Με παραχώρηση της λειτουργίας σε ιδιώτες θα πραγματοποιηθούν οι νέοι αστικοί αυτοκινητόδρομοι που σχεδιάζονται για την Αθήνα, όπως ανακοίνωσε χθες σε ομιλία του ο υπ. Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δ. Ρέππας, ο οποίος υποστήριξε πως είναι σε εξέλιξη ένα μεγάλο πρόγραμμα κατασκευής και βελτίωσης αυτοκινητόδρομων με διόδια, προϋπολογισμού 8 δισ. ευρώ. Επιπλέον, ανακοίνωσε ότι τον επόμενο χρόνο θα δημοπρατηθεί ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα-Θήβα, μήκους 50 χλμ., ο οποίος επί της ουσίας θα συνδέσει δύο σημεία του ΠΑΘΕ, παρακάμπτοντας την Αθήνα, ενώ τόνισε πως έχει αρχίσει η αναβάθμιση του βόρειου οδικού άξονα της Κρήτης, ο οποίος αποτελεί και έναν από τους πλέον επικίνδυνους δρόμους της χώρας.
Ο κ. Ρέππας υποστήριξε πως η κυβέρνηση στο πλαίσιο της περιφερειακής πολιτικής της για την ανάπτυξη του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών προσβλέπει στη μετατροπή των κύριων οδικών αξόνων σε αυτοκινητόδρομους και των δευτερευόντων σε οδούς ικανοποιητικού επιπέδου εξυπηρέτησης, αλλά και στην εισαγωγή σε αυτούς τους άξονες και οδούς ευφυών συστημάτων διαχείρισης της κυκλοφορίας και πληροφόρησης των χρηστών τους.
Αναβάθμιση δικτύου
«Το διευρωπαϊκό οδικό δίκτυο το οποίο αναπτύσσεται στη χώρα μας και στο οποίο έχουμε εντάξει κυρίως το πρωτεύον και δευτερεύον εθνικό οδικό δίκτυο φτάνει στα 4.000 χλμ., ενώ το σύνολο του εθνικού οδικού δικτύου ξεπερνά τα 10.000 χλμ.» είπε ο κ. Ρέππας, τονίζοντας πως το τμήμα του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου που αντιστοιχεί στο πρωτεύον εθνικό δίκτυο έχει αναβαθμιστεί ή αναβαθμίζεται σε αυτοκινητόδρομο με εθνικούς, κοινοτικούς πόρους αλλά και με ιδιωτικά κεφάλαια.
Ανέφερε χαρακτηριστικά πως έχουν κατασκευαστεί περίπου 1.500 χλμ. αυτοκινητόδρομου που αντιστοιχούν στον ΠΑΘΕ και στην Εγνατία Οδό, ενώ, πέραν αυτών, «περισσότερα από 750 χλμ. βρίσκονται υπό αναβάθμιση σε αυτοκινητόδρομο μέσω συμβάσεων παραχώρησης». Στο πλαίσιο των συμβάσεων αυτών θα ανακαινιστούν επιπλέον αυτοκινητόδρομοι μήκους 550 χλμ., που θα τα λειτουργήσουν οι παραχωρησιούχοι.
ΠΗΓΗ: citypress.gr