Το σχέδιο, σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα του κυριακάτικου "Ελεύθερου Τύπου" προβλέπει την αναλογική μείωση του βοηθήματος όχι με ετήσιο συντελεστή βιωσιμότητας, όπως ανέφερε η αρχική απόφαση για την εφαρμογή του μαθηματικού τύπου, αλλά στη βάση μιας περιόδου 4, 8 ή και 10 ετών, προκειμένου στο διάστημα αυτό να συνυπολογιστούν και οι υποχρεώσεις 900 εκατ. ευρώ για την πληρωμή 40.000 αιτήσεων που είναι σε λίστα αναμονής από τα μέσα του 2012 και εντός του 2013.
Το σχέδιο του υπουργείου και η τρόικα
Με το σχέδιο του υπουργείου και το "μοίρασμα" των υποχρεώσεων σε βάθος δεκαετίας, οι μειώσεις κόβονται στη μέση και οι περικοπές "φρενάρουν" στο -25%. έως το 2016, ενώ μετά το 2017, οι μειώσεις μπορεί να είναι μικρότερες.
Αν όμως η τρόικα απορρίψει το "καλό" σενάριο και αποφασιστεί 4ετής προσαρμογή, τότε οι μειώσεις θα κυμαίνονται στο 30%, ενώ στην περίπτωση που οι δανειστές δεν δεχθούν τίποτε από όσα επεξεργάζεται το υπουργείο και απαιτήσουν την πλήρη εφαρμογή του μαθηματικού τύπου με συντελεστή βιωσιμότητας σε ετήσια βάση, τότε οι μειώσεις θα ξεπεράσουν το 50%.
Παράδειγμα
Ο υπολογισμός του εφάπαξ για τους δημοσίους υπαλλήλους που θα κάνουν αίτηση τον Φεβρουάριο του 2014 θα είναι δυνατός, όπως ο αναφέρει Ο Τύπος της Κυριακής, μόλις οριστικοποιηθούν τα αποτελέσματα του 2014 ( περιουσία ταμείου, έσοδα έτους από εισφορές, σύνολο αποχωρήσεων).
Η οριστικοποίηση των μεγεθών αυτών θα γίνει εντός του πρώτου τριμήνου του 2015, που σημαίνει ότι οι πληρωμές για τα εφάπαξ του Φεβρουαρίου 2014 θα γίνουν μετά το Μάρτιο του 2015.
Το εφάπαξ θα είναι διαφορετικό από χρόνο σε χρόνο, καθώς θα αλλάζουν τα δεδομένα.
Αν για παράδειγμα, τα έσοδα του 2014 είναι 400 εκατ. ευρώ και του 2015 πέσουν στα 300 εκατ. ευρώ, τότε θα είναι διαφορετικά τα εφάπαξ που θα δοθούν σε όσους έχουν υποβάλει αίτηση μέσα στα έτη αυτά.
Έτσι, μπορεί οι υπάλληλοι που έχουν τα ίδια έτη υπηρεσίας και έχουν πληρώσει τις ίδιες εισφορές να καταλήξουν με διαφορετικά εφάπαξ ανάλογα με τη χρονιά που πληρώνονται!
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: