To παρόν blog http://epityxiacom.blogspot.gr δεν ανανεώνεται πλέον και αποτελεί αρχείο για το eisodima.gr.
Το eisodima.gr λειτουργεί κανονικά με καθημερινή ενημέρωση στις διευθύνσεις:
Όσοι φίλοι και φίλες έχουν εγγραφεί στο newsletter με τις καθημερινές αναρτήσεις μας και επιθυμούν να συνεχίζουν να το λαμβάνουν στο email τους, θα πρέπει να επανεγγραφούν εδώ.

Παρασκευή 27 Δεκεμβρίου 2013

Γιατί η τρόικα πιέζει για το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα

“Μην νομίζετε ότι η τρόικα αντιδρά στο ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα, ίσα ίσα που απορεί γιατί δεν έχει ακόμη προωθηθεί η διαδικασία επιλογής των περιοχών και ενεργοποίησής του και δημιουργίας του μηχανισμού που απαιτείται», αναφέρει κοινοτική πηγή, εξηγώντας ότι καθυστερούν ακόμη και κάποιες από τις, λίγες, κοινωνικά “καλές” μεταρρυθμίσεις.

Η κουβέντα ξεκίνησε με αφορμή το ΦΕΚ για την αντιμετώπιση με διοικητικά μέτρα της αιθαλομίχλης: έχει ημερομηνία 23/12 και παρουσιάστηκε Χριστουγεννιάτικα στην συνέντευξη τύπου περί διατήρησης του φόρου στο πετρέλαιο θέρμανσης ως μόνη «λύση» για την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων.

Η ίδια πηγή εξηγεί ότι οι δανειστές θέλουν να προωθηθούν τα κοινωνικά μέτρα γιατί «φοβούνται» την κοινωνική αντίδραση. Γι αυτό το λόγο είχαν εγκρίνει από την Άνοιξη τα (πενιχρά είναι η αλήθεια) 20 εκατ. ευρώ για την πιλοτική το 2014 εφαρμογή σε 2 περιοχές του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος μαζί με ένα γενικότερο πακέτο μέτρων. «Πιλοτική», εξηγούν, γιατί σε κάποια κράτη (πχ Ιταλία) φάνηκε ότι λόγω πχ φοροδιαφυγής δεν μπορούσε το μέτρο να εφαρμοστεί με επιτυχία.

Μάλιστα είχε από τότε γίνει σύσταση για εμπροσθοβαρή εφαρμογή «το αργότερο τον Ιανουάριο του 2014» ώστε αν υπάρχουν κονδύλια που «περισσεύουν» να εμπλουτιστεί… Υπάρχει και πρόβλεψη για καθολική εφαρμογή μόνιμα από το 2015. Η «καλή» προετοιμασία, εξηγούν αρμόδια στελέχη, συνδέεται με το πώς θα εντοπισθούν οι πραγματικά «φτωχοί» και πως θα διαχωριστούν από όσους «έχουν» αλλά δεν τα δηλώνουν στην εφορία…

Ωστόσο, στην Ελλάδα της φοροδιαφυγής δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί -και το σημαντικότερο δεν έχουν αναπτυχθεί- οι μηχανισμοί εφαρμογής. Όσο για τη μελέτη της Παγκόσμιας Τράπεζας που είχε κληθεί να συνδράμει, θα ερχόταν τον Ιούνιο του 2013…

Κυβερνητικές πηγές αναφέρουν ότι πλέον επιχειρείται να έρθουν οι ανακοινώσεις το ταχύτερο δυνατό, ακόμη και πριν αλλάξει ο χρόνος. Ωστόσο πηγές εντός της κυβέρνησης κάνουν λόγο για ελλιπή προετοιμασία. Προσθέτουν ότι δεν είναι το μόνο «καλό» μέτρο που καθυστερεί, αφού στα… αζήτητα μένει ακόμη και η μελέτη του ΙΟΒΕ για το πολυετές σχέδιο ανάπτυξης.

Εξαγγελίες και πληροφορίες το τελευταίο διάστημα έκαναν λόγο για πιλοτική εφαρμογή σε όσους χουν σε συνθήκες ακραίας φτώχειας (εισόδημα κάτω από το 40% του μέσου εθνικού) σε 2 οικισμούς έναν στην επαρχία και έναν σε αστική περιοχή.

Το μνημόνιο του Ιουλίου αναφέρει ότι «η Κυβέρνηση θα ξεκινήσει ένα σύστημα στήριξης του εισοδήματος με βάση εισοδηματικά κριτήρια (σύστημα ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος) το οποίο θα στοχεύει στους φτωχούς, συμπεριλαμβανομένων των μακροχρόνια ανέργων, ώστε να μετριάσει τη φτώχεια και να προλάβει την υποβάθμιση των δεξιοτήτων του ανθρώπινου κεφαλαίου (πιλοτική φάση μέχρι τον Ιανουάριο του 2014 το αργότερο και εθνική έναρξη μέχρι το 2015)».

Στο μνημόνιο αναφέρεται ότι η πιλοτική φάση θα καταστήσει δυνατή τη δημιουργία και τη δοκιμή μηχανισμών στόχευσης, διαδικασιών εγγραφής και πλατφόρμας παροχών, καναλιών διανομής και συστημάτων πληρωμών με επαρκείς διαδικασίες ελέγχου. Το πιλοτικό πρόγραμμα θα περιλαμβάνει ενεργοποίηση των δικαιούχων. Και θα υπάρξει σταδιακή ενσωμάτωση και άλλων παροχών και κοινωνικών υπηρεσιών.

Ένα συγκεκριμένο έγγραφο θέσεων για το σύστημα του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος με βάση εισοδηματικά κριτήρια «θα πρέπει να ετοιμαστεί μέχρι τον Ιούλιο του 2013. Το έγγραφο αυτό:

-θα προσδιορίζει το χρονοδιάγραμμα και τον οδικό χάρτη για την εθνική έναρξη,
-θα εντοπίζει πιλοτικές γεωγραφικές περιοχές και τον πληθυσμό που αποτελεί στόχο,
-θα παρουσιάζει κονδύλια του προϋπολογισμού και θα περιγράφει το θεσμικό πλαίσιο συμπεριλαμβανομένου του μητρώου.
-θα κάνει αρχικές προτάσεις για αμοιβαίες ευθύνες, και μέσα ενεργοποίησης των δικαιούχων,
-θα περιγράφει πως το σύστημα αυτό θα αλληλοεπιδρά και θα ενσωματωθεί με άλλες πολιτικές της αγοράς εργασίας και κοινωνικές μεταβιβάσεις, και
-θα προτείνει συγκεκριμένους μηχανισμούς παρακολούθησης και αξιολόγησης.
-θα προσδιορίσει γενικές αρχές οι οποίες θα διασφαλίζουν τη διαφανή και δίκαιη επιλογή εταίρων για συμπληρωματικές υπηρεσίες μεταξύ κρατικών και τοπικών υπηρεσιών, οργανισμών τοπικών κοινοτήτων, ΜΚΟ, και εταίρων του ιδιωτικού τομέα.

«Η έγκαιρη προετοιμασία θα διευκολύνει εμπροσθοβαρώς τις νέες πρωτοβουλίες εφόσον καταστεί δημοσιονομικά εφικτό με βάση τα υπάρχοντα κονδύλια του προϋπολογισμού» αναφέρεται…

(Πηγή: capital.gr)






ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: