To παρόν blog http://epityxiacom.blogspot.gr δεν ανανεώνεται πλέον και αποτελεί αρχείο για το eisodima.gr.
Το eisodima.gr λειτουργεί κανονικά με καθημερινή ενημέρωση στις διευθύνσεις:
Όσοι φίλοι και φίλες έχουν εγγραφεί στο newsletter με τις καθημερινές αναρτήσεις μας και επιθυμούν να συνεχίζουν να το λαμβάνουν στο email τους, θα πρέπει να επανεγγραφούν εδώ.

Παρασκευή 13 Ιουνίου 2014

Ειδική ομάδα ρυθμίσεων δανείων σε κάθε τράπεζα

Στη στελέχωση των καταστημάτων τους με καταρτισμένο προσωπικό που θα ειδικεύεται στις ρυθμίσεις δανείων, υποχρεούνται πλέον όλες οι τράπεζες με βάση τις οδηγίες της Τράπεζας της Ελλάδος.

Όπως επισημαίνει στην έκθεση για τη Νομισματική Πολιτική της Τράπεζας της Ελλάδος, τα πιστωτικά ιδρύματα θα πρέπει να είναι σε θέση να αποδεικνύουν ότι έχουν θεσπίσει σύστημα και διαδικασίες εφαρμογής των νέων κανόνων ρύθμισης δανείων που τίθενται σε ισχύ από την επόμενη χρονιά.

Ταυτόχρονα θα πρέπει να δημιουργήσουν και εσωτερικές διαδικασίες ελέγχου της τήρησης του κώδικα δεοντολογίας για τη διαχείριση των προβληματικών δανείων, ώστε να διασφαλίζεται η σύννομη και συνεπής αντιμετώπιση των δανειοληπτών.

Ειδική ομάδα ρυθμίσεων

Σύμφωνα με την ΤτΕ, οι τράπεζες θα πρέπει να διαθέτουν προσωπικό, σε επαρκή αριθμό, ανάλογα με τον αριθμό των εξυπηρετούμενων πελατών σε κάθε κατάστημα, με κατάλληλη κατάρτιση, δεξιότητες και επικοινωνιακές ικανότητες για να χειρίζεται αποτελεσματικά περιπτώσεις που εμπίπτουν στον Κώδικα.

Με τον Κώδικα δεοντολογίας που βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση, θεσπίζονται οι γενικές αρχές συμπεριφοράς και υιοθετούνται βέλτιστες πρακτικές, οι οποίες αποσκοπούν στην ενίσχυση του κλίματος εμπιστοσύνης, στην αμοιβαία δέσμευση και στην ανταλλαγή της αναγκαίας πληροφόρησης μεταξύ δανειολήπτη και ιδρύματος που έχει χορηγήσει την πίστωση.

Στόχος είναι κάθε πλευρά να φθάσει σε θέση να σταθμίσει τα υπέρ και τα κατά εναλλακτικών λύσεων εξυπηρέτησης (λύσεις ρύθμισης) ή οριστικού διακανονισμού (λύσεις οριστικής διευθέτησης) των δανείων σε καθυστέρηση ή των μη εξυπηρετούμενων δανείων, προκειμένου να διασφαλιστεί η επιλογή της καταλληλότερης, κατά περίπτωση, λύσης.

Οι επιλογές ρύθμισης

Ο Κώδικας περιγράφει ιδίως τα βήματα, τις προθεσμίες και το ελάχιστο περιεχόμενο της πληροφόρησης που οφείλουν να παρέχουν εκατέρωθεν οι τράπεζες και οι δανειολήπτες, ώστε να αξιολογούνται σωστά οι κίνδυνοι και η ικανότητα αποπληρωμής κάθε πιστούχου.

Ενδεικτικές λύσεις θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν την αποπληρωμή μόνο τόκων ή μειωμένης τοκοχρεολυτικής δόσης κατά τη διάρκεια βραχυπρόθεσμης περιόδου, τη χορήγηση περιόδου χάριτος, την αναβολή πληρωμής μιας ή περισσότερων δόσεων, την τακτοποίηση του καθυστερούμενου υπολοίπου κ.ά.

Συνολικά, η εφαρμογή του Κώδικα στοχεύει στην ελάφρυνση των δανειοληπτών που αποδεδειγμένα βρίσκονται σε πρόσκαιρη δυσχέρεια αποπληρωμής των υποχρεώσεών τους, αλλά και στη μεγιστοποίηση των εισπράξεων από τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια.

Για την καλύτερη επιτυχία, προβλέπεται και η εγκαθίδρυση παράπλευρων υποστηρικτικών μηχανισμών, όπως είναι για παράδειγμα εκπαιδευτικού τύπου καμπάνιες και ένα δίκτυο επαγγελματιών συμβούλων που θα ενημερώνουν και θα κατευθύνουν τους δανειολήπτες στη λήψη ορθολογικών αποφάσεων.

(Πηγή: moneyonline.gr)


Financial & Law:

Επικοινωνήστε τώρα μαζί μας για να ρυθμίσουμε στα μέτρα σας τις τραπεζικές σας οφειλές! Εγγύηση η συνεργασία των έμπειρων χρηματοοικονομικών και νομικών μας συμβούλων!

Τηλέφωνα: 215.5509237 - 210.3300660 - 6945976642

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: