To παρόν blog http://epityxiacom.blogspot.gr δεν ανανεώνεται πλέον και αποτελεί αρχείο για το eisodima.gr.
Το eisodima.gr λειτουργεί κανονικά με καθημερινή ενημέρωση στις διευθύνσεις:
Όσοι φίλοι και φίλες έχουν εγγραφεί στο newsletter με τις καθημερινές αναρτήσεις μας και επιθυμούν να συνεχίζουν να το λαμβάνουν στο email τους, θα πρέπει να επανεγγραφούν εδώ.

Τρίτη 3 Ιανουαρίου 2012

Απελευθέρωση φορτηγών: Σε αναζήτηση της «χρυσής τομής»


Μπορεί η νέα ηγεσία του υπουργείου Υποδομών να έβαλε στο συρτάρι «αναίμακτα» - έχοντας εξασφαλίσει τη συναίνεση της Νέας Δημοκρατίας- το «φάκελο» της απελευθέρωσης των ταξί, δεν συμβαίνει ωστόσο το ίδιο στο μέτωπο των φορτηγών.

Η τροπολογία δηλαδή για την ελεύθερη πρόσβαση στον κλάδο των οδικών εμπορευματικών μεταφορών κατατέθηκε στη Βουλή, αλλά το επάγγελμα παραμένει ουσιαστικά «κλειστό».

Η αιτία; Δεν έχει ακόμη εκδοθεί η Κοινή Υπουργική Απόφαση που θα καθορίζει το κόστος απόκτησης άδειας. Η τελευταία προγραμματιζόταν να είναι έτοιμη πριν από το τέλος του 2011, ώστε η απελευθέρωση να βρίσκεται σε ισχύ από χθες, Δευτέρα. Έτσι, η απελευθέρωση του κλάδου, που κατ’ απαίτηση της Τρόικας θα έπρεπε να βρίσκεται σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου, παραμείνει για πολλοστή φορά εξαγγελία.

Σε μία προσπάθεια η κυβέρνηση να εμφανίσει έργο, έχει διαμηνύσει ότι το «άνοιγμα» του κλάδου θα ισχύσει αναδρομικά από πρώτη Ιανουαρίου, καθώς η έκδοση της απαιτούμενης ΚΥΑ φαίνεται να έχει μετατεθεί για τον Φεβρουάριο.

Υπό τον φόβο των αντιδράσεων

Όπως όλα δείχνουν, το επάγγελμα των οδικών εμπορευματικών μεταφορών παραμένει κλειστό για πολιτικούς λόγους και υπό το φόβο ενδεχόμενων κινητοποιήσεων από τα δυναμικά συνδικάτα των μεταφορέων. Στο πλαίσιο αυτό η Νέα Δημοκρατία ζητά την διατήρηση του μεταβατικού διαστήματος της 30ής Ιουνίου 2013 για το «άνοιγμα» του κλάδου.

Η συγκεκριμένη τακτική υπαγορεύεται από τη στάση που είχε ακολουθήσει η Ν.Δ., η οποία, όταν ήταν αξιωματική Αντιπολίτευση, είχε παράσχει την στήριξή της στον κλάδο των μεταφορέων και βυτιοφόρων Δημόσιας χρήσης, χαρακτηρίζοντας «ισοπεδωτική και άδικη» την πολιτική της άμεσης απελευθέρωσης του κλάδου.

Την ίδια στιγμή, οι ιδιοκτήτες φορτηγών - βυτιοφόρων Δ.Χ. ζητούν από το υπουργείο Υποδομών να καθορίσει ένα ιδιαίτερα υψηλό τίμημα του παραβόλου που απαιτείται για την απελευθέρωση του κλάδου. Και αυτό διότι, όπως υποστηρίζουν, το μεγάλο κόστος του παραβόλου θα αποτρέψει την δημιουργία υπερπληθώρας αδειών.

Έτσι, σε μία προσπάθεια να βρεθεί η «χρυσή τομή», κυβέρνηση και μεταφορείς βρίσκονται σε διαβούλευση για τον προσδιορισμό της αξίας του παραβόλου, με τα επικρατέστερα σενάρια να θέλουν αυτό να διαμορφωθεί, κατ’ ελάχιστον στις 5.000 ευρώ, και για κάθε επιπλέον τόνο οι ενδιαφερόμενοι να καταβάλλουν 500 ευρώ.

Όσον αφορά τον κλάδο των ταξί, μέσα στις προσεχείς ημέρες το υπουργείο Υποδομών αναμένεται να παρουσιάσει τις θέσεις του για την απελευθέρωση του επαγγέλματος, η οποία θα στηρίζεται σε πληθυσμιακά κριτήρια. Θα προβλέπεται δηλαδή η έκδοση συγκεκριμένου αριθμού αδειών για κάθε αστικό κέντρο, βάσει του πληθυσμού του.

(Πηγή: capital.gr)





ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: