To παρόν blog http://epityxiacom.blogspot.gr δεν ανανεώνεται πλέον και αποτελεί αρχείο για το eisodima.gr.
Το eisodima.gr λειτουργεί κανονικά με καθημερινή ενημέρωση στις διευθύνσεις:
Όσοι φίλοι και φίλες έχουν εγγραφεί στο newsletter με τις καθημερινές αναρτήσεις μας και επιθυμούν να συνεχίζουν να το λαμβάνουν στο email τους, θα πρέπει να επανεγγραφούν εδώ.

Τρίτη, 10 Ιουνίου 2014

Οι προτεραιότητες και οι προκλήσεις για τον νέο υπουργό Οικονομικών

Η ομαλή υποβολή των φορολογικών δηλώσεων, η έκδοση των εκκαθαριστικών του ΕΝΦΙΑ, η συρρίκνωση της υστέρησης των εσόδων του προϋπολογισμού και η υλοποίηση των 12 προαπαιτούμενων της τρόικας είναι οι άμεσες προτεραιότητες του νέου οικονομικού επιτελείου Οικονομικών, ενώ μεσοπρόθεσμα η κορυφαία προτεραιότητα είναι η διαπραγμάτευση για το δημόσιο χρέος και ενδεχομένως της μείωσης της φορολογίας.

Μετά και την απομάκρυνση την προηγούμενη εβδομάδα του γ.γ. Δημοσίων Εσόδων Χάρη Θεοχάρη, το τελευταίο πράγμα που θα ήθελε να συμβεί η κυβέρνηση είναι οι αρρυθμίες στο φορολογικό μηχανισμό, σε μια περίοδο κρίσιμη λόγω της υποβολής των φορολογικών δηλώσεων και της έκδοσης των εκκαθαριστικών του ΕΝΦΙΑ, από τα οποία το ΥΠΟΙΚ εκτιμά ότι θα εισπράξει περί τα 4,6 δισ. ευρώ (περίπου 1,9 από το φόρο εισοδήματος και 2,7 δισ. ευρώ από τον ΕΝΦΙΑ). Εφόσον το καταφέρει, θα μειώσει τη «μαύρη τρύπα» των φορολογικών εσόδων, που είναι 1,1 δισ. ευρώ, στο τετράμηνο ή 400 εκατ. , στα φορολογικά έσοδα. Με βάση τις τρέχουσες οικονομικές εξελίξεις, τους στόχους και τις επιδιώξεις της κυβέρνησης και τις υποχρεώσεις απέναντι στους δανειστές, οι προτεραιότητες της νέας ηγεσίας του υπουργείου Οικονομικών είναι:




1. Η άμεση εύρεση του διαδόχου του Χάρη Θεοχάρη στη ΓΓΔΕ, ώστε να ξαναλειτουργήσει αποδοτικά και πλήρως το taxisnet.

2. Η προώθηση των νομοθετικών ρυθμίσεων που εκκρεμούν από τον έλεγχο της τρόικας το Μάρτιο και αφορούν σε 12 προαπαιτούμενα ώστε να εκταμιευτούν οι δόσεις του Ιουνίου (1 δισ. ευρώ) και του Ιουλίου, επίσης 1 δισ. ευρώ.

3. Η έλευση της τρόικας στα μέσα Ιουλίου για τα προκαταρκτικά του μεγάλου ελέγχου που θα γίνει το Σεπτέμβριο. Εκτός από τα 12 προαπαιτούμενα, στην ατζέντα θα βρεθούν και άλλες εκκρεμότητες, όπως είναι:

- οι αλλαγές στο ασφαλιστικό,
- οι αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις,
- η κατάργηση των φόρων υπέρ τρίτων,
- η επίσπευση των πλειστηριασμών ακινήτων για χρέη προς το Δημόσιο.

4. Η διαπραγμάτευση με την τρόικα για τη χαλάρωση της οικονομικής πολιτικής. Η κυβέρνηση υποσχέθηκε προεκλογικά μειώσεις των φόρων εισοδήματος και ΦΠΑ, αλλά θα υλοποιηθούν μόνο εφόσον τις εγκρίνει η τρόικα. Η κυβέρνηση θα πρέπει αφενός να εφαρμόσει όλες τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει, να διασφαλίσει την εισπραξιμότητα των φόρων που έχει επιβάλει, ώστε να μην κινδυνεύει ο προϋπολογισμός και μετά να ζητήσει αλλαγή των όρων του προγράμματος. Το βασικό αίτημα θα είναι η μείωση του ύψους των πρωτογενών πλεονασμάτων που προβλέπει το ισχύον μνημόνιο, ώστε να «χωρέσουν» και οι φοροελαφρύνσεις. Μεταξύ αυτών θα είναι και η μείωση της φορολογίας στο πετρέλαιο θέρμανσης, η οποία ζημίωσε τα δημόσια έσοδα αντί να τα αυξήσει!

5. Η νέα ρύθμιση για τα ληξιπρόθεσμα χρέη προς το Δημόσιο. Η υφιστάμενη πάγια ρύθμιση των 12 δόσεων έχει οδηγήσει σε αδιέξοδο και τα ανείσπρακτα χρέη σε πάνω από 66 δισ. ευρώ. Από τον Ιούλιο, με τη λήξη των προθεσμιών πληρωμής των φόρων, τα συγκεκριμένα χρέη θα δημιουργήσουν νέο ρεκόρ χωρίς νέα ρύθμιση.

6. Η κορυφαία προτεραιότητα του υπουργείου Οικονομικών είναι η διαπραγμάτευση για το χρέος, από την οποία θα εξαρτηθεί το εύρος των παρεμβάσεων και εάν θα διαιωνιστεί το πρόβλημα του ελληνικού χρέους ή θα δοθεί πραγματική βιώσιμη λύση. Το ΔΝΤ επίσης θέτει έμμεσα το ζήτημα νέου κουρέματος, που αποκλείουν οι εταίροι της Ευρωζώνης. Η Κομισιόν αντιπροτείνει επιμήκυνση του χρόνου ωρίμανσης των δανείων διάσωσης μέχρι και 50 χρόνια (από 30 που είναι τώρα) και μείωση των επιτοκίων στα δάνεια από τις χώρες της Ευρωζώνης. Το περίεργο είναι πως το ΥΠΟΙΚ επιχειρηματολογεί υπέρ της θέσης της Ευρωζώνης, καθώς στο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα αναφέρει ότι και υψηλό να είναι το δημόσιο χρέος, δεν παύει να είναι βιώσιμο εάν μπορεί και εξυπηρετείται.

(Πηγή: Ναυτεμπορική)



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: