορούν στους δρόμους της Ευρώπης. Στην Ελλάδα, η κίνηση οχημάτων με φυσικό αέριο είναι σε αρχικό στάδιο, ωστόσο βρίσκονται σε εξέλιξη πρωτοβουλίες για την περαιτέρω διείσδυσή του. Ήδη αυτήν τη στιγμή η τεχνολογία είναι διαθέσιμη για κάθε ενδιαφερόμενο. Και από τη σύγκριση των μεγεθών προκύπτει ότι το φυσικό αέριο αποτελεί μια εξαιρετικά ελκυστική πρόταση, με μεγάλα οφέλη για τον χρήστη.
Πρατήρια
Η ΔΕΠΑ -σε συνεργασία με τα ΕΛΠΕ- έχει ήδη ξεκινήσει τη δημιουργία της απαραίτητης υποδομής για την τροφοδοσία οχημάτων που κινούνται με φυσικό αέριο. Σήμερα διαθέτει τέσσερις σταθμούς ανεφοδιασμού φυσικού αερίου κίνησης Fisikon:
Στην Ανθούσα - σταθμός ο οποίος εξυπηρετεί όλα τα οχήματα (Δ.Χ. και Ι.Χ.) σε 24ωρη βάση.
Στα Άνω Λιόσια - για την εξυπηρέτηση λεωφορείων και απορριμματοφόρων.
Στην Κηφισιά, επί της λεωφόρου Κηφισίας.
Στη Θεσσαλονίκη, στον Δήμο Πυλαίας, επί της λεωφόρου Γεωργικής Σχολής.
Επιπλέον, βρίσκεται σε εξέλιξη η δημιουργία και άλλων πρατηρίων Fisikon και σε διάφορες περιοχές ανά την Ελλάδα. Τα πρώτα νέα πρατήρια ανοίγουν στις περιοχές της Φιλαδέλφειας, του Ασπροπύργου, του Βόλου, της Λάρισας και της Θεσσαλονίκης (2ο πρατήριο σε άλλο δήμο).
Τεχνολογία
Το φυσικό αέριο καίγεται σε κινητήρα τύπου Otto με σπινθήρα. Έτσι, καθίσταται δυνατή η εναλλαγή βενζίνης - φυσικού αερίου για επιπλέον αυτονομία, τόσο σε μικρά οχήματα όσο και σε βαρέα οχήματα που κινούνται σε συγκεκριμένες διαδρομές (λεωφορεία, απορριμματοφόρα κ.λπ.).
Ο οδηγός έχει την ευχέρεια, με το πάτημα ενός κουμπιού, να επιλέγει εκείνος με ποιο καύσιμο θα κινηθεί. Οι κινητήρες φυσικού αερίου είναι εξίσου ισχυροί με εκείνους της βενζίνης και δεν διαφέρουν σε τίποτα για τον οδηγό που έχει συνηθίσει τα συμβατικά καύσιμα.
Επιπλέον, το φυσικό αέριο προσφέρει στον οδηγό πλεονεκτήματα όπως μικρότερες φθορές στον κινητήρα, απόλυτη ασφάλεια και προηγμένη τεχνολογία. Παρότι υπάρχει η δυνατότητα αγοράς οχήματος φυσικού αερίου ή μετατροπής ενός συμβατικού οχήματος σε διπλής καύσης, αυτήν τη στιγμή η νομοθεσία δεν επιτρέπει την εγκατάσταση κιτ φυσικού αερίου, με αποτέλεσμα να είναι εφικτή η χρήση αερίου από εργοστασιακά μοντέλα CNG.
Αυτοκίνητα φυσικού αερίου διαθέτουν στην αγορά οι μεγαλύτερες εταιρείες, μεταξύ αυτών και οι Fiat, Volvo, Saab, Ford, Mercedes, Opel, Seat, Audi και Skoda, με κυβισμό από 1.400 έως και 2.000 κυβικά εκατοστά. Ακόμα, υπάρχει μεγάλη ποικιλία ελαφρών φορτηγών διανομής για χρήση εντός πόλεων, αλλά και μοντέλα βαρέων οχημάτων/φορτηγών.
(Πηγή: "ΚΕΦΑΛΑΙΟ")
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: