To παρόν blog http://epityxiacom.blogspot.gr δεν ανανεώνεται πλέον και αποτελεί αρχείο για το eisodima.gr.
Το eisodima.gr λειτουργεί κανονικά με καθημερινή ενημέρωση στις διευθύνσεις:
Όσοι φίλοι και φίλες έχουν εγγραφεί στο newsletter με τις καθημερινές αναρτήσεις μας και επιθυμούν να συνεχίζουν να το λαμβάνουν στο email τους, θα πρέπει να επανεγγραφούν εδώ.

Τρίτη 22 Ιουνίου 2010

Υπερεξουσίες στον υπουργό Οικονομικών

Υπερεξουσίες στον υπουργό Οικονομικών για τον πλήρη δημοσιονομικό έλεγχο, αυξημένες ευθύνες στους υπουργούς για την εκτέλεση του προϋπολογισμού τους, τριετές πλαίσιο δημοσιονομικής διαχείρισης αλλά και ενδυνάμωση του ρόλου του Κοινοβουλίου στη διαχείριση των κρατικών πόρων προβλέπει το νομοσχέδιο Δημοσιονομικής Διαχείρισης και Ευθύνης του υπουργείου Οικονομικών που κατατίθεται σύντομα στη Βουλή.

Σύμφωνα με σημείωμα που κατατέθηκε χθες στη Βουλή, ο υπουργός Οικονομικών:

θα εποπτεύει πλέον τους προϋπολογισμούς των φορέων της γενικής κυβέρνησης (νοσοκομεία, Ταμεία, ΟΤΑ),

θα έχει το δικαίωμα αρνησικυρίας στις αποφάσεις που προκαλούν δαπάνες στον κρατικό προϋπολογισμό,

θα έχει τη δυνατότητα να ορίζει δημοσιονομικούς κανόνες σε χρόνο που θα κρίνει ότι είναι απαραίτητη η λειτουργία τους για τη διατήρηση της οικονομικής σταθερότητας. Οι συναρμόδιοι υπουργοί «καθίστανται υπεύθυνοι» για την αποτελεσματική κατάρτιση και εκτέλεση του προϋπολογισμού του υπουργείου τους και υποχρεούνται να εκπονούν εκθέσεις για την πρόοδο στην εκτέλεση μέσα σε χρονικό πλαίσιο που προδιαγράφεται από το υπουργείο Οικονομικών.

Στο νομοσχέδιο προβλέπονται τα ακόλουθα:

Καθιερώνεται τριετές κυλιόμενο ανώτατο όριο δαπανών για το κράτος, τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης και στους ΟΤΑ.

Καθιερώνεται νομοθετικά αποθεματικό έκτακτων αναγκών στον προϋπολογισμό, της τάξεως του 10% της συνολικής πίστωσης για κρατικές δαπάνες, εκτός από μισθούς, συντάξεις και τόκους. Η χρήση του αποθεματικού έκτακτης ανάγκης θα αποφασίζεται από τον υπουργό Οικονομικών.

Διασφαλίζεται νομοθετικά ότι το Κοινοβούλιο δεν μπορεί να αλλάζει το συνολικό μέγεθος του προϋπολογισμού κατά το στάδιο έγκρισης, αλλά μόνο τη σύνθεση των δημόσιων δαπανών και εσόδων. Θα μπορεί μόνο να ελέγχει την αξιοπιστία των προβλέψεων για τα έσοδα και τις δαπάνες.

Εισάγονται μηχανισμοί ελέγχου των δαπανών, με την εφαρμογή κατάλληλων διαδικασιών για την παρακολούθηση της ανάληψης υποχρεώσεων, μέσω των οποίων οι φορείς δαπανών θα αναφέρονται τακτικά στο υπουργείο Οικονομικών για τις εκκρεμείς αναλήψεις υποχρεώσεων σε σύγκριση με τις πιστώσεις του προϋπολογισμού.

Εισάγεται κανόνας εσόδων για τη γενική κυβέρνηση, σύμφωνα με τον οποίο η διάθεση των εσόδων, εφόσον αυτά ξεπερνούν τις προβλέψεις, θα καθορίζεται εκ των προτέρων στον προϋπολογισμό.

Δημιουργείται ειδική υπηρεσία προϋπολογισμού στο Κοινοβούλιο που θα παρέχει ανεξάρτητες συμβουλές και θα ασκεί ειδικό λεπτομερή έλεγχο σε δημοσιονομικά ζητήματα.

Εισάγεται η ευθύνη των υπουργών στην κατάρτιση, παρακολούθηση και έλεγχο των προϋπολογισμών τους.

Σε όλους τους φορείς της γενικής κυβέρνησης (ασφαλιστικά ταμεία, νοσοκομεία, οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης) θα ορισθεί ένας οικονομικά υπεύθυνος.

Πηγή: Ημερησία