Η κατάργηση 10 γραμμών, η συγχώνευση άλλων και η ενίσχυση των δρομολογίων που οδηγούν στα μέσα σταθερής τροχιάς αποφασίστηκε σε σύσκεψη του υφυπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Νίκο Σηφουνάκη, με τη συμμετοχή του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών, Δημήτρη Δημητρίου και αρμοδίων υπηρεσιακών παραγόντων.
Οι αλλαγές που τίθενται σε εφαρμογή από τη Δευτέρα 14 Ιουνίου 2010 είναι:
1. Κατάργηση των γραμμών:
•103 «Καλαμάκι - Ακαδημία»
•108 «Άνω Καλαμάκι - Ακαδημία»
•111 «Άγιος Δημήτριος - Ακαδημία»
•400 «Αξιοθέατα Αθήνας»
•Χ92 «Κηφισιά - Αεροδρόμιο»
•245 «Πολυτεχνείο - Ν. Κόσμος»
•525 «Σταθμός Κηφισιάς - Κάτω Κηφισιά»
•340 «Γλυφάδα - Παλλήνη»
Επίσης καταργείται το τμήμα της γραμμής Α7 «Κάνιγγος - Νέα Ερυθραία», από τον Πλάτανο στην Κηφισιά έως τη Ν. Ερυθραία, δεδομένου ότι το τμήμα αυτό καλύπτεται από πληθώρα άλλων λεωφορειακών γραμμών.
2. Συγχώνευση των γραμμών που έχουν παρόμοια διαδρομή και κατάργηση των συγκεκριμένων γραμμών με πολύ μικρή επιβατική κίνηση. Έτσι, συγχωνεύεται η γραμμή 746 «Άνω Λιόσια - ΟΔΔΥ» (η οποία καταργείται) με τη γραμμή 711 «Αχαρναί - Ζωφριά».
Ταυτόχρονα, ενισχύονται οι γραμμές:
•141 «Καλαμάκι - Σταθμός Δάφνη»
•109 «Άνω Καλαμάκι - Σταθμός Αγ. Δημητρίου»
•112 «Άγιος Δημήτριος - Σταθμός Δάφνη»
Kριτήρια που ελήφθησαν υπόψη για την κατάργηση-συγχώνευση των γραμμών ήταν ο αριθμός των επιβατών που εξυπηρετούν οι λεωφορειακές γραμμές, η παραγωγικότητα των γραμμών, η δυνατότητα τροφοδότησης σταθμών σταθερής τροχιάς από τις λεωφορειακές γραμμές, η ύπαρξη παράλληλων ή και ταυτιζόμενων γραμμών σε σημαντικό μήκος αλλά και η παλαιότητα των γραμμών.
Με τις ρυθμίσεις αυτές, οι οποίες θα ισχύσουν από τις 14 Ιουνίου, πλην εκείνων που αφορούν στις γραμμές 746, 711, 525, Α7 (θα ισχύσουν από τις 30 Ιουνίου), εξοικονομούνται 19 λεωφορεία και 57 οδηγοί της ΕΘΕΛ, οι οποίοι θα καλύψουν ανάγκες σε συγκοινωνιακούς άξονες με υψηλή ζήτηση.
Mέχρι τέλους 2010 θα εφαρμοστούν νέες ρυθμίσεις που εκτιμάται ότι θα εξοικονομήσουν 25 λεωφορεία και 75 οδηγούς της ΕΘΕΛ.
ΠΗΓΗ: ΗΜΕΡΗΣΙΑ