Προγράμματα επιβράβευσης που προσφέρουν μπόνους σε τόκους μέσω των λογαριασμών Ταμιευτηρίου έχουν λανσαριστεί στην ελληνική αγορά, δίνοντας κίνητρα στους αποταμιευτές για φιλικότερη προς το λειτουργικό κόστος των τραπεζών συναλλακτική συμπεριφορά.
Στο πλαίσιο αυτό κερδισμένοι βγαίνουν όσοι κάνουν χρήση των εναλλακτικών δικτύων για την πραγματοποίηση των τακτικών τους συναλλαγών, αποσυμφορίζοντας το δίκτυο των τραπεζικών καταστημάτων. Ως αντάλλαγμα, απολαμβάνουν επιτόκια επιπέδου προθεσμιακών καταθέσεων, με τα οποία τοκίζονται τα κεφάλαιά τους, τα οποία παραμένουν σε πρώτη ζήτηση. Εκτός από αυτούς τους λογαριασμούς, μισθωτοί και συνταξιούχοι μπορούν να επιτύχουν υψηλές αποδόσεις για τα χρήματά τους μέσω των προϊόντων μισθοδοσίας. Παράλληλα, διατίθενται προγράμματα με περιορισμούς στις αναλήψεις, τα οποία είναι επίσης ελκυστικά.
Μέσω των συγκεκριμένων προϊόντων τα πιστωτικά ιδρύματα στοχεύουν από τη μία πλευρά να στρέψουν τους καταναλωτές στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες εξυπηρέτησης και από την άλλη να δημιουργήσουν μια μακροχρόνια σχέση μαζί τους, συνδέοντας τον αποταμιευτικό τους λογαριασμό με τη διεκπεραίωση των περισσοτέρων πάσης φύσεως υποχρεώσεών τους κάθε μήνα. Σημαντικά οφέλη έχουν οι τράπεζες και από τους λογαριασμούς μισθοδοσίας, ειδικά όταν πρόκειται για επιχειρήσεις με πολυάριθμο προσωπικό, καθώς εξασφαλίζουν ένα συγκεκριμένο επίπεδο ρευστότητας κάθε δεκαπενθήμερο, ενώ παράλληλα έχουν τη δυνατότητα για σταυροειδείς πωλήσεις, με την προώθηση νέων δανείων και μακροχρόνιων αποταμιευτικών προγραμμάτων. Είναι χαρακτηριστικό ότι το μέσο επιτόκιο των τρεχούμενων λογαριασμών διαμορφώνεται σε διπλάσια επίπεδα σε σχέση με το αντίστοιχο των καταθέσεων Ταμιευτηρίου (Νοέμβριος 2010: 0,83% έναντι 0,44%), ως αποτέλεσμα των εν λόγω προσφορών. Οι καταθέτες χρησιμοποιώντας τους λογαριασμούς με τα παραπάνω χαρακτηριστικά και ακολουθώντας ορισμένες απλές συμβουλές μπορούν να εξασφαλίσουν ένα μηνιαίο εισόδημα. Τραπεζικοί που ειδικεύονται στον τομέα των καταθέσεων υπογραμμίζουν ότι το αποταμιευτικό κοινό πολλές φορές ακολουθεί λάθος τακτική όσον αφορά τους λογαριασμούς που «ανοίγει». Συγκεκριμένα ορισμένοι καταθέτες διατηρούν πολλά καταθετικά προϊόντα, στα οποία τα υπόλοιπα είναι μικρά. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να χάνουν τόκους, διότι στην πλειονότητα των προγραμμάτων τα επιτόκια διαμορφώνονται σε χαμηλά επίπεδα αν το ύψος της κατάθεσης είναι κάτω από ένα συγκεκριμένο όριο. Οι ίδιοι κύκλοι προσθέτουν ότι ανάλογα με τις ανάγκες και το ύψος των αποταμιεύσεων του καθενός θα πρέπει να επιλέγεται ο κατάλληλος συνδυασμός λογαριασμών ώστε να μεγιστοποιείται η συνολική ετήσια απόδοση.
Ευκολότερη η μεταφορά σε άλλη τράπεζα
Και οι έλληνες καταθέτες έχουν πλέον τη δυνατότητα να μεταφέρουν το καταθετικό προϊόν τους σε άλλη τράπεζα Η φορητότητα ενός καταθετικού λογαριασμού από τράπεζα σε τράπεζα έχει γίνει εύκολη υπόθεση, στο πλαίσιο πανευρωπαϊκής συμφωνίας. Συγκεκριμένα, οι έλληνες καταθέτες έχουν πλέον τη δυνατότητα εύκολης μεταφοράς του προσωπικού τρεχούμενου λογαριασμού τους ή λογαριασμού Ταμιευτηρίου. Στο εξής για κάθε καταναλωτή που επιθυμεί να μεταφέρει το καταθετικό του προϊόν σε άλλη τράπεζα η τελευταία θα λειτουργεί ως το κύριο σημείο επαφής και θα προσφέρει τη συνδρομή της σε όλη τη διάρκεια της διαδικασίας.
Η συνολική διαδικασία υπό κανονικές συνθήκες και εφόσον και ο καταναλωτής προβεί στις τυχόν απαιτούμενες ενέργειες δεν θα διαρκέσει περισσότερο από 14 εργάσιμες ημέρες προκειμένου να μπορεί πλέον να πραγματοποιεί τις συναλλαγές του από τον νέο λογαριασμό.
Οι οδηγίες της ΕΕΤ είναι οι εξής: η πρώτη κίνηση που πρέπει να κάνετε είναι να απευθυνθείτε στην τράπεζα στην οποία θέλετε να μεταφέρετε τον λογαριασμό σας. Η τελευταία θα σας ενημερώσει για το πώς λειτουργεί η διαδικασία μεταφοράς λογαριασμού και ποιος είναι αρμόδιος για κάθε απαιτούμενη ενέργεια, τι πληροφορίες θα ζητήσει από το «παλαιό» πιστωτικό ίδρυμα, εφόσον λάβει προηγουμένως ρητή εξουσιοδότησή σας, ποιες θα είναι οι λειτουργίες του νέου σας λογαριασμού και πόσο χρόνο κατά προσέγγιση θα χρειαστεί η διαδικασία της μεταφοράς προκειμένου να ολοκληρωθεί.
Υπό την προϋπόθεση ότι το «νέο» πιστωτικό ίδρυμα θα εγκρίνει την αίτησή σας για άνοιγμα λογαριασμού και εφόσον το επιλέξετε ως «Πρωταρχικό Σημείο Επικοινωνίας», θα ζητήσει από το «παλαιό» πιστωτικό ίδρυμα έναν κατάλογο των επαναλαμβανόμενων εξερχόμενων και εισερχόμενων μεταφορών πιστώσεων (γνωστές και ως πάγιες εντολές) και των τυχόν διαθέσιμων εντολών άμεσων χρεώσεων τις οποίες είχατε ενεργοποιήσει στον παλαιό σας λογαριασμό. Το «παλαιό» πιστωτικό ίδρυμα θα παράσχει τον κατάλογο αυτόν εντός επτά εργάσιμων ημερών από τη λήψη του σχετικού αιτήματος απευθείας στο «νέο» πιστωτικό ίδρυμα.
Κατόπιν το «νέο» πιστωτικό ίδρυμα θα σας χορηγήσει αντίγραφο του καταλόγου προκειμένου να ελέγξετε την ορθότητά του, θα ζητήσει από το «παλαιό» πιστωτικό ίδρυμα την απενεργοποίηση των υπηρεσιών πληρωμών σας από τον παλαιό σας λογαριασμό, θα ενεργοποιήσει όλες ή ορισμένες από τις υφιστάμενες πάγιες εντολές ή άμεσες χρεώσεις στον νέο σας λογαριασμό, θα σας χορηγήσει υποδείγματα επιστολών προκειμένου να ενημερώσετε τυχόν τρίτους για την αλλαγή των στοιχείων του λογαριασμού σας (π.χ., εργοδότες, ασφαλιστικούς οργανισμούς, ΔΕΚΟ κτλ.), καθώς και υποδείγματα επιστολών για το κλείσιμο του παλαιού σας λογαριασμού, εφόσον το επιθυμείτε, και τη μεταφορά τυχόν θετικού υπολοίπου στον νέο σας λογαριασμό. Από την άλλη, η πρώτη τράπεζα θα μεταφέρει το τυχόν διαθέσιμο θετικό υπόλοιπο από τον παλαιό στον νέο λογαριασμό σας. Μετά την ολοκλήρωση των παραπάνω μπορείτε να ζητήσετε το κλείσιμο του παλαιού λογαριασμού σας όταν όλα έχουν τακτοποιηθεί.
(πηγή: tovima.gr)