Η πρόταση τέθηκε σε δημόσιο διάλογο μέχρι τις 10 Φεβρουαρίου στο δικτυακό τόπο του υπουργείου.
Η επιτροπή προτείνει:
- Επιδότηση των καθαρών οχημάτων με ποσό ίσο με το 10 % της τιμής τους και με ανώτατο όριο τις 3.000 ευρώ για τα υβριδικά και 5.000 ευρώ για τα ηλεκτροκίνητα.
- Αυτό θα ισχύει για προκαθορισμένο αριθμό αυτοκινήτων κάθε χρόνο και για διάστημα 2-3 ετών.
- Η επιδότηση αυτή θα μπορούσε να καλυφθεί είτε από την επιβολή τέλους στα ρυπογόνα αυτοκίνητα, ή εναλλακτικά από το πράσινο ταμείο.
- Απαλλαγή από το φόρο πολυτελείας.
Για τα αυτοκίνητα χαμηλών εκπομπών αέριων ρύπων ισχύει ήδη η ελεύθερη κυκλοφορία στο Δακτύλιο και η απαλλαγή από τα τέλη ταξινόμησης και κυκλοφορίας.
Η επιτροπή του υπουργείο προτείνει ακόμα να υλοποιηθούν ελληνικά προγράμματα έρευνας, ανάπτυξης, επίδειξης και ενημέρωσης.
Το ΥΠΕΚΑ έθεσε το πόρισμα σε δημόσια διαβούλευση, η οποία θα διαρκέσει ως τις 10 Φεβρουαρίου.
«Η βιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποτελεί μια σημαντική ευκαιρία να συμμετάσχουν οι ελληνικές επιχειρήσεις και τα πανεπιστήμια στη νέα εποχή μετακινήσεων» δήλωσε ο υφυπουργός ΠΕΚΑ Γιάννης Μανιάτης.
(Πηγή: Το Βήμα)