Η συγκεκριμένη απόφαση αναμένονταν αγωνιωδώς από τις εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών οι οποίες έκαναν λόγο για απελευθέρωση του κλάδου στα χαρτιά και όχι στην πραγματικότητα.
Στην απόφαση των υπουργών Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας σημειώνεται ότι κάθε νέα άδεια κυκλοφορίας Φ.Ι.Χ. βυτιοφόρου αυτοκινήτου εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών κατηγορίας Α ή κατηγορίας Β1, Β2, Γ ή Δ, εκδίδεται βάσει των όρων και προϋποθέσεων που ορίζει η ΚΥΑ.
Στην απόφαση προβλέπεται και μεταβατικό διάστημα το οποίο θα διαρκέσει, όπως και γα φορτηγά εως το τέλος του πρώτου εξαμήνου στου 2013. Κατά την μεταβατική περίοδο θα ισχύουν περιορισμοί σε ότι αφορά τον αριθμό των βυτιοφόρων που θα μπορεί να αποκτά μία εταιρεία εμπορίας.
Συγκεκριμένα εως τις 30.06.2012 επιτρέπεται, για κάθε εταιρεία εμπορίας που κατέχει άδεια εμπορίας, η έκδοση νέων αδειών κυκλοφορίας Φ.Ι.Χ. βυτιοφόρων αυτοκινήτων συνολικού μικτού βάρους μέχρι του ποσοστού 30% του συνολικού μικτού βάρους των ήδη κατεχόντων Φ.Ι.Χ. βυτιοφόρων αυτοκινήτων.
Από 01.07.2012 μέχρι 30.06.2013 επιτρέπεται, για κάθε εταιρεία εμπορίας κατέχουσα άδεια εμπορίας, η έκδοση νέων αδειών κυκλοφορίας Φ.Ι.Χ. βυτιοφόρων αυτοκινήτων συνολικού μικτού βάρους μέχρι του ποσοστού 40% του συνολικού μικτού βάρους των ήδη κατεχόντων Φ.Ι.Χ. βυτιοφόρων αυτοκινήτων. Από 01.07.2013 επέρχεται πλήρης απελευθέρωση καθώς αίρονται οι περιορισμοί και κάθε εταιρεία εμπορίας θα μπορεί να εκδίδει άδειες ανεξαρτήτως του μικτού βάρους των ήδη κατεχομένων αδειών κυκλοφορίας ΦΙΧ βυτιοφόρων αυτοκινήτων.
Να σημειωθεί ότι έως τις 30.06.2013 επιτρέπεται η έκδοση μέχρι δύο (2) αδειών κυκλοφορίας Φ.Ι.Χ. βυτιοφόρων αυτοκινήτων στο όνομα νέων εταιρειών εμπορίας οι οποίες κατέχουν άδεια εμπορίας υγρών καυσίμων, αφορολόγητων ναυτιλιακών και αεροπορικών καυσίμων, υγραερίων και ασφάλτου και οι οποίες δεν διαθέτουν άδεια κυκλοφορίας ΦΙΧ βυτιοφόρου αυτοκινήτου.
(πηγή: euro2day.gr)