To παρόν blog http://epityxiacom.blogspot.gr δεν ανανεώνεται πλέον και αποτελεί αρχείο για το eisodima.gr.
Το eisodima.gr λειτουργεί κανονικά με καθημερινή ενημέρωση στις διευθύνσεις:
Όσοι φίλοι και φίλες έχουν εγγραφεί στο newsletter με τις καθημερινές αναρτήσεις μας και επιθυμούν να συνεχίζουν να το λαμβάνουν στο email τους, θα πρέπει να επανεγγραφούν εδώ.

Τετάρτη 15 Σεπτεμβρίου 2010

Νόμος για την προστασία κατόχων πιστωτικών καρτών

«Φραγή» στις χρεώσεις και απόλυτη διαφάνεια στις πληρωμές με πιστωτικές κάρτες, στους λογαριασμούς μισθοδοσίας, στα εμβάσματα, στις καταθέσεις και αναλήψεις μετρητών, φέρνει ο νόμος 3862/2010, στον οποίο ενσωματώθηκε η κοινοτική οδηγία «για τις υπηρεσίες πληρωμών».

Στόχος είναι η προστασία του καταναλωτή αλλά και η σωστή ενημέρωσή του και γι’ αυτό όλες οι τράπεζες είναι υποχρεωμένες να αναθεωρήσουν τις συμβάσεις τους βάσει της κοινοτικής οδηγίας.

Μία από τις μεγάλες καινοτομίες του νόμου έχει να κάνει με τα δικαιώματα επιστροφής χρημάτων στον καταναλωτή σε περίπτωση εσφαλμένης, μη εγκεκριμένης, ή ακόμα και εγκεκριμένης -υπό προϋποθέσεις- χρέωσης λογαριασμού πληρωμών.

Ειδικότερα ο καταναλωτής έχει το δικαίωμα να ζητήσει επιστροφή χρημάτων -π.χ. σε αγορά με πιστωτική κάρτα- έως και 13 μήνες μετά τη χρέωση αμφισβητώντας τη συναλλαγή. Μέχρι τώρα το δικαίωμα αμφισβήτησης ήταν μέχρι 30 μέρες μετά την έκδοση του λογαριασμού.

Βέβαια η τράπεζα επιστρέφει το ποσό της αμφισβητούμενης χρέωσης -αν για παράδειγμα έχει γίνει αγορά με κλεμμένη πιστωτική κάρτα- αφού προηγουμένως διερευνήσει τη συναλλαγή και προκύπτει ότι ο καταναλωτής δεν ενήργησε με δόλο.

«Επαναστατική»
Επίσης «επαναστατική» χαρακτηρίζεται για τα ελληνικά χρονικά η διάταξη του νόμου η οποία ορίζει ότι ο καταναλωτής δικαιούται επιστροφή των χρημάτων του ακόμα και όταν έχει δώσει πάγια εντολή (άμεση χρέωση) για εξόφληση λογαριασμού ΔΕΚΟ.

Μπορεί δηλαδή να ζητήσει -ακόμα και 8 βδομάδες μετά τη χρέωση του λογαριασμού του- την επιστροφή του ποσού, αν το ύψος του ποσού που χρεώθηκε για παράδειγμα από τη ΔΕΗ ή την ΕΥΔΑΠ δεν ήταν αυτό που ανέμενε. Στην περίπτωση δηλαδή που ο μέσος λογαριασμός της ΕΥΔΑΠ είναι 50 ευρώ και ξαφνικά έχει χρέωση 150 ευρώ. Στην περίπτωση αυτή η τράπεζα επιστρέφει στον καταναλωτή-πελάτη της το ποσό της χρέωσης.

Επίσης ορίζεται π.χ. στους λογαριασμούς μισθοδοσίας ή στην αποστολή χρημάτων με ακρίβεια η έναρξη της τοκοφορίας, ενώ περιορίζεται σημαντικά το valleur.

Διαφάνεια, σαφήνεια, ακριβής πληροφόρηση είναι το τρίπτυχο των νέων συμβάσεων-«πλαίσιο» που έχουν καταρτίσει οι τράπεζες για τις «υπηρεσίες πληρωμών». Ενώ ο καταναλωτής μπορεί να επιλέξει τον τρόπο ενημέρωσης για τις πληρωμές που πραγματοποιεί κάθε μήνα είτε με statement, είτε με SMS, είτε ζητώντας αναλυτικά τις πληρωμές του από το κατάστημα.

Συμβάσεις
Οπως χαρακτηριστικά επισημαίνεται σε ανακοίνωση της Ελληνικής Ενωσης Τραπεζών, «οι τράπεζες-μέλη της έχουν καταρτίσει συμβάσεις που διέπουν τους όρους της εκ μέρους τους παροχής υπηρεσιών πληρωμών σε πλήρη συμμόρφωση με τις διατάξεις του νόμου.

Οι πελάτες των τραπεζών καλούνται να επικοινωνήσουν άμεσα με τις τράπεζες με τις οποίες συνεργάζονται, ώστε να λάβουν γνώση των εν λόγω όρων και να προβούν στις ενδεδειγμένες ενέργειες».

Ας σημειωθεί ότι με τις διατάξεις του νόμου καλύπτεται το σύνολο των υπηρεσιών πληρωμών, δηλαδή:

Οι καταθέσεις και αναλήψεις σε λογαριασμό πληρωμών, οι μεταφορές πίστωσης (δηλαδή η μεταφορά κεφαλαίων από λογαριασμό σε λογαριασμό), οι άμεσες χρεώσεις (οι παλιές πάγιες εντολές), οι κάρτες πληρωμών (πιστωτικές και χρεωστικές), και τα εμβάσματα (δηλαδή η μεταφορά κεφαλαίων χωρίς τη χρήση λογαριασμού πίστωσης ή λογαριασμού χρέωσης). Εξαιρούνται οι πληρωμές με επιταγές, συναλλαγματικές, γραμμάτια και λοιπά αξιόγραφα.

Ο νόμος στόχο έχει την προστασία του καταναλωτή.

Εφη Καραγεώργου

(Πηγή: ΕΘΝΟΣ)

Όλα τα δάνεια, στεγαστικά, δημοσίων υπαλλήλων, υπαλλήλων ΔΕΚΟ κλπ., ρυθμίσεις οφειλών, χρηματοοικονομικές υπηρεσίες στα τηλέφωνα 210.8818474 - 6945976642 (κο Παππά).