To παρόν blog http://epityxiacom.blogspot.gr δεν ανανεώνεται πλέον και αποτελεί αρχείο για το eisodima.gr.
Το eisodima.gr λειτουργεί κανονικά με καθημερινή ενημέρωση στις διευθύνσεις:
Όσοι φίλοι και φίλες έχουν εγγραφεί στο newsletter με τις καθημερινές αναρτήσεις μας και επιθυμούν να συνεχίζουν να το λαμβάνουν στο email τους, θα πρέπει να επανεγγραφούν εδώ.

Τρίτη 5 Νοεμβρίου 2013

Πώς μπορούν να προστατευτούν οι δανειολήπτες από κατάσχεση των καταθέσεών τους

Υπεύθυνη δήλωση πρέπει να καταθέσουν στις τράπεζες όσοι φοβούνται ότι θα υποστούν κατάσχεση ή συμψηφισμό καταθετικών λογαριασμών για χρέη δανειοληπτών προς τις Τράπεζες, σύμφωνα με τον Συνήγορο του Καταναλωτή.

Η Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή» αναφέρει ότι οι καταγγελίες εναντίον Τραπεζών συνεχίζονται, και καλεί τους καταθέτες να προβούν άμεσα σε δήλωση προς εκείνη την Τράπεζα που τηρούν λογαριασμό για τον οποίο επιθυμούν να ισχύει το ακατάσχετο.

Τι προβλέπει ο νόμος; Από τις 14 Ιουνίου 2013 ισχύουν οι διατάξεις του Ν.4161/2013 σύμφωνα με τις οποίες προβλέφθηκε ότι απαιτήσεις από καταθέσεις σε πιστωτικά ιδρύματα είναι ακατάσχετες μέχρι του ποσού

• των χιλίων πεντακοσίων (1.500) ευρώ για ατομικό λογαριασμό και
• των δύο χιλιάδων (2.000) ευρώ για κοινό λογαριασμό (άρθρο 20).

Ωστόσο, το εν λόγω ακατάσχετο συνοδεύεται από τη νομοθετική πρόβλεψη ότι «με δήλωση του καταθέτη προς ένα εκ των πιστωτικών ιδρυμάτων προσδιορίζεται ο λογαριασμός για τον οποίο θα ισχύει το ακατάσχετο». Άρα, απαιτεί υπεύθυνη δήλωση.

Μόνο που όπως ανέφερε ο «Συνήγορος» πολλές τράπεζες δεν δέχονται τις υπεύθυνες δηλώσεις πολιτών. Απεύθυνε μάλιστα σύσταση προς την Ελληνική Ένωση Τραπεζών να παρέμβει άμεσα στα μέλη της, με την αυστηρή υπόδειξη να δέχονται αμελλητί τις σχετικές δηλώσεις και να τηρούν τις διατάξεις του άρθρου 20 Ν.4161/2013, προκειμένου οι καταθέτες-δανειολήπτες να τυγχάνουν της προστασίας του εν λόγω άρθρου του Ν.4161/2013.

Αν παρ’ όλα αυτά οι καταναλωτές συναντήσουν πρόβλημα πρέπει να κάνουν καταγγελία στο Συνήγορο αλλά και στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, η οποία θα προβεί σε έλεγχο για διαπίστωση τυχόν παραβάσεων και την επιβολή προστίμων, βάσει των αρμοδιοτήτων της.

Καταγγελία στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή γίνεται και τηλεφωνικά στο 1520. Στο Συνήγορο Αναφορές μπορούν να υποβληθούν με έναν από τους παρακάτω τρόπους:

* Υποβολή με αυτοπρόσωπη παρουσία στα γραφεία της Αρχής
* Αποστολή μέσω συμβατικού ταχυδρομείου (Λ. Αλεξάνδρας 144, 11471, Αθήνα)
* Αποστολή μέσω fax (210-6460414)
* Αποστολή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (grammateia@synigoroskatanaloti.gr)

(Πηγή: capital.gr)


Financial & Law:

Επικοινωνήστε τώρα μαζί μας για να ρυθμίσουμε στα μέτρα σας τις τραπεζικές σας οφειλές! Εγγύηση η συνεργασία των έμπειρων χρηματοοικονομικών και νομικών μας συμβούλων!

Τηλέφωνα: 215.5509237 - 210.3300660 - 6945976642

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: