To παρόν blog http://epityxiacom.blogspot.gr δεν ανανεώνεται πλέον και αποτελεί αρχείο για το eisodima.gr.
Το eisodima.gr λειτουργεί κανονικά με καθημερινή ενημέρωση στις διευθύνσεις:
Όσοι φίλοι και φίλες έχουν εγγραφεί στο newsletter με τις καθημερινές αναρτήσεις μας και επιθυμούν να συνεχίζουν να το λαμβάνουν στο email τους, θα πρέπει να επανεγγραφούν εδώ.

Πέμπτη, 5 Ιουνίου 2014

Νέες υπηρεσίες για τους πολίτες με τη «Διαύγεια»

Θεσμική κατοχύρωση, πρακτική και τεχνολογική αναβάθμιση, προσωποποιημένες υπηρεσίες και πρόσβαση σε ΑμεΑ, είναι τα νέα κύρια χαρακτηριστικά του νέου προγράμματος "Διαύγεια", που παρουσίασε σήμερα η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.

Ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κυριάκος Μητσοτάκης, χαρακτήρισε τη "Διαύγεια" έναν «αναντικατάστατο θεσμό», που αποτέλεσε και εξακολουθεί να αποτελεί ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο ελέγχου της άσκησης δημόσιας εξουσίας από τους πολίτες.




«Η "Διαύγεια" έχει αγκαλιαστεί από την κοινωνία των πολιτών, και από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε στο υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και εγώ και η υφυπουργός είχαμε δεσμευτεί ότι θα την ενισχύσουμε όχι μόνο θεσμικά, αλλά και επιχειρησιακά. Ο σκοπός μας ήταν και παραμένει ένας: Να καταστήσουμε τη "Διαύγεια" πιο φιλική για τους πολίτες και με μεγαλύτερο εύρος αντικειμένου», σημείωσε ο κ. Μητσοτάκης, τονίζοντας ότι «έχουμε χρέος και καθήκον εμείς, ειδικά στο υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, να ενισχύουμε τους θεσμούς διαφάνειας και λογοδοσίας».

Τα κύρια χαρακτηριστικά της νέας εποχής στην οποία εισέρχεται από αυτή την Τρίτη, 10 Ιουνίου, η "Διαύγεια", είναι τα ακόλουθα:

1) Θεσμική κατοχύρωση (ήδη από τον Οκτώβριο του 2013): Κάθε πράξη, εκτός από αυτές που δημοσιεύονται και στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, αποκτά ισχύ μόνο μέσω της ανάρτησής της στο "Διαύγεια" και το αναρτημένο έγγραφο υπερισχύει έναντι των υπολοίπων εκδόσεων της πράξης. Ο πολίτης μπορεί να επικαλείται τα αναρτημένα έγγραφα στις συναλλαγές του με τις δημόσιες υπηρεσίες, κάνοντας χρήση του μοναδικού Αριθμού Διαδικτυακής Ανάρτησης (ΑΔΑ) των εγγράφων, χωρίς να απαιτείται η επικύρωσή τους.

2) Πρακτική αναβάθμιση: Καλύτερη οργάνωση της πληροφορίας που παρουσιάζεται στη "Διαύγεια". Χρήση απλής γλώσσας, κατανοητή στον πολίτη και στις επιχειρήσεις. Περισσότερα και βελτιωμένα κριτήρια αναζήτησης. Δυνατότητα εξειδίκευσης αποτελεσμάτων με εφαρμογή επιπλέον κριτηρίων.

3) Πρόσβαση σε ΑμεΑ: Δυνατότητα χρήσης της εφαρμογής από άτομα με αναπηρία, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα.

4) Προσωποποιημένες υπηρεσίες: Εξατομικευμένες αναζητήσεις. Δυνατότητα προσωπικού σελιδοδείκτη σε αναρτήσεις που ενδιαφέρουν.

5) Τεχνολογική αναβάθμιση: Χειρισμός υψηλού αριθμού αποφάσεων και εξασφάλιση καλύτερης απόκρισης σε μεγάλο φόρτο. Ψηφιακή υπογραφή των εγγράφων του "Διαύγεια" για εξασφάλιση της εγκυρότητάς τους. Επεξεργάσιμη μορφή δεδομένων για επαναχρησιμοποίηση από άλλα συστήματα.

6) Μηχανισμός ελέγχου για τη λειτουργία της δημόσιας διοίκησης: Πραγματοποίηση ελέγχων από το ΣΕΕΔΔ με βάση καταγγελίες που υποβάλλουν πολίτες και δημόσιοι υπάλληλοι για εξασφάλιση πλήρους και σωστής εφαρμογής του "Διαύγεια" από τους φορείς της δημόσιας διοίκησης.

(Πηγή: Ημερησία)



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: