To παρόν blog http://epityxiacom.blogspot.gr δεν ανανεώνεται πλέον και αποτελεί αρχείο για το eisodima.gr.
Το eisodima.gr λειτουργεί κανονικά με καθημερινή ενημέρωση στις διευθύνσεις:
Όσοι φίλοι και φίλες έχουν εγγραφεί στο newsletter με τις καθημερινές αναρτήσεις μας και επιθυμούν να συνεχίζουν να το λαμβάνουν στο email τους, θα πρέπει να επανεγγραφούν εδώ.

Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου 2010

Τι θα ισχύσει με τη νέα απόσυρση Ι.Χ.

Άνθρακες αποδείχθηκε τελικά ο θησαυρός των προσδοκιών της αγοράς αυτοκινήτου για μείωση των τελών ταξινόμησης για την αγορά οποιουδήποτε αυτοκινήτου. Το μέτρο αυτό θεσπίζεται μεν, αλλά με τη μορφή της απόσυρσης δε, και με συγκεκριμένους περιορισμούς. Συγκεκριμένα, προβλέπεται η μείωση αυτών των τελών από 50% έως και 100% - ανάλογα με τον κυβισμό του νέου αυτοκινήτου – υπό τις εξής προϋποθέσεις:

- Το αποσυρόμενο αυτοκίνητο να είναι μοντέλο πριν από το 1999 (δηλαδή η άδεια κυκλοφορίας του να έχει εκδοθεί μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου του 1998),
- Ο ιδιοκτήτης του να έχει καταβάλει όλα τα τέλη κυκλοφορίας, και
- Το νέο – υπό αγορά αυτοκίνητο – να είναι κυβισμού έως και 2.000 κυβικών εκατοστών, ενώ τίθεται και όριο φορολογητέας αξίας.

Έτσι, για την απόκτηση νέου Ι.Χ.

- Έως 900 κ.εκ., η απαλλαγή είναι στο 100% για φορολογητέα αξία μέχρι και 6.000 ΕΥΡΩ,
- Από 901 έως και 1.400 κ.εκ., απαλλάσσεται το 100% για φορολογητέα αξία έως και 8.000 ΕΥΡΩ,
- Από 1.401 μέχρι και 1.600 κ.εκ., η απαλλαγή είναι στο 65% και για φορολογητέα αξία μέχρι και 11.000 ΕΥΡΩ, και
- Από 1.601 έως και 2.000 κ.εκ., απαλλάσσεται το 50% και για φορολογητέα αξία μέχρι και 14.000 ΕΥΡΩ.

Από πότε θα ισχύσει η απόσυρση;

Δέκα ημέρες μετά την έκδοση της κοινής υπουργικής απόφασης – άγνωστο ακόμα πότε θα γίνει αυτό – και μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου του 2011.

Αλλαγές επέρχονται και στην επιβολή του φόρου πολυτελείας, από τον οποίο γλιτώνουν τελικά τα καινούρια Ι.Χ. εργοστασιακής αξίας από 15.000 έως 20.000 ΕΥΡΩ. Έτσι, ο φόρος πολυτελείας διαμορφώνεται ως εξής:

- 10% για εργοστασιακή αξία από 20.000 έως και 22.000 ΕΥΡΩ,
- 30% για εργοστασιακή αξία από 22.001 έως και 28.000 ΕΥΡΩ και
- 40% για εργοστασιακή αξία από 28.001 ΕΥΡΩ και άνω.

Σε ό,τι αφορά τα μεταχειρισμένα, εδώ απαλλάσσονται αυτά τελικά με χονδρική τιμή από 11.000 έως 16.000 ΕΥΡΩ. Συνεπώς, οι συντελεστές του φόρου πολυτελείας διαμορφώνονται εδώ ως εξής:

- 10% επί χονδρικής τιμής από 16.000 έως και 17.000 ΕΥΡΩ,
- 30% για χονδρική τιμή από 17.001 έως και 19.000 ΕΥΡΩ, και
- 40% επί χονδρικής τιμής από 19.001 ΕΥΡΩ και άνω.

Μεγάλοι χαμένοι αυτής της αλλαγής όσοι έχουν αποκτήσει καινούρια Ι.Χ. εργοστασιακής αξίας άνω των 15.000 ΕΥΡΩ ή μεταχειρισμένα χονδρικής αξίας άνω των 11.000 ΕΥΡΩ τους τελευταίους εννιά μήνες, οπότε και επιβλήθηκε – με το νόμο 3833 – ο φόρος πολυτελείας. Άλλο ένα δείγμα της έλλειψης σχεδιασμού στη φορολογική πολιτική και της αναστάτωσης, που αυτή επιφέρει στην αγορά και στους καταναλωτές.

Πηγή: capital.gr