To παρόν blog http://epityxiacom.blogspot.gr δεν ανανεώνεται πλέον και αποτελεί αρχείο για το eisodima.gr.
Το eisodima.gr λειτουργεί κανονικά με καθημερινή ενημέρωση στις διευθύνσεις:
Όσοι φίλοι και φίλες έχουν εγγραφεί στο newsletter με τις καθημερινές αναρτήσεις μας και επιθυμούν να συνεχίζουν να το λαμβάνουν στο email τους, θα πρέπει να επανεγγραφούν εδώ.

Τετάρτη 11 Ιανουαρίου 2012

Ταξί: Νέες άδειες θα χορηγούνται μόνο μετά από μελέτη

Θέμα χρόνου είναι η παρουσίαση της νέας πρότασης του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για το άνοιγμα του κλάδου των ταξί που θα προβλέπει ότι νέες άδειες θα χορηγούνται μόνο μετά από μελέτη οποία θα αποδεικνύει ότι ο υφιστάμενος αριθμός αδειών δεν επαρκεί για να καλύψει τις ανάγκες μιας περιοχής.

Η νέα πρόταση την οποία έχει καταρτίσει ο υπουργός κ. Βορίδης θα αποτελέσει αντικείμενο διαβούλευσης τόσο με τους ιδιοκτήτες ταξί, με τους εκπροσώπους των οποίων ο υπουργός Μεταφορών συναντάται σήμερα το μεσημέρι, όσο και με την τρόικα, τα στελέχη της οποίας αναμένονται στην Αθήνα τις επόμενες μέρες Στηρίζεται στη λογική της αξιολόγησης των περιβαλλοντικών και συγκοινωνιακών επιπτώσεων που θα έχει η έκδοση των νέων αδειών.

Όπως χαρακτηριστικά έχει τονίσει ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, «είναι καλύτερα να μελετήσουμε τις συγκοινωνιακές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις και μετά να αποφασίσουμε τον αριθμό των αδειών, αν δηλαδή θα είναι τριάντα, αν θα είναι πέντε ή αν θα είναι μηδέν οι νέες οι άδειες που θα εκδοθούν».

Η διαφορά με τη ρύθμιση Ραγκούση

Βασική διαφοροποίηση της ρύθμισης Βορίδη, την οποία επικροτούν και οι εκπρόσωποι του κλάδου, που κάνουν λόγο για αποκατάσταση της επικοινωνίας με το υπουργείο, η οποία, σημειώνουν, είχε διαταραχθεί επί των ημερών του κ. Ραγκούση, είναι ότι η ανάγκη για την χορήγηση νέων αδειών θα προκύψει από την μελέτη της αγοράς αφού δεν θεωρεί εκ των προτέρων ότι οι υφιστάμενες άδειες είναι λίγες.

Ενδεικτικά ο κ. Βορίδης σχολιάζοντας με σαφώς επικριτικό ύφος την μεταρρύθμιση που προωθούσε ο κ. Ραγκούσης σημείωσε ότι αυτή προέβλεπε πρώτα τα άνοιγμα της αγοράς με την χορήγηση νέων άδειών που θα αντιστοιχούσαν περίπου στο 30% των υφιστάμενων και άφηνε για μεταγενέστερο στάδιο την αξιολόγηση των επιπτώσεων που θα είχε το άνοιγμα αυτό.

Ο νόμος 3919 για την απελευθέρωση των επαγγελμάτων, που υπαγορεύει και την μεταρρύθμιση της αγοράς των ταξί, ορίζει ότι μπορεί να εισαχθούν περιορισμοί και ρυθμίσεις για λόγους υπέρτερου δημοσίου συμφέροντος. Ωστόσο οι αλλαγές που θα έρθουν θα κινούνται στην λογική του προεδρικού διατάγματος Ρέππα το οποίο το «άνοιγε» την αγορά με τέτοιο τρόπο ώστε στις περισσότερες περιπτώσεις απέκλειε την έκδοση νέων αδειών τουλάχιστον σε πρώτη φάση, εξ’ ου και είχε γίνει δεκτό με ευκολία από τους επαγγελματίες του κλάδου.

Μεταβιβάσιμες οι άδειες

Όπως και στην περίπτωση των φορτηγών οι κάτοχοι αδειών ταξί θα έχουν την δυνατότητα να τις μεταβιβάσουν ενώ κρίσιμο στοιχείο είναι το κόστος της εισφοράς που θα κληθούν να καταβάλουν όσοι θελήσουν να αποκτήσουν άδεια ταξί καθώς και τα κριτήρια με τα οποία θα γίνει η χορήγηση των αδειών σε περίπτωση που αριθμός είναι μικρός και δεν ικανοποιεί την ζήτηση.

Τεράστιο το ενδιαφέρον

Να σημειώσουμε ότι το περασμένο καλοκαίρι όταν ο Γιάννης Ραγκούσης ανακοίνωσε, χωρίς να έχει προηγηθεί καμία προετοιμασία, ότι όποιος ήθελε θα μπορούσε να καταθέσει αίτημα για την χορήγηση άδειας χιλιάδες ήταν οι ενδιαφερόμενοι που έσπευσαν να καταθέσουν αιτήσεις ευελπιστώντας στην απόκτηση μιας άδειας με χαμηλό κόστος αφού επί πολλές δεκαετίας η αγορά μιας άδειας ταξί συνεπάγονταν την καταβολή τεράστιων χρηματικών ποσών.

Πλήρη απελευθέρωση ζητούν οι οδηγοί ταξί

Εν τω μεταξύ αρχαιρεσίες για την εκλογή της νέας συνδικαλιστικής τους ηγεσίας πρόκειται να πραγματοποιήσουν την ερχόμενη Κυριακή οι οδηγοί ταξί της Αττικής, οι οποίοι ζητούν την εφαρμογή της νομοθεσίας.

Οι οδηγοί ταξί, οι οποίοι εξέφραζαν την πλήρη συμφωνία τους με την προτεινόμενη από τον κ. Ραγκούση ρύθμιση, ζητούν τη χορήγηση αδειών σε όσους εργάζονται σε αυτά και ανάκληση των αδειών από πρόσωπα που τις κατέχουν παράνομα.

(Πηγή: euro2day.gr)





ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: