To παρόν blog http://epityxiacom.blogspot.gr δεν ανανεώνεται πλέον και αποτελεί αρχείο για το eisodima.gr.
Το eisodima.gr λειτουργεί κανονικά με καθημερινή ενημέρωση στις διευθύνσεις:
Όσοι φίλοι και φίλες έχουν εγγραφεί στο newsletter με τις καθημερινές αναρτήσεις μας και επιθυμούν να συνεχίζουν να το λαμβάνουν στο email τους, θα πρέπει να επανεγγραφούν εδώ.

Τετάρτη 2 Νοεμβρίου 2011

Ακριβότερα έως και 120 ευρώ τα νέα τέλη κυκλοφορίας

Στο δρόμο βρίσκονται περίπου 5,5 εκατομμύρια ειδοποιητήρια με τα αυξημένα τέλη κυκλοφορίας από 22 έως 1.320 ευρώ, που θα πληρωθούν μέχρι τα τέλη του έτους από τους ιδιοκτήτες των οχημάτων.

Η πληρωμή των τελών και η προμήθεια του σήματος θα γίνει από τις τράπεζες μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου.

Ανάλογα με τον κυβισμό των IX αυτοκινήτων τα τέλη είναι αυξημένα από 2 έως 120 ευρώ.

Στα μεσαία αυτοκίνητα τα τέλη διαμορφώνονται στα 135 από 120 ευρώ από τα 1.072 μέχρι τα 1.357 κυβικά εκατοστά και σε 240 από 220 ευρώ από 1.358 μέχρι 1.548 κυβικά εκατοστά. Η μεγαλύτερη αύξηση της τάξης των 120 ευρώ καταγράφεται στα αυτοκίνητα πάνω από 4.001 κυβικά εκατοστά, με τα νέα τέλη να διαμορφώνονται στα 1.320 από 1.200 ευρώ.

Με εγκύκλιο του γενικού γραμματέα Φορολογικών και Τελωνειακών Θεμάτων, Γιάννη Καπελέρη, δίνονται διευκρινίσεις για την προμήθεια των ειδικών σημάτων για τα τέλη κυκλοφορίας του 2012:

* Τα ειδικά σήματα τελών κυκλοφορίας έτους 2012 όλων των αυτοκινήτων οχημάτων και μοτοσικλετών θα διατεθούν μέχρι την 31/12/2011 είτε από την τράπεζα, με την επίδειξη του ειδοποιητηρίου πληρωμής, είτε από την εφορία, με την επίδειξη της άδειας κυκλοφορίας, στην περίπτωση που δεν λάβουν ειδοποιητήριο ή το απολέσουν ή το ειδοποιητήριο έχει λανθασμένα στοιχεία (ΑΦΜ, ονοματεπώνυμο, αριθμό κυκλοφορίας, κυλινδρισμός, μικτό βάρος κ.λπ.), καθώς και όταν το όχημα απαλλάσσεται από τέλη.

* Το ειδικό σήμα προμηθεύονται υποχρεωτικά έναντι 5 ευρώ ακόμη και τα οχήματα που απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας.

* Μόνον αν ένα όχημα τεθεί σε ακινησία, εκούσια ή ακούσια, μέχρι 31.12.2011 δεν οφείλει τέλη κυκλοφορίας και δεν έχει υποχρέωση να προμηθευτεί το ειδικό σήμα. Σε περίπτωση κλοπής, υπεξαίρεσης, κατάσχεσης, κυκλοφορίας στο εξωτερικό κ.λπ., που κατέστη μέσα στο 2011, δεν οφείλονται τέλη και δεν υπάρχει υποχρέωση προμήθειας σήματος.

* Η ακινησία μπορεί να αρθεί μόνον αν ο κάτοχος του οχήματος πληρώσει το τέλος και προμηθευτεί το ειδικό σήμα, το οποίο χορηγείται χωρίς πρόστιμο.

* Αν υπάρχει αναγκαστική ακινησία, οι κάτοχοι των οχημάτων υποχρεούνται να προμηθευτούν το σήμα χωρίς πρόστιμο, εντός 10 ημερών από το γεγονός άρσης της ακινησίας, όπως κλοπή, έξοδος στο εξωτερικό κ.λπ.

* Το 50% του τέλους πληρώνουν οι κάτοχοι οχημάτων προσωρινής εισαγωγής για κάθε επιπλέον μήνα κυκλοφορίας στην Ελλάδα πέραν του χρόνου απαλλαγής.

* Για τα δίτροχα και τα τρίτροχα μοτοποδήλατα, για τα οποία η άδεια κυκλοφορίας εκδίδεται από την Αστυνομία και τα τέλη κυκλοφορίας ανέρχονται σε 12 ευρώ, οι κάτοχοί τους δεν έχουν υποχρέωση εφοδιασμού με το ειδικό σήμα.

Υβριδικά, ηλεκτρικά

* Απαλλάσσονται των τελών τα υβριδικά μέχρι 1.929 κυβικά εκατοστά, τα ηλεκτροκίνητα, υδρογόνου ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης, που ταξινομήθηκαν μέχρι 31/10/2010.

* Απαλλάσσονται των τελών υβριδικές δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες μέχρι 1.929 κυβικά, ηλεκτροκίνητες και υδρογόνου, ανεξαρτήτως ημερομηνίας πρώτης κυκλοφορίας.

* Για υβριδικά αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες -δίκυκλες και τρίκυκλες άνω των 1.929 κυβικών, που ταξινομήθηκαν μέχρι 31/10/2010, καταβάλλεται το 50% των τελών που αντιστοιχεί στα συμβατικά οχήματα.

* Για τα υβριδικά, υδρογόνου και ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα που ταξινομούνται από 1/11/2010 και μετά, τα τέλη υπολογίζονται βάσει εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

* Τα τέλη των ιδιωτικής χρήσης επιβατικών οχημάτων που είναι σε ανασταλτικό τελωνειακό καθεστώς προσωρινής εισαγωγής, τα εκποιούμενα από δημόσιο ή ΟΔΔΥ υπολογίζονται αποκλειστικά με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα.

* Τα τέλη για μεταχειρισμένα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα, που κυκλοφόρησαν πριν από 1/1/2002 στη διεθνή αγορά και ανεξαρτήτως του χρόνου πρώτης ταξινόμησης στην Ελλάδα, υπολογίζονται βάσει κυλινδρισμού. Συνεπώς τα τέλη υπολογίζονται βάσει καθεστώτος που ίσχυε κατά την ταξινόμηση του οχήματος στην Ελλάδα.

Λιγότερο από εξάμηνο

* Για οχήματα που κυκλοφορούν για λιγότερο από ένα εξάμηνο καταβάλλεται το 50% των τελών.

* Αν στην άδεια κυκλοφορίας των οχημάτων δεν αναγράφεται ο κυλινδρισμός, αλλά οι φορολογίσιμοι ίπποι, θα ληφθεί υπόψη η αντιστοιχία, που προκύπτει από το γινόμενο των κυβικών με τον αριθμό 0,007 στην περίπτωση αυτοκινήτων και 0,013 για μοτοποδήλατα.

* Από 1.1.2012 και μετά για τα οχήματα που κυκλοφορούν χωρίς ειδικό σήμα, τότε οι πινακίδες και η άδεια κυκλοφορίας αφαιρούνται με πράξη της Αστυνομίας και επιστρέφονται μόνον αν ο κάτοχος προσκομίσει αποδεικτικό πληρωμής μαζί με το πρόστιμο εκπρόθεσμης προμήθειας του σήματος και όχι πρόστιμο για μη επικόλλησή του.

* Η εκπρόθεσμη προμήθεια του σήματος, δηλαδή από 1.1.2012 και μετά, συνεπάγεται αυτοτελές πρόστιμο ισόποσο της αξίας του σήματος.

* Για οχήματα που κυκλοφόρησαν από 1/10/2011 και μετά δεν αποστέλλεται ειδοποιητήριο πληρωμής και ο κάτοχός του οφείλει να το προμηθευτεί εμπρόθεσμα, ειδάλλως αντιμετωπίζει πρόστιμο.

* Αν ο ιδιοκτήτης του οχήματος έχει αποβιώσει και δεν εκδόθηκε άδεια κυκλοφορίας στο όνομα των κληρονόμων, το σήμα θα χορηγείται σε αυτούς, έστω κι αν δεν έχουν υποβάλει δήλωση φόρου κληρονομιάς.

* Σε περίπτωση κλοπής, απώλειας ή καταστροφής του ειδικού σήματος ο κάτοχος δεν απαλλάσσεται από την υποχρέωση προμήθειας νέου σήματος. Στην περίπτωση αυτή επιβάλλεται πρόστιμο 30 ευρώ και χορηγείται νέο σήμα χωρίς άλλη επιβάρυνση, εκτός κι αν τα τέλη είναι χαμηλότερα, οπότε θα είναι ανάλογο το πρόστιμο.

Anytime on line: Αγοράστε online το συμβόλαιο του οχήματός σας μέσα σε 5 λεπτά και σας κάνουμε δώρο έναν έγχρωμο εκτυπωτή για να το τυπώσετε Κάντε Click Εδώ



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: