Σύμφωνα με δηλώσεις του κ. Τσιόκα στον ραδιοφωνικό σταθμό Flash, το τεχνικό κλιμάκιο της τρόικας έθεσε θέμα οργάνωσης της αγοράς των ταξί στα πρότυπα λειτουργίας αυτού σε άλλες χώρες, όπου ο αντίστοιχος κλάδος είναι οργανωμένος σε εταιρικά σχήματα. Στη χώρα μας το συγκεκριμένο επάγγελμα παραμένει κλειστό έως το τέλος του έτους με βάση παλαιότερη υπουργική απόφαση, η οποία απαγορεύει την έκδοση νέων αδειών, γιατί είχε κριθεί πως πρόκειται για ένα επάγγελμα κορεσμένο.
Ωστόσο, η αναδιοργάνωση του κλάδου περιλαμβάνεται στην ατζέντα του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, το οποίο σχεδιάζει να προχωρήσει σε μεταρρυθμίσεις και συγκεντρώνει αιτήματα και αναφορές από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, μεταξύ αυτών και το επιβατικό κοινό.
Προς την κατεύθυνση αυτήν το υπουργείο έχει αναθέσει σε συμβουλευτική εταιρία το σχετικό έργο, με θέμα "Σχέδιο προσδιορισμού προϋποθέσεων βελτίωσης των επιβατικών μεταφορών που εκτελούν τα ταξί της χώρας και αξιοποίηση ευρωπαϊκής εμπειρίας".
Συμβατικά και προμισθωμένα
Στα κυβερνητικά σχέδια περιλαμβάνονται η συγκρότηση εταιριών και ο εκσυγχρονισμός του κανονισμού λειτουργίας των ταξί. Προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος αυτός, κατά πάσα πιθανότητα θα δοθούν κίνητρα στους αυτοκινητιστές να οργανωθούν σε εταιρίες. Το υπουργείο, αναγνωρίζοντας ότι ο κλάδος είναι κορεσμένος, σχεδιάζει μεν δύο τύπους ταξί, τα συμβατικά και τα προμισθωμένα εννέα θέσεων, χωρίς ταξίμετρο κατά το πρότυπο στο εξωτερικό. Ωστόσο, εφόσον αυτό εγκριθεί, δεν σχεδιάζει την έκδοση νέων αδειών, αλλά τη μετατροπή κάποιων υφιστάμενων τα οποία θα λειτουργούν πλέον ως προμισθωμένα οχήματα.
Αυτό εκτιμάται ότι μπορεί να λειτουργήσει αφού σήμερα στην πρωτεύουσα μόνο ο αριθμός των ταξί ξεπερνά τις 13.500, ενώ σε όλη τη χώρα υπολογίζεται ότι υπάρχουν περισσότερες από 30.000 άδειες.
Πρόκειται όμως για έναν σχεδιασμό αρκετά δύσκολο γιατί εκτός των άλλων συναντά τη δυναμική αντίδραση και των επαγγελματιών του κλάδου, οι οποίοι υποστηρίζουν πως σήμερα υπάρχει μεγάλη προσφορά, ενώ την ίδια ώρα η ζήτηση συνεχώς φθίνει.
(πηγή: euro2day.gr)
