To παρόν blog http://epityxiacom.blogspot.gr δεν ανανεώνεται πλέον και αποτελεί αρχείο για το eisodima.gr.
Το eisodima.gr λειτουργεί κανονικά με καθημερινή ενημέρωση στις διευθύνσεις:
Όσοι φίλοι και φίλες έχουν εγγραφεί στο newsletter με τις καθημερινές αναρτήσεις μας και επιθυμούν να συνεχίζουν να το λαμβάνουν στο email τους, θα πρέπει να επανεγγραφούν εδώ.

Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου 2012

Τι προβλέπει ο εφαρμοστικός νόμος για ιδιωτικά γραφεία εργασίας και απασχόληση μεταναστών

Η δυνατότητα δημιουργίας Ευρωπαϊκών Συμβουλίων Εργαζομένων (ΕΣΕ) καθώς και η θέσπιση συγκεκριμένης διαδικασίας διαβούλευσης και ενημέρωσης, στις κοινοτικής κλίμακας επιχειρήσεις περιλαμβάνονται στο σχέδιο του εφαρμοστικού νόμου για το Μνημόνιο που κατατέθηκε στη Βουλή.

Οι συγκεκριμένες διατάξεις αποτελούν υποχρέωση της Ελληνικής Κυβέρνησης, στο πλαίσιο εναρμόνισης της ελληνικής νομοθεσίας με κοινοτικές οδηγίες. Φαίνεται δε, πως οι εκπρόσωποι των δανειστών, μεταξύ όλων των άλλων, έθεσαν πιεστικά προς την ελληνική πλευρά και το θέμα της κύρωσης των Οδηγιών, ώστε το ελληνικό δίκαιο να εναρμονιστεί με το Ευρωπαϊκό.

Η πρώτη οδηγία, αφορά στην αναγνώριση του δικαιώματος των εργαζομένων στην ενημέρωση και διαβούλευση σε κοινοτικής κλίμακας επιχειρήσεις και ομίλους επιχειρήσεων. Πρόκειται ουσιαστικά για την κύρωση της Οδηγίας 2009/38/ΕΚ/6.5.2009, της Ε.Ε, σύμφωνα με την οποία, η κεντρική διοίκηση κάθε επιχείρησης κοινοτικής κλίμακας είναι υπεύθυνη για τη δημιουργία των προϋποθέσεων αλλά και τη παροχή των μέσων που είναι αναγκαία για τη σύσταση του ευρωπαϊκού συμβουλίου εργαζομένων (ΕΣΕ) ή τη θέσπιση διαδικασίας για την ενημέρωση και τη διαβούλευση. Η ενημέρωση αφορά στη δομή, στη χρηματοοικονομική κατάσταση, στην πιθανή εξέλιξη των δραστηριοτήτων, στην παραγωγή και στις πωλήσεις της επιχείρησης ή του ομίλου επιχειρήσεων.

Τα μέλη του ΕΣΕ εκλέγονται ή ορίζονται κατ’ αναλογία προς τον αριθμό των εργαζομένων που απασχολούνται σε κάθε κράτος – μέλος από την επιχείρηση κοινοτικής κλίμακας.

Ένα ακόμη θέμα που κατά καιρούς είχε τεθεί από τους εργοδοτικούς φορείς, ήταν η πλήρης εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την κοινοτική οδηγία για τη λειτουργία των Ιδιωτικών Γραφείων Εργασίας. Έτσι, στο συγκεκριμένο σχέδιο νόμου, περιλαμβάνονται διατάξεις, με τις οποίες απλουστεύονται οι όροι για τη σύσταση ιδιωτικών Γραφείων ευρέσεως εργασίας καθώς και των επιχειρήσεων Προσωρινής Απασχόλησης.

Οι αλλαγές εντάσσονται και στο πλαίσιο της απελευθέρωσης των επαγγελμάτων. Έτσι, όσον αφορά στη λειτουργία των Ιδιωτικών Γραφείων ευρέσεως εργασίας, το σχέδιο νόμου προβλέπει πως ο ιδιοκτήτης έχει υποχρέωση να προσλάβει άλλο πρόσωπο για τη θέση του διευθυντή. Για τις Επιχειρήσεις Προσωρινής Απασχόλησης, προβλέπεται πως αυτές θα μπορούν να συσταθούν και να λειτουργούν ανεξαρτήτως από το εάν έχει ολοκληρωθεί ο έλεγχος από τη Διεύθυνση Απασχόλησης. Ουσιαστικά, πρώτα θα συστήνεται η εταιρεία και εντός τριμήνου από την αναγγελία σύστασής της, ο προϊστάμενος της αρμόδιας Διεύθυνσης θα μπορεί να ελέγχει εάν τηρούνται οι νόμιμες προϋποθέσεις και εφόσον διαπιστωθεί παράβαση, θα προχωρά στην απαγόρευση άσκησης της δραστηριότητάς της. Να σημειωθεί πως μέχρι σήμερα, ο έλεγχος προηγείται της έναρξης λειτουργίας.

Σε άλλες διατάξεις του εφαρμοστικού σχεδίου νόμου, δίνεται εμμέσως η δυνατότητα νομιμοποίησης της εργασίας και της παραμονής μεταναστών, που βρίσκονται στη χώρα μας χωρίς άδεια παραμονής. Θα πρέπει πρώτα βέβαια, οι συγκεκριμένοι μετανάστες να καταγραφούν και να επιστρέψουν στη χώρα προέλευσής τους και στη συνέχεια οι εργοδότες θα τους καλούν πίσω. Σύμφωνα με τις διατάξεις της συγκεκριμένης οδηγίας που περνά στο εθνικό μας δίκαιο, η δυνατότητα νομιμοποίησης δίνεται αφού κινηθεί η διαδικασία μετάκλησης από τον εργοδότη στον οποίο απασχολούνται. Προηγουμένως ο πολίτης τρίτης χώρας που εργάζεται ανασφάλιστος και δεν έχει άδεια παραμονής καθώς και ο εργοδότης του θα πρέπει να υποβάλουν σχετική δήλωση στις αρμόδιες αρχές εντός τριμήνου. Ο μετανάστης θα μπορεί να παραμείνει στην Ελλάδα ακόμη τρείς μήνες, στη συνέχεια θα επιστρέφει στη χώρα του, από όπου μπορεί να επανέλθει με τη διαδικασία της μετάκλησης από τον ίδιο ή από άλλο εργοδότη. Παράλληλα, προβλέπονται αυστηρές ποινές για τους εργοδότες (εργολάβους και ενδιάμεσους υπεργολάβους) που απασχολούν ανήλικους πολίτες τρίτης χώρας και εν γένει παράνομους μετανάστες.

Ήδη, ο ΟΓΑ που βάσει των στοιχείων του υπουργείου Εργασίας αποτελεί το ταμείο που απορροφά ένα σημαντικό αριθμό «μετακλητών μεταναστών», με εγκύκλιό του καθορίζει τις εισφορές που θα πρέπει να καλύπτει ο εργοδότης που ζητά ανάκληση του μετανάστη, από τη χώρα καταγωγής του.

Συγκεκριμένα, η εγκύκλιος του ταμείου ρυθμίζει τα ασφαλιστικά θέματα για την εποχική εργασία μεταναστών και για την μετάκληση αλιεργατών. Σύμφωνα μάλιστα με τον διοικητή του ΟΓΑ Π. Πέτρουλα, έχουν ήδη υποβληθεί δικαιολογητικά από εργοδότες για μετάκληση αλιεργατών και εποχιακών αλλοδαπών. Η εγκύκλιος ορίζει ότι, ο εργοδότης που επιθυμεί να μετακαλέσει πολίτες τρίτης χώρας για απασχόληση στην αγροτική οικονομία για χρονικό διάστημα έως έξι συνολικά μήνες (εποχιακούς), ανά περίοδο δώδεκα μηνών, οφείλει να προκαταβάλει το σύνολο των ασφαλιστικών εισφορών, που προβλέπονται από την ισχύουσα νομοθεσία για το σύνολο της περιόδου απασχόλησης, όπως αυτή προκύπτει από τη σύμβαση εργασίας. Ο εργοδότης που επιθυμεί να μετακαλέσει πολίτες τρίτης χώρας, για να απασχοληθούν ως αλιεργάτες, με σχέση εξαρτημένης εργασίας ορισμένου χρόνου η οποία δεν μπορεί να υπερβαίνει τους δέκα μήνες, οφείλει να προκαταβάλει τις ασφαλιστικές εισφορές που προβλέπονται από την ισχύουσα νομοθεσία, για διάστημα έξι μηνών απασχόλησης.

Μεταξύ των δικαιολογητικών που θα πρέπει να καταθέσει ο εργοδότης, μαζί με την αίτηση, στην αρμόδια Υπηρεσία Αλλοδαπών και Μετανάστευσης της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, για τη μετάκληση των ως άνω προσώπων, είναι και αποδεικτικό καταβολής (προκαταβολής) στον ΟΓΑ των ασφαλιστικών εισφορών.

(Πηγή: capital.gr)





ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: