To παρόν blog http://epityxiacom.blogspot.gr δεν ανανεώνεται πλέον και αποτελεί αρχείο για το eisodima.gr.
Το eisodima.gr λειτουργεί κανονικά με καθημερινή ενημέρωση στις διευθύνσεις:
Όσοι φίλοι και φίλες έχουν εγγραφεί στο newsletter με τις καθημερινές αναρτήσεις μας και επιθυμούν να συνεχίζουν να το λαμβάνουν στο email τους, θα πρέπει να επανεγγραφούν εδώ.

Κυριακή 8 Απριλίου 2012

Στροφή των Ελλήνων στις αγορές μέσω Διαδικτύου

Το 1,7 δισεκατομμύριο ευρώ έφτασε στο τέλος του 2011 ο τζίρος των ηλεκτρονικών αγορών προϊόντων και υπηρεσιών στην Ελλάδα, ο οποίος εμφανίζει αύξηση κατά 30% συγκριτικά με το 2010, δίνοντας ελπιδοφόρα μηνύματα τουλάχιστον για το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Στο συμπέρασμα αυτό κατέληξε η ετήσια έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Σύμφωνα με την έρευνα, σήμερα 1,5 εκατομμύριο online Ελληνες καταναλωτές ψωνίζουν κατά μέσον όρο 15 φορές τον χρόνο από το Ιντερνετ, ξοδεύοντας 1.150 ευρώ ετησίως, εκ των οποίων τα 2/3 κατευθύνονται σε ελληνικά sites. Το ηλεκτρονικό εμπόριο φαίνεται μάλιστα ότι άντεξε την οικονομική κρίση, καθώς, όπως σημειώνει ο επικεφαλής του Εργαστηρίου, καθηγητής Γιώργος Δουκίδης: «Παρά το γεγονός ότι η κατανάλωση μειώθηκε κατά 15% το 2011, αυξήθηκε σημαντικά ο αριθμός των αγοραστών».

Ο αριθμός και η αξία των αγορών κυμαίνονται πλέον στους ευρωπαϊκούς μέσους όρους, τονίζουν οι ερευνητές, ενώ τα στοιχεία επιβεβαιώνουν ότι τα... best sellers του ηλεκτρονικού εμπορίου παραμένουν οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, τα ηλεκτρονικά είδη, τα εισιτήρια ταξιδιών, οι κρατήσεις ξενοδοχείων, τα είδη σπιτιού και τα βιβλία.

Ενδιαφέρον, πάντως, είναι ότι τη μεγαλύτερη αύξηση τη φετινή χρονιά στις διαδικτυακές αγορές εμφάνισαν οι κατηγορίες του έτοιμου φαγητού, των καλλυντικών και της προσωπικής φροντίδας, των κοσμημάτων και ρολογιών αλλά και των προϊόντων σούπερ μάρκετ.

Σημαντικό μερίδιο στην αγορά κατέχουν πλέον και τα sites ημερήσιων προσφορών, τα οποία το πρώτο εξάμηνο του 2011 αποτέλεσαν το 20% των συνολικών online αγορών.



Βασική προϋπόθεση για να προβούν οι Ελληνες καταναλωτές σε μία ηλεκτρονική αγορά είναι η εξυπηρέτηση κατά τη διάρκειά της αλλά και μετά (59%), οι ξεκάθαροι όροι χρήσης (59%) και το πόσο εύχρηστο και καλοσχεδιασμένο είναι ένα site. Ωστόσο αρκετά σημαντικό παραμένει και το ζήτημα της τιμής, καθώς το 25% των ερωτηθέντων θα αγόραζε από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα ακόμα και αν δεν κάλυπτε κάποια από αυτά τα κριτήρια, αλλά είχε χαμηλές τιμές και καλές προσφορές.

Οσο για εκείνους που δεν πραγματοποιούν διαδικτυακές αγορές, δηλώνουν σε ποσοστό 30% ότι δεν έχουν πιστωτική κάρτα και ότι δεν εμπιστεύονται τις αγορές από το Ιντερνετ (25%). Ωστόσο, θετικά κρίνεται από τους υπεύθυνους της έρευνας το γεγονός ότι ένας στους πέντε Ελληνες χρήστες του Ιντερνετ που δεν έκαναν έως τώρα on-line αγορές, θα ξεκινήσουν να ψωνίζουν ηλεκτρονικά φέτος.

Εκτός όμως από το ηλεκτρονικό εμπόριο, αυξάνεται και ο αριθμός των Ελλήνων on-line καταναλωτών οι οποίοι επιλέγουν το διαδίκτυο για μια σειρά άλλων συναλλαγών, αφού, όπως κατέδειξε η έρευνα, τα 2/3 εκπληρώνουν τις τραπεζικές συναλλαγές και πληρωμές των λογαριασμών ηλεκτρονικά. Επίσης το 1/3 προσπαθεί να διαχειριστεί ηλεκτρονικά θέματα ενοικίασης και αγοραπωλησίας ακινήτων, ενώ το προσπαθεί να βρει ασφάλειες μέσω του Ιντερνετ ή παίζει ηλεκτρονικά τυχερά παιχνίδια και στοιχήματα.

Eurostat
Μεγάλες οι δυνατότητες ανάπτυξης

Ανάσα στον χειμαζόμενο από την κρίση κλάδο του εμπορίου, θα μπορούσε να δώσει η αύξηση των διαδικτυακών αγορών στη χώρα μας.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Eurostat, παρά το γεγονός ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο εμφανίζει σταθερά ανοδικές τάσεις τα τελευταία δύο χρόνια, η Ελλάδα παραμένει ακόμα σε μία από τις χαμηλότερες θέσεις στην Ευρώπη των 27, γεγονός το οποίο προσφέρει αρκετές δυνατότητες ανάπτυξης.
Ετσι, αγορές από το Ιντερνετ κάνει σήμερα περίπου το 38% των χρηστών, όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος φτάνει το 58%. Στην κορυφή της κατάταξης βρίσκονται οι Βρετανοί με 82%, οι Δανοί με 77% και οι Γερμανοί με 75%.
Εκτός από την άνεση να πραγματοποιούν τις αγορές τους από οπουδήποτε και ανεξαρτήτως ημέρας και ώρας, πολλοί καταναλωτές επεσήμαναν ότι μέσω Ιντερνετ έχουν μεγαλύτερη ποικιλία επιλογών, ενώ μπορούν να συγκρίνουν τιμές και να ανταλλάξουν απόψεις με άλλους καταναλωτές.

(Πηγή: Εθνος)

Για οικονομικές και ποιοτικές online αγορές κλικ εδώ




ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: