Αυτό θα ορίζει, σύμφωνα με πληροφορίες, το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών για την απελευθέρωση του κλάδου, το οποίο αναμένεται να παρουσιαστεί εντός της εβδομάδας.
Ηδη χθες ο υπουργός, Μάκης Βορίδης, ξεκίνησε τη διαβούλευση με τους εκπροσώπους του ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ και του ΛΑΟΣ, στους οποίους παρουσίασε τις βασικές αρχές του νομοσχεδίου.
Οι ρυθμίσεις του νέου νομοσχεδίου, όπως έχει ήδη αναφέρει ο κ. Βορίδης, θα προβλέπουν:
- Αρση της απαγόρευσης στην έκδοση αδειών ταξί.
- Απελευθέρωση του κλάδου των ταξί με βάση όσα ορίζει ο νόμος 3919 για τα κλειστά επαγγέλματα.
- Πληρωμή εφάπαξ εισφοράς για την απόκτηση της νέας άδειας, που θα αντιστοιχεί στο πραγματικό διοικητικό κόστος για την έκδοσή της.
Επιπλέον οι άδειες ταξί θα είναι μεταβιβάσιμες σε οποιονδήποτε και όχι μόνο σε συγγενείς πρώτου βαθμού, ενώ εξετάζεται ο νέος ιδιοκτήτης να φορολογείται με το 20% της υπεραξίας του ταξί.
Οι νέες άδειες θα εκδίδονται με βάση συγκοινωνιακά και περιβαλλοντικά κριτήρια, ενώ δεν έχει αποσαφηνιστεί ακόμα αν θα υπάρξει αλγόριθμος που θα καθορίζει τον αριθμό τους.
Ο εκπρόσωπος της ΝΔ, Μιχάλης Παπαδόπουλος, πάντως, επανέλαβε χθες την πρόταση του κόμματός του ότι θα πρέπει να εκδίδονται 1,5-2 άδειες ταξί ανά 1.000 κατοίκους στην Αθήνα και 1 ανά 1.000 κατοίκους στην περιφέρεια.
(Πηγή: Εθνος)