Αυτοκίνητα, οικόπεδα, ακίνητα, μηχανήματα, εμπορεύματα, σκάφη, ακόμη και μικρά αεροπλάνα έχουν βγει στο σφυρί, ενώ πρόσφατα, που η κρίση χτυπά και την επαρχία, την άγουσα για το ξεπούλημα παίρνουν ακόμη και γεωργικά εργαλεία και μηχανήματα.
Είτε άμεσα οι ίδιοι είτε έμμεσα αφού τους τα έχουν κατασχέσει οι τράπεζες εάν τα είχαν αγοράσει με δόσεις ή αν αποτελούσαν μέρος των παγίων μιας επιχείρησης που χρεοκόπησε, οι Ελληνες βάζουν πωλητήρια στην περιουσία τους και δημιουργούν χρυσές ευκαιρίες για όσους έχουν ακόμη μετρητά...
Βέβαια, ένας άλλος λόγος που ξεπουλάνε είναι για να αποφύγουν την υπερβολική φορολόγηση και τα τεκμήρια διαβίωσης, καθώς έχουν πληγεί από την κρίση και δεν μπορούν να συντηρήσουν δεύτερο σπίτι ή αυτοκίνητο ή φοβούνται τις μεγάλες φορολογικές επιβαρύνσεις.
Πόρσε με 12.000
Ετσι, πολυτελή αυτοκίνητα που αποτελούσαν όνειρο για λίγους (όπως Πόρσε) πωλούνται με 12.000 ευρώ, θηριώδη τζιπ 5.000 κυβικών που η αγορά τους κόστισε πάνω από 100 χιλιάδες ευρώ εκποιούνται για 20 ή 30 χιλιάδες, ιστιοφόρα δίνονται με 6.000 ευρώ, πολυτελή σκάφη με μηχανές μεγάλου κυβισμού δίδονται για μερικές δεκάδες χιλιάδες ευρώ.
Ολα πωλούνται με μικρές αγγελίες στο Διαδίκτυο, όπου οι ιδιοκτήτες τους ευελπιστούν για την καλύτερη τιμή, ενώ με τον ίδιο τρόπο πωλούνται και τα κατασχεθέντα από τις τράπεζες, οι οποίες έχουν δημιουργήσει εταιρείες πώλησης αυτοκινήτων που λειτουργούν με όρους αγοράς. Δηλαδή οι τιμές που ζητούν είναι περίπου ίδιες με αυτές που βρίσκει κάποιος στις δεκάδες μάντρες μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Με τον ίδιο τρόπο πουλάνε μικρά αεροσκάφη που έχουν κατασχέσει από επιχειρηματίες, τουριστικά λεωφορεία, φορτηγά και μηχανήματα χωματουργικών εργασιών που έχουν κατασχέσει από κατασκευαστικές εταιρείες που χρεοκόπησαν.
Τελευταία έκαναν την εμφάνισή τους και αγγελίες από αγρότες και επιχειρήσεις αγροτικών μηχανημάτων, ένδειξη ότι η οικονομική κρίση έχει αρχίσει να πλήττει το ίδιο σκληρά και την επαρχία, γεγονός που αναγκάζει πολλούς να πωλούν ακόμη και τα εργαλεία της δουλειάς τους, όπως είναι τα τρακτέρ και τα διάφορα άλλα μηχανήματα που εκποιούν αγρότες.
Είναι εντυπωσιακό πως πλέον ακόμη και κάτοικοι εξωτερικού έρχονται στη χώρα μας για να αγοράσουν, μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα, η αξία των οποίων έχει πέσει κάτω και από 50% σε σχέση με το 2009 και το 2010. Πολύς κόσμος αγόρασε μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα το καλοκαίρι του 2009, τότε που ίσχυε το μέτρο της απαλλαγής του τέλους ταξινόμησης, και τώρα τα πουλάει σε εξευτελιστικές τιμές.
Οι φόροι βγάζουν στο σφυρί εξοχικά και... πατρικά
Μεγάλες εκπτώσεις στα μεγάλα σπίτια
Σε μαζικό ξεπούλημα ακινήτων, κυρίως εξοχικές κατοικίες και σπίτια στην επαρχία, προχωρούν χιλιάδες Ελληνες, επειδή δεν μπορούν να τα συντηρήσουν ή να πληρώσουν τους ολοένα και αυξανόμενους φόρους.
Το απόθεμα των απούλητων σπιτιών αυξάνεται συνεχώς, καθώς πολλά μεταχειρισμένα σε όλη την Ελλάδα βάζουν «πωλητήριο». Ωστόσο οι υποψήφιοι αγοραστές είναι ελάχιστοι.
Αφενός λόγω έλλειψης ρευστού και λόγω της αβεβαιότητας που επικρατεί για την οικονομία. Αφετέρου, διότι ακόμη οι τιμές δεν έχουν κατρακυλήσει σε επίπεδα που να μετατρέπουν τα ακίνητα σε μεγάλες ευκαιρίες.
Μόνο όσοι ιδιοκτήτες ακινήτων έχουν μεγάλη οικονομική ανάγκη βγάζουν στο σφυρί την περιουσία τους, πουλώντας ακόμη και πάνω από 30% φθηνότερα.
Οι περισσότεροι, ωστόσο, βάζουν αγγελίες και διερευνούν την αγορά, χωρίς να κάνουν εκπτώσεις μεγαλύτερες από 10%-15%.
Ιδιοκτήτες σε απόγνωση
Σύμφωνα με τους κτηματομεσίτες, οι φόροι στα ακίνητα και κυρίως το τελευταίο χαράτσι μέσω της ΔΕΗ έχει φέρει σε απόγνωση πολλούς ιδιοκτήτες εξοχικών σπιτιών αλλά και των πατρικών, με την πώληση να είναι μονόδρομος.
Αυτά που πωλούνται περισσότερο είναι σπίτια από 50 έως 70 τ.μ., τα οποία πάντως δεν ξεπερνούν τα 10-20 χρόνια. Οι τιμές τους κυμαίνονται, ανάλογα με την περιοχή, από 1.000 έως 1.700 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο.
Στα αζήτητα μένουν τα μεγάλα σπίτια από 150 τ.μ. και πάνω τα οποία έχουν υψηλό κόστος συντήρησης και φόρους.
Στις περιπτώσεις πολύ ακριβών ακινήτων, αξίας 2 εκατ. ευρώ και πάνω, γίνονται και οι μεγαλύτερες εκπτώσεις.
(Πηγή: Εθνος)