Έπειτα από διαπραγματεύσεις που κράτησαν περίπου τρεις μήνες η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) αποφάσισε τη Δευτέρα κατά πλειοψηφία να προχωρήσει στην υπογραφή της πρώτης µεταµνηµονιακής συλλογικής σύμβασης εργασίας.
Σύμφωνα µε τα προβλεπόμενα από τη νέα συλλογική σύμβαση εργασίας, οι εργαζόμενοι διατηρούν ως μισθολογική βάση τις αποδοχές που λάμβαναν την 1η Ιανουαρίου του 2011. Αυτό σημαίνει ότι στην περίπτωση που οι νέες αποδοχές -όπως αυτές θα διαμορφωθούν από τον βασικό μισθό και τα προβλεπόμενα επιδόματα (πλην του επιδόματος θέσης)- υπολείπονται των αποδοχών που λάμβαναν την 1η Ιανουαρίου 2011 θα παίρνουν τη διαφορά αυτή ως επιπλέον ποσό. Παράλληλα, διατηρούνται ως αυτοτελή επιδόματα το ανθυγιεινό και αυτό της επικίνδυνης εργασίας.
Οι εκπρόσωποι της ΠΟΣ αναφέρουν ότι κατέληξαν στην απόφαση αυτή υπό τη δαμόκλειο σπάθη της επιπλέον μείωσης των αποδοχών τους κατά 20%, σε περίπτωση που οι νέες συμβάσεις δεν ήταν προϊόν συμφωνίας, αλλά κυρώνονταν απλά µε νόμο από το υπουργείο Μεταφορών οι εισηγήσεις των διοικήσεων του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
«Επιλέξαμε να προχωρήσουμε στην υπογραφή της συλλογικής σύμβασης, παρότι συμφωνούµε µόνο µε το 70% του περιεχομένου της, κυρίως για να συνεχίσουν να υπάρχουν οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας στον χώρο των σιδηροδρομικών», είπε στην εφημερίδα Τα Νέα ο πρόεδρος της ΠΟΣ Θανάσης Λεβέντης.
Για το νέο μισθολόγιο η πρόταση των διοικήσεων προβλέπει μισθολόγιο τεσσάρων βαθμίδων, ανάλογα µε την εκπαίδευση του υπαλλήλου, και 20 μισθολογικά κλιμάκια για προϋπηρεσία από 0 έως 39 έτη. Επίσης, τη διατήρηση των επιδομάτων γάμου, τέκνων, μεταπτυχιακού και διδακτορικού. Το επίδομα θέσης διοίκησης θα χορηγείται κατά περίπτωση (µε απόφαση της διοίκησης) και θα κυμαίνεται από 3% έως και 25%.
(πηγή: in.gr)