To παρόν blog http://epityxiacom.blogspot.gr δεν ανανεώνεται πλέον και αποτελεί αρχείο για το eisodima.gr.
Το eisodima.gr λειτουργεί κανονικά με καθημερινή ενημέρωση στις διευθύνσεις:
Όσοι φίλοι και φίλες έχουν εγγραφεί στο newsletter με τις καθημερινές αναρτήσεις μας και επιθυμούν να συνεχίζουν να το λαμβάνουν στο email τους, θα πρέπει να επανεγγραφούν εδώ.

Παρασκευή 3 Δεκεμβρίου 2010

Διευκρινίσεις του ΥΠΟΙΚ για τα νέα τέλη κυκλοφορίας

Σε εγκύκλιο που απέστειλε στις Εφορίες ο υφυπουργός Οικονομικών κ. Δ. Κουσελάς επισημαίνεται πως για τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα έως και την 31.10.2010 και δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ανεξαρτήτως της ημερομηνίας πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα, τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας ορίζονται με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα αυτών και για επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης που ταξινομούνται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την 1.11.2010 και μετά, αποκλειστικά με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο).

Με βάση τα ανωτέρω παρέχονται οι ακόλουθες διευκρινίσεις για ομοιόμορφη εφαρμογή κατά περίπτωση:

-Για τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας κατά την πρώτη ταξινόμηση του οχήματος, ως εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα λαμβάνονται αυτές του συνδυασμένου κύκλου (combined).

-Τα δικαιολογητικά έγγραφα από τα οποία προκύπτουν οι εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα, είναι η άδεια κυκλοφορίας του οχήματος της ξένης χώρας, εφόσον είναι εναρμονισμένη Κοινοτική άδεια, το πιστοποιητικό συμμόρφωσης του οχήματος και το δελτίο κοινοποίησης έγκρισης τύπου.

-Για τον προσδιορισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από το δελτίο κοινοποίησης έγκρισης τύπου, η παραλλαγή και η έκδοση του οχήματος θα λαμβάνονται είτε από την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος, είτε από επιστολή του εργοστασίου κατασκευής.

-Οι εφοριακοί υπάλληλοι θα αναγράφουν υποχρεωτικά επί της απόδειξης πληρωμής, τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα που λήφθηκαν υπόψη για τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας, κατά την έκδοση της πρώτης άδειας του οχήματος.

-Στα καινούργια ή μεταχειρισμένα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αυτοκινούμενα τροχόσπιτα, ασθενοφόρα, νεκροφόρες και θωρακισμένα επιβατικά οχήματα, επειδή εξαιρούνται από τη μέτρηση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, τα τέλη κυκλοφορίας για τα οχήματα της κατηγορίας αυτής, υπολογίζονται με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα αυτών.

-Για τα μεταχειρισμένα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα, με πρώτο έτος κυκλοφορίας στη διεθνή αγορά πριν από την 1.1.2002 που ταξινομούνται από την 1.1.2011 και μετά, τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα αυτών επειδή για τα οχήματα της κατηγορίας αυτής δεν ήταν υποχρεωτική η μέτρηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

-Για τα επιβατικά αυτοκίνητα δημόσιας χρήσης, που αποχαρακτηρίζονται και τίθενται σε κυκλοφορία, ως ιδιωτικής χρήσης, ως ημερομηνία για τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας, νοείται η ημερομηνία της πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα.

-Προκειμένου για επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης τα οποία είχαν ταξινομηθεί στη χώρα μας και μετά τη διαγραφή τους από το Μητρώο του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων επαναταξινομούνται στη χώρα, και ως ημερομηνία πρώτης ταξινόμησης στην Ελλάδα, νοείται η ημερομηνία της πρώτης άδειας κυκλοφορίας στη χώρα μας πριν από τη διαγραφή τους. Επομένως, τα τέλη κυκλοφορίας θα προσδιορίζονται είτε με βάση τον κυβισμό, είτε με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, ανάλογα με το τι ίσχυε για το όχημα κατά την πρώτη ταξινόμησή του στην Ελλάδα και σύμφωνα με τα στοιχεία της άδειας που του είχε χορηγηθεί.

-Η ταξινόμηση οχήματος από τις αρμόδιες υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, δεν επιτρέπεται εφόσον προσδιορίζονται διαφορετικές τιμές διοξειδίου του άνθρακα από εκείνες που αναγράφονται επί των αποδείξεων πληρωμής. Στην περίπτωση αυτή ενημερώνεται σχετικά η υπηρεσία που εξέδωσε την απόδειξη πληρωμής.