Στόχος του νομοσχεδίου, αναφέρει το υπουργείο, είναι η «τόνωση της αγοράς του τομέα των καθαρών και ενεργειακώς αποδοτικών οχημάτων οδικών μεταφορών αλλά και εξάλειψη των διοικητικών φραγμών και μείωση των γραφειοκρατικών επιβαρύνσεων για τα τεχνικά επαγγέλματα επιτυγχάνεται με τις διατάξεις του σχεδίου νόμου».
Οι δομές της Αδειοδοτούσας Αρχής τροποποιούνται με στόχο την επιτάχυνση και απλούστευση της χρονοβόρου και σύνθετης διαδικασίας αδειοδότησης βιομηχανιών και βιοτεχνιών ενώ ελαχιστοποιούνται οι απαιτούμενες αιτήσεις και τα δικαιολογητικά εκ μέρους των επενδυτών προς τις αρμόδιες υπηρεσίες.
Εκτός από την Διεύθυνση Ανάπτυξης της οικείας Περιφερειακής Ενότητας, αδειοδοτούσα αρχή ορίζονται πλέον και τα κατά τόπο αρμόδια επιμελητήρια της χώρας και το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, ως ισοδύναμος μηχανισμός με στόχο την επιτάχυνση της αδειοδοτικής διαδικασίας και την αύξηση των σημείων επεξεργασίας των αιτημάτων αδειοδότησης.
Επίσης, διευκολύνεται η χορήγηση αδειών εγκατάστασης και λειτουργίας, ανάλογα με το βαθμό όχλησης, και χορηγούνται αυτές με την κατάθεση των δικαιολογητικών, ενώ έπεται η επιθεώρηση.
Με τον ίδιο σκοπό και στόχο, τυποποιούνται οι περιβαλλοντικοί όροι για συγκεκριμένες δραστηριότητες και ενσωματώνονται στην άδεια εγκατάστασης, απαλλάσσοντας τον ενδιαφερόμενο από την υποχρέωση έκδοσης Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων.
Επιπλέον, προβλέπεται ότι, για τις μεταποιητικές και συναφείς δραστηριότητες, με την παρέλευση της προβλεπόμενης προθεσμίας για την έκδοση της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων τεκμαίρεται ως θετική η σχετική αίτηση.
Εκτιμάται ότι σε σύγκριση με την ισχύουσα διαδικασία θα υπάρξει μείωση των απαιτούμενων αιτήσεων, δικαιολογητικών και μελετών και καλύτερος προγραμματισμός εκ μέρους του επενδυτή των επιθεωρήσεων που απαιτούνται για τη λήψη της άδειας λειτουργίας της επιχείρησης.
Ακόμη προβλέπεται η εκπόνηση συγκεκριμένου επιχειρησιακού σχεδίου για την ανάπτυξη επιχειρηματικών Πάρκων υπό τη μέριμνα της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.
Για τα τεχνικά επαγγέλματα το σχέδιο νόμου και τα προεδρικά διατάγματα που θα εκδοθούν στοχεύουν σε ένα ενιαίο, σύγχρονο για κάθε επάγγελμα θεσμικό πλαίσιο. Σημειώνεται ότι με την έκδοση ενός Προεδρικού Διατάγματος θα αντικατασταθούν πέντε Βασιλικά Διατάγματα και ένα Προεδρικό Διάταγμα, ενώ θα παραμείνουν σε ισχύ διατάξεις του προεδρικού διατάγματος που ρυθμίζει θέματα επαγγελματικών δικαιωμάτων πτυχιούχων ΤΕΛ.
Θα περιοριστεί ο αριθμός των χορηγούμενων αδειών, ώστε το είδος και ο αριθμός τους να ανταποκρίνονται σε πραγματικές ανάγκες της οικονομίας και θα καθιερωθούν σύγχρονες προϋποθέσεις και απαιτήσεις όσον αφορά τα απαιτούμενα επαγγελματικά προσόντα (σχετικές εκπαιδευτικές δομές, κατά περίπτωση ανάγκες για προϋπηρεσία κλπ).
Ακόμα υπάρχουν ρυθμίσεις για την προώθηση και τόνωση της αγοράς του τομέα των καθαρών και ενεργειακώς αποδοτικών οχημάτων οδικών μεταφορών καθώς εναρμονίζεται η ελληνική νομοθεσία με τις αντίστοιχες κοινοτικές οδηγίες.
(πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ)