To παρόν blog http://epityxiacom.blogspot.gr δεν ανανεώνεται πλέον και αποτελεί αρχείο για το eisodima.gr.
Το eisodima.gr λειτουργεί κανονικά με καθημερινή ενημέρωση στις διευθύνσεις:
Όσοι φίλοι και φίλες έχουν εγγραφεί στο newsletter με τις καθημερινές αναρτήσεις μας και επιθυμούν να συνεχίζουν να το λαμβάνουν στο email τους, θα πρέπει να επανεγγραφούν εδώ.

Τετάρτη 25 Ιανουαρίου 2012

Φορτηγά: Τι αλλάζει με την "απελευθέρωση" από 27/1

Δικαίωμα πρόσβασης στην ελληνική αγορά οδικών εμπορευματικών μεταφορών αποκτούν επαγγελματίες από τρίτες χώρες, όπως προβλέπει η ρύθμιση του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων που ψηφίστηκε χθες από τη βουλή.

Προϋπόθεση για τη δραστηριοποίηση επαγγελματιών από τρίτες χώρες, την οποία είχε απαιτήσει η τρόικα, είναι να υπάρχει διακρατική συμφωνία ανάμεσα στην Ελλάδα και τη χώρα προέλευσης του μεταφορέα.

Η θεσμοθέτηση της απελευθέρωσης του κλάδου των φορτηγών, που έγινε κατορθωτή μετά από μακρά διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, τίθεται σε ισχύ αμέσως, από τις 27 Ιανουαρίου.

Ωστόσο, η άρση του αποκλεισμού των πολιτών τρίτων χωρών, εκτός της Ε.Ε., που σύμφωνα με την αρχική ρύθμιση δεν είχαν το δικαίωμα δραστηριοποίησης, προκαλεί έντονη ανησυχία στον κλάδο κι οι εκπρόσωποί του εκφράζουν φόβους αφελληνισμού της μεταφοράς.



Τουρκικό κίνδυνο βλέπουν οι αυτοκινητιστές

Εκπρόσωποι των αυτοκινητιστών επισημαίνουν τον κίνδυνο η ελληνική μεταφορά να πλημμυρίσει από επαγγελματίες προερχόμενους από τρίτες χώρες και ιδίως από τη γειτονική Τουρκία, αφού όπως επισημαίνουν με τον τρόπο αυτόν θα αποκτήσουν πρόσβαση σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Τους φόβους αυτούς ως ένα σημείο συμμερίζεται και το υπουργείο Μεταφορών, καθώς στην αρχική ρύθμιση δικαίωμα δραστηριοποίησης δινόταν σε επαγγελματίες προερχόμενους μόνο από χώρες της Ε.Ε., και μάλιστα υπό αυστηρές προϋποθέσεις.

Η εν λόγω ρύθμιση, μάλιστα, εξασφάλισε τη στήριξη της Ν.Δ. και του ΛΑΟΣ, δηλαδή των δύο κομμάτων που στηρίζουν την κυβέρνηση. Ωστόσο, πρόβλημα με το σχέδιο αυτό προέκυψε την περασμένη εβδομάδα, όταν κατά τη συνάντηση του τεχνικού κλιμακίου με υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου οι ελεγκτές ξεκαθάρισαν ότι κάτι τέτοιο δεν επρόκειτο να γίνει δεκτό σε καμία περίπτωση.

Η αδιαπραγμάτευτη θέση των ελεγκτών οδήγησε στην προσθήκη στο άρθρο του πολυνομοσχεδίου που αφορά την απελευθέρωση των φορτηγών πρόβλεψης ότι «οι διατάξεις του νόμου αυτού εφαρμόζονται χωρίς καμία διάκριση ως προς την εθνικότητα όσων αιτούνται άδειες, σύμφωνα με τις διεθνείς δεσμεύσεις της χώρας μας με τον όρο της αμοιβαιότητας».

Ουσιαστικά, η είσοδος στην ελληνική αγορά πολιτών εκτός της Ε.Ε. θα γίνεται κατόπιν υπογραφής διακρατικών συμφωνιών που θα ορίζουν και τις λεπτομέρειες ως προς τον αριθμό των αδειών κ.ά.

Πάντως, οι μεταφορείς συνεχίζουν να δηλώνουν αντίθετοι στη συγκεκριμένη ρύθμιση, καθώς επισημαίνουν ότι θα ανοίξει τον δρόμο για μεγάλο αριθμό αυτοκινητιστών από τρίτες χώρες, και ιδίως Τούρκους, για την είσοδό τους στην ευρωπαϊκή μεταφορά.

Οχήματα τελευταίας τεχνολογίας

Να σημειώσουμε ότι με το νέο καθεστώς που τίθεται σε ισχύ άδεια μεταφορέα Δ.Χ. μπορούν να αποκτούν οι εμπορικές εταιρείες οποιασδήποτε νομικής μορφής, τα φυσικά πρόσωπα που πληρούν τα κριτήρια πρόσβασης στο επάγγελμα του οδικού μεταφορέα, καθώς και οι μεταφορικές επιχειρήσεις άλλης μορφής.

Οι κάτοχοι αδειών μπορούν να διενεργούν όλα τα είδη μεταφοράς ανεξάρτητα από την άδεια που κατέχουν, ενώ για όσους ενδιαφέρονται να εισέλθουν στο επάγγελμα τώρα θα πρέπει τα οχήματά τους να είναι κατηγορίας Euro V.

Το συγκεκριμένο σημείο θεωρείται αποτρεπτικό για τους νέους επαγγελματίες καθώς το κόστος για την αγορά οχημάτων αυτής της κατηγορίας είναι ιδιαίτερα υψηλό, σε μια εποχή μάλιστα όπου το μεταφορικό έργο είναι μειωμένο και ταυτόχρονα τα κόμιστρα πλήττονται από τον σκληρό ανταγωνισμό.

Να σημειώσουμε, τέλος, ότι εκκρεμότητα παραμένει το ακριβές ύψος της εισφοράς που θα πληρώνουν οι νέοι επαγγελματίες, ζήτημα που αναμένεται να ρυθμιστεί σύντομα με απόφαση του υπουργείου Μεταφορών.

(Πηγή: euro2day.gr)





ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: