Σύμφωνα με το Μνημόνιο η κυβέρνηση θα έπρεπε να ξεκινήσει ένα σύστημα στήριξης του εισοδήματος με βάση εισοδηματικά κριτήρια (σύστημα ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος) το οποίο θα στοχεύει στους φτωχούς, συμπεριλαμβανομένων των μακροχρόνια ανέργων, ώστε να μετριάσει τη φτώχεια και να προλάβει την υποβάθμιση των δεξιοτήτων του ανθρώπινου κεφαλαίου.
Η πιλοτική φάση του προγράμματος έπρεπε να τρέξει μέχρι τον Ιανουάριο του 2014 το αργότερο και η εθνική έναρξη μέχρι το 2015.
Η πιλοτική φάση είναι απαραίτητη προκειμένου να καταστήσει δυνατή τη δημιουργία και τη δοκιμή μηχανισμών στόχευσης, διαδικασιών εγγραφής και πλατφόρμας παροχών, καναλιών διανομής και συστημάτων πληρωμών με επαρκείς διαδικασίες ελέγχου. Όσο λοιπόν καθυστερεί η εφαρμογή της πιλοτικής φάσης εκφράζονται ανησυχίες ότι θα καθυστερήσει και η πανελλαδική εφαρμογή του μέτρου.
Ωστόσο, αν και φθάσαμε ήδη στον Ιούνιο το πρόγραμμα για το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα παραμένει στο αέρα.
Σε πρόσφατες τοποθετήσεις του για το θέμα ο υπουργός Εργασίας κ. Γ. Βρούτσης τόνισε πως για το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα η κυβέρνηση αντλεί τεχνογνωσία από τις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ στις οποίες εφαρμόζονται αντίστοιχες παρεμβάσεις, ενώ είπε πως επιδίωξη είναι το επίδομα να μην αποτελέσει αντικίνητρο για την ομαλή επανένταξη του δικαιούχου στην οικονομική ζωή, κάτι που έχει παρατηρηθεί σε κάποιες χώρες.
Στη βάση αυτή δεν επιβεβαίωσε εκτιμήσεις που τοποθετούν στα 4.800 ευρώ το όριο για την καταβολή του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος και υποστηρίζουν πως το επίδομα θα φτάνει στα 400 ευρώ το μήνα για φτωχές οικογένειες με δύο παιδιά.
Κατά τον ίδιο, η εφαρμογή του προγράμματος για την παροχή του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος στην Ελλάδα θα στηριχθεί σε τρεις πυλώνες. Ο πρώτος πυλώνας του προγράμματος, που θα έχει καθολική εφαρμογή από το 2015, αναφέρεται στην παροχή χρηματικού ποσού για την ενίσχυση εισοδήματος, ενώ οι υπόλοιποι συνίστανται σε δράσεις κοινωνικής επανένταξης και παροχή κοινωνικών υπηρεσιών.
(Πηγή: in.gr)
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: