To παρόν blog http://epityxiacom.blogspot.gr δεν ανανεώνεται πλέον και αποτελεί αρχείο για το eisodima.gr.
Το eisodima.gr λειτουργεί κανονικά με καθημερινή ενημέρωση στις διευθύνσεις:
Όσοι φίλοι και φίλες έχουν εγγραφεί στο newsletter με τις καθημερινές αναρτήσεις μας και επιθυμούν να συνεχίζουν να το λαμβάνουν στο email τους, θα πρέπει να επανεγγραφούν εδώ.

Δευτέρα 9 Ιανουαρίου 2012

Μεταφορές: Κοντά σε συμφωνία με φορτηγά και ταξί

Την στάση τους έναντι της ρύθμισης του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την άμεση απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών που αφορά το σύνολο των φορτηγών και των βυτιοφόρων στη χώρα μας θα καθορίσουν σήμερα οι εκπρόσωποι του κλάδου.

Οι αυτοκινητιστές και το υπουργείο φαίνεται να έχουν επιτύχει συμφωνία στα περισσότερα θέματα που αφορούν τον κλάδο και το ενδεχόμενο των κινητοποιήσεων, που πρόβαλε έντονο τις προηγούμενες μέρες, φαίνεται, εκτός απρόοπτου, να απομακρύνεται.

Το ενδιαφέρον εστιάζεται στις αποφάσεις που θα λάβουν σήμερα οι μεταφορείς που διενεργούν εθνικές μεταφορές, καθώς από την πλευρά των επαγγελματιών που διενεργούν διεθνείς μεταφορές υπάρχει συμφωνία στην πλειονότητα των αλλαγών που φέρνει η νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου.

Η δυνατότητα να πραγματοποιούν μεταφορές και στο εσωτερικό της χώρας, μειώνοντας με τον τρόπο αυτόν τα «κενά» χιλιόμετρα, αλλά και η δυνατότητα κάθε όχημα να έλκει οποιαδήποτε μορφή καρότσας, ανάλογα με την ζήτηση, αποτελούν τα σημεία – κλειδιά που φέρνει η νέα μεταρρύθμιση. Ικανοποιούν πλήρως τους εκπροσώπους της διεθνούς μεταφοράς οι οποίοι συνεδρίασαν χθες προκειμένου να αποτιμήσουν τις αλλαγές που φέρνει η νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου.

Η συμμετοχή εκπροσώπου – εκτιμητή των διεθνών μεταφορέων στις επιτροπές που θα δημιουργήσει το υπουργείο αποτελεί πλέον το σημείο που παραμένει σε εκκρεμότητα προκειμένου ο κλάδος να συμφωνήσει πλήρως με τις αλλαγές που υιοθετεί η ρύθμιση Βορίδη, η οποία θα κατατεθεί στην Βουλή πιθανότατα αύριο.

Ωστόσο και από την πλευρά των εκπροσώπων της εθνικής μεταφοράς το κλίμα είναι θετικό καθώς με την ρύθμιση του υπουργείου Μεταφορών ικανοποιούνται μια σειρά αιτήματα των εν ενεργεία αυτοκινητιστών οι οποίοι όμως θα πρέπει να αποδεχθούν την κατάργηση της μεταβατικής περιόδου ενάμιση χρόνο νωρίτερα, κάτι, που σύμφωνα με το υπουργείο, αποτελεί μνημονιακή υποχρέωση της χώρας μας.

Η δυνατότητα μεταβίβασης των υφιστάμενων αδειών έως το 2023 χωρίς οι κάτοχοι τους να είναι υποχρεωμένοι να μετέχουν σε εταιρείες ή να διαθέτουν χώρους στάθμευσης, γραφείων κ.λπ. ικανοποιεί ένα πάγιο αίτημα των αυτοκινητιστών. Οι οποίοι αποκτούν συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι όσων ενδιαφέρονται να εισέλθουν στον κλάδο για πρώτη φορά.

Με τις νέες ρυθμίσεις που προωθεί το υπουργείο Μεταφορών προχωρά μεν στην άμεση απελευθέρωση του κλάδου ωστόσο το περιβάλλον για την είσοδο νέων επαγγελματιών γίνεται δυσκολότερο καθώς θα αυξηθεί το ποσό της οικονομικής εγγύησης που θα πρέπει να διαθέτει ο ενδιαφερόμενος, τα νέα οχήματα θα πρέπει αποκλειστικά τεχνολογίας Euro V, δηλαδή τελευταίας τεχνολογίας και ακριβά ενώ, τέλος, στη χώρα μας δεν θα υπάρχει η δυνατότητα δραστηριοποίησης πολιτών προερχόμενους από τρίτες χώρες.

Έρχεται η ρύθμιση για τα ταξί

Εν τω μεταξύ τις επόμενες μέρες ο αρμόδιος υπουργός θα δημοσιοποιήσει τις αλλαγές για τον κλάδο των ταξί, όπου επίσης αναμένεται ότι θα υπάρξει συμφωνία, καθώς το πλαίσιο εντός του οποίου κινείται ο κ. Βορίδης είναι πολύ κοντά σε αυτό που διεκδικούσαν οι εκπρόσωποι του κλάδου.

Ο υπουργός Μεταφορών έχει δηλώσει επανειλημμένως ότι ο ίδιος δεν ξεκινά την μεταρρυθμιστική προσπάθεια για τα ταξί από την παραδοχή ότι οι άδειες είναι λίγες όπως έκανε ο προκάτοχός του κ. Ραγκούσης, ο οποίος ήθελε να προχωρήσει σε πλήρη απελευθέρωση προκαλώντας την έντονη αντίδραση των ιδιοκτητών ταξί που εξέφραζαν φόβους ότι μια τέτοια ρύθμιση θα οδηγούσε σε υπερπληθώρα νέων αδειών.

Η υιοθέτηση περιβαλλοντικών και συγκοινωνιακών κριτηρίων προκειμένου να καθορίζεται ο αριθμός των νέων αδειών που θα δίνονται ικανοποιεί μια πάγια απαίτηση των αυτοκινητιστών και κινείται στην λογική που είχε το προεδρικό διάταγμα το οποίο είχε επεξεργαστεί επίσης ο κ. Ρέππας ως υπουργός Μεταφορών, εξασφαλίζοντας την συναίνεση του κλάδου.

Τα ΚΤΕΛ

Να σημειώσουμε τέλος ότι ανοικτό για το υπουργείο Μεταφορών παραμένει το θέμα της απελευθέρωσης των ΚΤΕΛ για το οποίο έχει γίνει ανάθεση μελέτης για το πώς θα μπορούσε να γίνει, καθώς πρόκειται για μια αγορά που παρουσιάζει πολλές ιδιομορφίες.

Ένα μεγάλο τμήμα της χώρας που εξυπηρετούν τα ΚΤΕΛ είναι γραμμές οι οποίες παρουσιάζουν μικρό εμπορικό ενδιαφέρον και αν δεν γίνει υποχρεωτική ανάθεση της κάλυψής τους με επιδότηση, ως άγονες γραμμές, το πιθανότερο είναι ότι δεν θα συγκεντρώσουν ενδιαφέρον για εκμετάλλευση.

(Πηγή: euro2day.gr)





ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: