Ο κ. Παπανδρέου απευθυνόμενος στους επιχειρηματίες του κλάδου στάθηκε στην απλοποίηση των διαδικασιών στο θέμα της αδειοδότησης των επιχειρήσεων. Όπως είπε, εξετάζεται η ίδρυση Ειδικής Υπηρεσίας Εξυπηρέτησης και Αδειοδότησης Τουριστικών Επενδύσεων, για επενδύσεις που δεν μπορούν να ενταχθούν στο Fast Track.
Στόχος, όπως είπε, είναι και η σύσταση Κεντρικής Συντονιστικής Ομάδας για την αδειοδότηση των τουριστικών επενδύσεων που θα συμπεριλαμβάνει Γενικούς Γραμματείς και υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού και του υπουργείο Περιβάλλοντος, που θα παρακολουθεί, θα συντονίζει και θα επιλύνει προβλήματα της αδειοδοτικής διαδικασίας.
Σε συνεργασία με το ΣΕΤΕ και στο πλαίσιο της δουλειάς του υπουργείου Εσωτερικών και του υπουργείου Ανάπτυξης, θα μειωθούν, όπως είπε, τα δικαιολογητικά για νέες επενδύσεις κατά 75% και για ανανεώσεις κατά 90%, μέσω της ίδρυσης υπηρεσίας αδειοδότησης για τουριστικές επενδύσεις που δεν εντάσσονται στο Fast Track, «ένα μικρό Fast Track», όπως είπε ο πρωθυπουργός.
Μάλιστα, εντός αυτής της υπηρεσίας θα υπάρχει και Πολεοδομικό Γραφείο το οποίο θα επιλαμβάνεται της έκδοσης και αναθεώρησης οικοδομικών αδειών για τις μεγάλες και σύνθετες τουριστικές επενδύσεις και για τις επενδύσεις που πραγματοποιούνται σε δημόσια ακίνητα.
Ανοίγει ο δρόμος για την τουριστική κατοικία
Σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις για την τουριστική κατοικία, ο κ. Παπανδρέου επανέλαβε τη θέση που έχει ήδη δημοσιοποιήσει και το αρμόδιο υπουργείο σημειώνοντας ότι η ανάπτυξη της θα γίνει μέσα σε ξενοδοχειακές μονάδες τεσσάρων ή πέντε αστέρων.
Μάλιστα, αυτού του είδους τις επενδύσεις τις διαχώρισε από τις παραθεριστικές κατοικίες. Εστιάζοντας εκ νέου στους ξενοδόχους προανήγγειλε την αλλαγή του συστήματος των κριτηρίων ποιότητας των ξενοδοχείων (αστεροποίηση ξενοδοχειακών μονάδων).
Απευθυνόμενους στους επιχειρηματίες του κλάδου ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε ότι οι συνεπείς οικονομικά επιχειρήσεις θα έχουν φοροαπαλλαγές. Παράλληλα τους ανακοίνωσε ότι αντιμετωπίζεται το θέμα των πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων με τρόπο ώστε και αυτά να προστατεύονται αλλά και να μην δημιουργούνται προβλήματα και αβεβαιότητα στην επιχειρηματική κοινότητα.
Μείωση «σπατόσημου»
Με στόχο την τόνωση του τουριστικού προορισμού της Αθήνας ο κ. Παπανδρέου επεσήμανε ότι είναι στο τελικό στάδιο η μείωση του «σπατόσημου» στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» τους χειμερινούς μήνες, από αεροδρόμια εκτός ΕΕ, αλλά σε απόσταση ίδια με τα πιο απόμακρα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, κάτι που ήδη ισχύει για τα περιφερειακά αεροδρόμια.
Αντί το μειωμένο τέλος να ισχύει μόνο για τα αεροδρόμια της Ευρώπης θα ισχύει για πτήσεις π.χ. από πόλεις όπως η Μόσχα ή το Τελ Αβίβ τους μήνες του χειμώνα, δήλωσε ο πωθυπουργός. Παράλληλα, ανακοίνωσε και την κατάργηση του χαρτόσημου στις θεωρήσεις διαβατηρίων (Visa), γεγονός που δίνει μια πολύ σημαντική ελάφρυνση τόσο στο κόστος (40%) όσο και στην ταχύτητα της έκδοσής της.
Παραμένοντας στο μέτωπο της τόνωσης του εισερχόμενου τουριστικού ρεύματος, ο πρωθυπουργός τόνισε ότι «έχει ωριμάσει στη χώρα μας το θέμα της εισαγωγής υδροπλάνων κυρίως για τη αεροπορική σύνδεση των νησιών μας και στόχος είναι μέσα στο επόμενο εξάμηνο να διαμορφώσουμε ολοκληρωμένο θεσμικό πλαίσιο».
Με στόχο ωστόσο την ανάπτυξη του εγχώριου τουρισμού, ο πρωθυπουργός στάθηκε στην απελευθέρωση των δημόσιων πανεπιστημίων και ΤΕΙ, που όπως είπε, μπορεί να δώσει ώθηση και στον εκπαιδευτικό τουρισμό. Ενώ η λειτουργία νηπιαγωγείων και παιδικών σταθμών τους μήνες του καλοκαιριού μπορεί να βοηθήσει πολλές οικογένειες τουριστών να επιλέξουν ελληνικούς προορισμούς.
Στο σημείο αυτό και με γνώμονα την ελάφρυνση του οικογενειακού προϋπολογισμού, ο κ. Παπανδρέου αναφέρθηκε στη μείωση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων που φτάνει το 10% και ανακοινώθηκε από τον αρμόδιο υπουργό.
Αναφορικά με την προβολή της Ελλάδας στο εξωτερικό ο κ. Παπανδρέου υπογράμμισε ότι η τουριστική προβολή της Ελλάδας δεν είναι και δεν μπορεί να είναι κρατικό μονοπώλιο. Απευθυνόμενος στα μέλη του ΣΕΤΕ υπογράμμισε ότι «μαζί μπορούμε να διασφαλίσουμε αυτό το πλαίσιο μέσα από έναν κοινό φορέα προβολής της Ελλάδας και εμπορικής αξιοποίησης των νέων μέσων».
Στην ομιλία του ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού Παύλος Γερουλάνος υπογράμμισε ότι η περσινή χρονιά παραμένει ίσως η πιο δύσκολη των τελευταίων ετών, αλλά «είναι και μια χρονιά που θα μείνει στο μυαλό όλων μας για το τεράστιο έργο που παρήγαγε τόσο η κυβέρνηση όσο και ο ιδιωτικός τομέας», όπως είπε.
Πέρυσι η Ελλάδα κατάφερε, όπως τόνισε, να προσελκύσει 100.000 περισσότερους επισκέπτες, 41% αύξηση από την Σερβία, 64% αύξηση από την Ρωσία, 139% αύξηση από το Ισραήλ, 180% αύξηση από την Τουρκία και 75% αύξηση από την Κίνα.
ΣΕΤΕ: Επιτάχυνση χωροταξικού σχεδιασμού
Από την πλευρά του τέλος, ο νεοεκλεγείς πρόεδρος του ΣΕΤΕ κ. Ανδρέας Ανδρεάδης ζήτησε από τον πρωθυπουργό να δώσει στον τουρισμό πρωταγωνιστικό ρόλο στην προσπάθεια της χώρας για ανάπτυξη.
Ο κ. Ανδρεάδης τόνισε ότι ο τουρισμός δεν έχει πολιτικό χρώμα και θα πρέπει όλοι μαζί, πολιτικά κόμματα, επιχειρηματίες και εργαζόμενοι να υποστηρίξουμε ένα εθνικό όραμα για τον τουρισμό: να γίνουμε ένας από τους 10 καλύτερους τουριστικούς προορισμούς του κόσμου στα επόμενα 10 χρόνια.
Με την προϋπόθεση της βελτίωσης του επιχειρηματικού κλίματος, ο τουρισμός μέχρι το 2020 μπορεί να συνεισφέρει άμεσα και έμμεσα περισσότερο από το 20% του ΑΕΠ και να απασχολεί 1 στους 4 εργαζόμενους στη χώρα μας.
Στο πλαίσιο του νέου αναπτυξιακού μοντέλου για την τουριστική οικονομία, η κυβέρνηση πρέπει να δει τον τουρισμό ως το κύριο εργαλείο με το οποίο θα πετύχει τους στόχους της στην οικονομική, κοινωνική και περιβαλλοντική πολιτική της.
Στο πλαίσιο των αναγκαίων γενικών μεταρρυθμίσεων, σημείωσε ο κ. Ανδρεάδης, εντάσσεται κατά προτεραιότητα η αλλαγή νοοτροπίας με την οποία οι κυβερνήσεις μέχρι σήμερα προσεγγίζουν την επιχειρηματικότητα, τουλάχιστον όπως αυτή εκφράζεται μέσω της φορολογικής πολιτικής, της πολιτικής για την απασχόληση, της πάταξης της γραφειοκρατίας και των κινήτρων για επενδύσεις.
Σε ό,τι αφορά στις εξειδικευμένες παρεμβάσεις στη διαμόρφωση της προσφοράς και στη διαχείριση της ζήτησης, η επιτάχυνση του χωροταξικού σχεδίου και η ανάπτυξη προϊόντων αιχμής όπως η τουριστική κατοικία μπορούν να δράσουν καταλυτικά υπέρ της βελτίωσης της ποιότητας του ελληνικού τουρισμού και κατ΄ επέκταση της ζήτησης.
Οι προσπάθειες αυτές πρέπει να υποστηριχθούν από μια τεχνοκρατική, επαγγελματική προσέγγιση μάρκετινγκ του ελληνικού τουρισμού. Αναγκαία προϋπόθεση η ίδρυση Εταιρείας Μάρκετινγκ με τη σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, σημείωσε.
(πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ)