Εγκριση
Οπως σημείωσε «ο στόχος μας είναι να έχουμε συνολική συμφωνία έως το τέλος Ιουλίου, να λάβουμε την έγκριση από την Ε.Ε. και να επικυρωθεί στη Βουλή έως τον Οκτώβριο». Μάλιστα, ο κ. Βορίδης υποστήριξε ότι τα έργα θα μπορούσαν να ξεκινήσουν και προτού δοθεί η τυπική έγκριση από τη Βουλή.
Ο υπουργός εξήγησε ότι για να επιλυθεί το πρόβλημα και να «ξεπαγώσουν» τη χρηματοδότηση οι τράπεζες θα πρέπει, μεταξύ άλλων, να χρησιμοποιηθούν και τα έσοδα του Δημοσίου από τα διόδια, χαρακτηρίζοντάς το ως «μια ταμειακή διευκόλυνση».
Σύμφωνα με ό,τι ισχύει σήμερα, από τα διόδια το Δημόσιο λαμβάνει ένα ποσοστό των εσόδων και με τα υπόλοιπα χρηματοδοτείται η λειτουργία των έργων, αποπληρώνονται τα δάνεια που έχουν ληφθεί και ένα μέρος θα πάει στο μέλλον για την απόσβεση της ιδιωτικής επένδυσης.
Παρατήρησε, όμως, ότι με τη μείωση των κυκλοφοριακών φόρτων το ποσοστό των εσόδων από τα διόδια που πηγαίνει για αποπληρωμή των δανείων αλλά και για τη λειτουργία των έργων «επαρκούν οριακά. Αν συνεχιστεί η μείωση των εσόδων, δεν θα μπορούν να γίνουν τα έργα», είπε, προσθέτοντας ότι το Δημόσιο θα πρέπει να δώσει και τα δικά του έσοδα. «Θα πάρουμε το ποσοστό που μας αναλογεί από τα έσοδα εάν περισσεύει. Είναι ο μόνος τρόπος για να γίνουν τα έργα», δήλωσε. Η απόδοση του ποσοστού του Δημοσίου επί των εσόδων των διοδίων θα γίνει με τη μορφή δανείου. Το ύψος του επιτοκίου θα αποτελέσει αντικείμενο της διαπραγμάτευσης με τις τράπεζες, που βρίσκεται σε εξέλιξη.
ΕΤΕπ-ΕΣΠΑ
Το «εργαλείο» αυτό θα λειτουργήσει συνδυαστικά με την προωθούμενη συμμετοχή της ΕΤΕπ με δάνειο, στο οποίο το Δημόσιο θα εγγυηθεί με τα αδιάθετα ποσά του ΕΣΠΑ.
Σημείωσε ότι δεν υπάρχει καμία απόφαση για «κούρεμα έργων», ενώ τόνισε ότι η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, ναι μεν δεν πρέπει να δημιουργήσει κρατικές τράπεζες που θα λειτουργούν με πολιτικές παρεμβάσεις, ωστόσο, συμπλήρωσε ότι είναι προφανές πως θα πρέπει να εντάξουν στις προτεραιότητές τους τη χρηματοδότηση των έργων υποδομής.
(Πηγή: Ημερησία)